Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Beemsterkaas schreef:Orthica is inderdaad een topper voor magnesium.
Voor vitamine D kan ik D-Cure 25.000 IE echt aanraden, dan neem je 1 ampule per week. Dit is een iets hogere dosis dus raadpleeg eerst je arts
Muze schreef:Beemsterkaas schreef:Orthica is inderdaad een topper voor magnesium.
Voor vitamine D kan ik D-Cure 25.000 IE echt aanraden, dan neem je 1 ampule per week. Dit is een iets hogere dosis dus raadpleeg eerst je arts
M’n arts vond dat ik meer in de zon moest. Grapjas.
Ik slik op eigen initiatief dus bij, heb jaren terug wel eenmalig ampullen gehad via de apotheek maar volgens haar moest t daarna maar goed zijn..
Kan je deze zelf halen?
BeFunny schreef:Ik heb ook vitamine D tekort door de medicijnen die ik slik en ik moet dagelijks vitamine D3 500mg/800IE slikken. Merk maakt niet uit wel dat het kauw/zuig tabletten zijn zo wordt het opgenomen via slijmvliezen.
Teveel ervan wordt niet opgenomen dus die hele hoge doseringen doet niet zoveel. Te weinig doet ook niet zoveel uiteraard.
Tieme schreef:BeFunny schreef:Ik heb ook vitamine D tekort door de medicijnen die ik slik en ik moet dagelijks vitamine D3 500mg/800IE slikken. Merk maakt niet uit wel dat het kauw/zuig tabletten zijn zo wordt het opgenomen via slijmvliezen.
Teveel ervan wordt niet opgenomen dus die hele hoge doseringen doet niet zoveel. Te weinig doet ook niet zoveel uiteraard.
Hele hoge doseringen als in een pipet die 1x in de week moet hebben weinig nut.
Maar dagelijks bijv. 2000 ie heeft zeker wel nut. Beter dagelijks 2000 ie dan 1x in de week 25.000 ie.
En wat je zegt over beter kauw of zuigtabletten klopt niet. Het is belangrijk dat het met olie ingenomen wordt of dat het olie bevat.
Dan wordt het beter opgenomen.
Bijv in lucovitaal capsules zit olie.
Ik had altijd lage vitamine d.
De kauwtabletten van 400 of 800 ie deden bij mij helemaal niks. Net als de pipetjes met hoge doseringen.
Ook logisch, stel dat je dorst hebt. Wat zal beter helpen?
1x een emmer leeg drinken en de rest van de week niks?
Of dagelijks een paar glazen?
Zelfde met vit d.
Ik slik dagelijks 2000 tot 3000 ie en m'n vitamine d is van 35 naar 120 gegaan. Voel me beter als ooit.
Bij m'n dochter hetzelfde. Slikt 2000 IE en is van 43 naar 102 gegaan.
En belangrijk, altijd magnesium erbij nemen. Bij een vit d tekort heb je praktisch altijd een magnesium tekort. Magnesium en vit d hebben elkaar nodig. Verbruiken elkaar ook.