Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Majabeestje schreef:Ik kan morgen sowieso wel even bellen met de tandarts om te overleggen. Al is het om iets te adviseren aan mondspoeling of wat dan ook.
Ragers gebruik ik maar die kan ik nu écht niet verdragen. Ik poets wel 3x per dag met sensodyne en dan op die plek zacht. Het moet wel schoon blijven natuurlijk maar de pijn is pittig.
Ik slik ook extra vitamines en eachinaforce. Er heerst nu een griepje hier in huis, zijn allemaal de sjaak en bij mij uit zich dat in zeer tandvlees.
Het is nog op de foto gezet en er zat geen ontsteking, dat zit er dan een paar uur later dan toch niet ineens? Hoewel het dus wel erg dik is en mijn gehemelte zit een zwelling op. Ik denk echt een heftige reactie op de behandeling bij al zeer geïrriteerd tandvlees.
Misschien toch maar even bellen morgen. Blegh. Ik baal enorm, ik ben er zo lamlendig van.
Zebrastreep schreef:Majabeestje schreef:Ik kan morgen sowieso wel even bellen met de tandarts om te overleggen. Al is het om iets te adviseren aan mondspoeling of wat dan ook.
Ragers gebruik ik maar die kan ik nu écht niet verdragen. Ik poets wel 3x per dag met sensodyne en dan op die plek zacht. Het moet wel schoon blijven natuurlijk maar de pijn is pittig.
Ik slik ook extra vitamines en eachinaforce. Er heerst nu een griepje hier in huis, zijn allemaal de sjaak en bij mij uit zich dat in zeer tandvlees.
Het is nog op de foto gezet en er zat geen ontsteking, dat zit er dan een paar uur later dan toch niet ineens? Hoewel het dus wel erg dik is en mijn gehemelte zit een zwelling op. Ik denk echt een heftige reactie op de behandeling bij al zeer geïrriteerd tandvlees.
Misschien toch maar even bellen morgen. Blegh. Ik baal enorm, ik ben er zo lamlendig van.
Eerst inderdaad de heftige ontsteking laten behandelen, nu met tandenstokers lijkt mij geen pretje als het gezwollen is. Kan je er met een tandenborstel zachtjes over heen gaan? Soms helpt dat al om de zwelling flink te verminderen. Tandenborstel beetje nat maken en dan zachtjes beetje ronde bewegingen maken over het tandvlees.
Joy_Mennings schreef:Ik heb ook regelmatig en op de meest random momenten last van ontstoken tandvlees. Ik denk dat het door mijn colitis komt, tandarts kan oorzaak nooit vinden.
Ik kreeg als tips van die ragertjes tussen tandvlees te gebruiken dagelijks. En die als het ontstoken is ook van binnenuit naar buiten te steken. Mijn broertje kreeg van die mondspoeling, maar weet niet meer hoe die heet. Kun je misschien eens navragen bij de tandarts.