Oordopjes voor slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 18:27

Ik kan niet slapen zonder oordopjes helaas. Al jaren gebruik ik wasbolletjes en die dempen top, maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee en ben benieuwd welke opties er nog meer zijn.

Iemand ervaring met Loop dream?
Op maat gemaakte oordopjes? Sluiten die volledig af? Welke zijn dan hun geld waard?

Ben benieuwd.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:30

Jolliegirl

Re: Oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:30

Ik heb de simpele van kruidvat.
Even knijpen, in je oor doen, en dan zetten ze uit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 18:34

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:36

Ik heb op maat gemaakte oordopjes gehad maar die vielen bij mij helaas alsnog vaak uit.
Gewone simpele bij mij ook, wasbolletjes vond ik te veel plakken.

fijnste vind ik nog de Loop quit en de namaak hiervan op bijvoorbeeld een temu.
Ik doe er alleen wel een touwtje aan (veilige lengte) dat als ze uitvallen ik ze nog soort van terug kan vinden of kan spelden aan mijn pyjama. ben die dingen altijd kwijt en vind loop daar echt te duur voor.

De loop dream ben ik erg benieuwd naar als zijslaper maar nog niet geprobeerd, ook ivm de prijs er toch wel van.
Mocht je loop overwegen, heb ik daar volgens mij nog wel een vriendschapskortingscode voor voor 10 of 15% korting.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:36

Ik gebruik ook Alpine, maar dan de deep sleep oordoppen. Die zijn zachter, dus fijner voor zijslapers. De kleinste maat past beter in mijn gehoorgang, waardoor ze ook beter dempen dan de oorspronkelijke Alpine sleep oordoppen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:39

Ik gebruik de Quit van Loop, deze bewegen mee in je slaap omdat ze zacht zijn.
Maar ik hoor niks met deze dingen als ik ver weg ben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 18:40

Siggislief schreef:
Maar ik hoor niks met deze dingen als ik ver weg ben.

Ja, dat zoek ik.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:48

Ik slaap ook met de loop quiet. Had graag de dream gehad maar die zijn echt heel duur en om die er nou naast te hebben vind ik weer zo zonde. De quiet werkt voor mij op zich ook prima namelijk. Vaak heb ik er eentje in en in de andere mijn muziek oortje zodat ik met geluid aan in slaap kan vallen. Maar die zijn best dik dus ik lig eigenlijk altijd op de kant van de loop.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:49

Ik heb Loops, maar dan de engage, en deze gebruik ik nog wel eens voor het slapen, vind ze echt heerlijk. De pasvorm is (voor mij) perfect en ze gaan niet halverwege de nacht uit.
De dream heb ik geen ervaring mee, maar als ze net zo chill zijn als de engage, dan zijn ze dubbel en dwars hun geld waard!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:57

Loops zijn bij mij te groot en oncomfortabel daardoor. Dus als je vaker problemen hebt dat het kleinste opzetstukje nog voor irritatie zorgt zou ik Loop niet aanraden.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 18:58

De engage/experience kan ik ook niet op liggen. Die zijn te hard. De quiet met extra mute dopjes ook niet want dan zijn ze oog te rigide. Maar zonder zijn ze zacht genoeg. De dream is volgens mij nog zachter en gemaakt van foam. Die lijken me toch wel wat..

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:27

Ik heb de loop dream! Vind ze echt fantastisch. Heb echt smalle gehoorgangen en ben een zijslaper waardoor ik vaak problemen heb met oordoppen maar deze voel ik niet zitten en zijn nog nooit uit gevallen, waardoor ik ze echt aanraad.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:30

Ik heb de op maat gemaakte variant van Alpine. Kreeg goede reviews en heb de gok genomen en ben er heel blij mee. :j

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:34

Die wasbolletjes, doen jullie die in tweeën of één per oor. Vind ze zo lastig te splitsen

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:44

Ik gebruik de Ohropax mini's. Met de normale Ohropax oordopjes kreeg ik pijn aan mijn oren, met deze kleine niet en ze sluiten goed af.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 19:55

In plaats van wasbolletjes heb je ook silicone bolletjes, die plakken wat minder en smelten ook niet zo. Ik heb die nu in plaats van was. Alpine Soft Silicone zijn dat.

Met Alpine sleepsoft kon ik niet slapen (zijslaper, dat soort 'stokje' is te hard, wat een hel), Happy Ears verlies ik vaak half de nacht en de Loop Quiet vond ik niet genoeg dempen.

Ohropax en de zachte gekleurde van het Kruidvat huismerk vind ik ook fijn, die zijn alleen voor enkel gebruik, dan wordt het een dure grap.
De gele van Moldex en ook van Lucovitaal die daar erg op lijken en wel in goedkopere grootverpakking bestaan zijn net wat harder en die doen dan weer pijn. -O-
Ik heb nog een hele pot van Lucovitaal, ik kan er niks mee.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 21-12-24 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:02

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 20:07

M_ontana schreef:
Ik heb de loop dream! Vind ze echt fantastisch. Heb echt smalle gehoorgangen en ben een zijslaper waardoor ik vaak problemen heb met oordoppen maar deze voel ik niet zitten en zijn nog nooit uit gevallen, waardoor ik ze echt aanraad.

Sluiten ze ook echt volledig af?

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:23

Goof schreef:
M_ontana schreef:

Sluiten ze ook echt volledig af?

Ze zitten wel echt ‘vacuüm’ ja. Tuurlijk hoor je er altijd wel wat doorheen, maar dat heb ik zelfs bij mijn op maat gemaakte oordoppen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 21:48

pipsqueak schreef:
Ik gebruik de Ohropax mini's. Met de normale Ohropax oordopjes kreeg ik pijn aan mijn oren, met deze kleine niet en ze sluiten goed af.

Ik ook. Ik zweer erbij.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:07

Ik ben erg tevreden over happy ears. Maten setje besteld destijds en groot succes.
Wel test ik ze elke avond of het kopje goed vast zit nog. Daar breekt die na bv aantal maanden :\ vorige keer bleef dat stuk in mijn oor zitten.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:18

Ik heb bij de Schoonenberg oordopjes op maat laten maken. Met name tegen het snurken van mijn vriend wat echt heel hard is. Het is echt mijn beste keuze ooit geweest. Sindsdien slaap ik hele nachten gewoon in plaats van 100 keer wakker te worden. Ik heb een hele nauwe gehoorgang en alles valt uit maar deze niet. Ze zuigen echt een soort vacuüm in je oor. Zitten ook echt ‘vast’. De wekker daarentegen hoor ik wel. Daar word ik wel wakker van. Het kost wat maar ik zou het zo weer doen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:21

Buffelduke schreef:
Ik heb bij de Schoonenberg oordopjes op maat laten maken. Met name tegen het snurken van mijn vriend wat echt heel hard is. Het is echt mijn beste keuze ooit geweest. Sindsdien slaap ik hele nachten gewoon in plaats van 100 keer wakker te worden. Ik heb een hele nauwe gehoorgang en alles valt uit maar deze niet. Ze zuigen echt een soort vacuüm in je oor. Zitten ook echt ‘vast’. De wekker daarentegen hoor ik wel. Daar word ik wel wakker van. Het kost wat maar ik zou het zo weer doen.

Deze heb ik ook echt geweldig zijn ze.

Sluiten helemaal af en zitten echt in je oor waardoor je er geen last van hebt. Ik ben een zijslaper.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:41

Wat kosten die maatwerk dopjes, als ik zo brutaal mag zijn?