Een maand geleden ben ik tijdens het springen samen met mijn paard over de kop geslagen, waardoor hij bovenop mij is beland. Gelukkig zijn we er beide, naast de schrik natuurlijk, relatief goed vanaf gekomen. Ik heb tijdens het ongeluk mijn sleutelbeen gebroken, een avulsiefractuur waarbij een stukje bot van het sleutelbeen is afgebroken. Ik heb nu dus een los stukje bot aan het uiteinde van mn sleutelbeen zitten, bij het schoudergewricht.
Er is direct na het ongeluk in het ziekenhuis een ct-scan en rontgenfoto gemaakt en er werd geadviseerd om mn rechterarm in een sling te dragen en voor een week volledig te laten rusten. Ze gingen toen uit van een hersteltijd van 6-8 weken.
Een week later had ik controle in het ziekenhuis, alles zag er heel mooi uit en ik mocht weer heel rustig aan wat meer gaan doen en wat minder de sling om. Nu zijn we 4,5 week later, en ik ben heel geleidelijk aan weer steeds meer aan het doen. Ik kan in principe weer alle bewegingen maken met mn arm zonder dat het gek aanvoelt gelukkig. Ik doe buiten leren en eten maken niet heel veel bijzonders nu

Nu zit ik in een hele drukke periode met mn studie, veel schrijven en leren voor tentamens waarbij ik veel noties opschrijf. Ik heb nu steeds nadat ik klaar ben met leren veel last van mijn schouder en arm, met uitstralingen naar mijn nek. Het voelt heel stijf aan allemaal, terwijl ik de dagelijkse dingen bijna weer helemaal doe zoals voorheen en dus wel mn arm beweeg. De voorgaande paar weken ging het juist heel goed en had ik snel helemaal geen pijn meer, vandaar dat ik het nu zo raar vindt dat het weer is op komen dagen. Ik slik nu regelmatig paracetamol, maar daar komt de pijn snel doorheen.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met pijn die ineens weer op komt spelen na een gebroken sleutelbeen? of mensen die tips of adviezen hebben?

Het lastige vind ik vooral om in te schatten of ik jusit door moet zetten om de schouder minder stijf te maken, of dat ik dan juist meer schade aanricht