Wat voor smartwatch zoek ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

Wat voor smartwatch zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 19:13

Ik zit er aan te denken om een smartwatch aan te schaffen. Ik wil er een om mijn gezondheid te monitoren.
Echter ben ik totaal niet thuis in de smartwachtes en heb ik geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik heb ook wel gelezen over een fitbit, wellicht is dat ook geschikt.
Enkele wensen die ik heb:
- hartslagmeter, slaapritme, stappenteller, en eventueel andere interessante metingen: zuurstof, stressniveau etc.
- trainingen in de sportschool kunnen monitoren (kracht/cardio).
- te koppelen met telefoon (samsung)
- klokkijken (liefst analoog en niet digitaal)
- eventueel muziek op kunnen luisteren zonder telefoon in de buurt.
- ik wil er NIET mee bellen, mailen of appen of daar meldingen van krijgen. Dus als die functies erop zitten wil ik de mogelijkheid hebben om die uit te zetten.
- en zou fijn zijn als er een beetje een goede batterijduur in zit.

Wie heeft ervaring met een geschikte smartwatch die (deels) voldoet aan mijn wensen? Budget heb ik nog niet in gedachten daar kijk ik later na als ik het aanbod weet.

Alvast bedankt!

Friesfanaat

Re: Wat voor smartwatch zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:29

Ik ben groot fan van Garmin horloges. Afhankelijk van je budget kun je dat zo gek maken als je zelf wilt. Momenteel draag ik zelf de Vivoactive 5 die voldoet aan al je punten :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:35

De xiaomi band (9) kan dat allemaal. Op de muziek luisteren zonder mobiel in de buurt na volgens mij. Dus als je een beetje vriendelijk geprijsd zoekt is dat wel een goede om naar te kijken.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:44

Ik heb ook net een smartwatch gekocht om gezondheidsinformatie te verkrijgen. Maar blijkbaar zijn zulke metingen vaak onbetrouwbaar.

Kijk daarom vooral even bij de testresultaten van de Consumentenbond om te zien welke modellen betrouwbaar meten. De Samsung Galaxy Watch FE bijvoorbeeld is hun Beste Koop.

Ik ben zelf voor de Garmin Venu 3S gegaan. Niet de beste uit de test maar wel betrouwbaar, klein en niet zo lomp als andere modellen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:12

Ik heb een Samsung galaxy 4 die kan dat allemaal. Alleen muziek weet ik niet zeker. Ben er tevreden mee, heb hem al 3 jaar en doet het prima. Ik laad hem iedere nacht op, is met een half uurtje klaar. Maar zou er wel 2 dagen mee kunnen doen denk ik

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 20:15

Dank voor de tips, ik ga de genoemde modellen bekijken en op de site van de consumentenbond kijken

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:05

MissCharlie schreef:
Kijk daarom vooral even bij de testresultaten van de Consumentenbond om te zien welke modellen betrouwbaar meten. De Samsung Galaxy Watch FE bijvoorbeeld is hun Beste Koop.

Ik heb toevallig vanmorgen, na het invullen van de vragen op de site van de consumentenbond, de Samsung Galaxy Watch FE besteld. Wat ik handig vind is dat die valdetectie heeft en paardrijden in in het lijstje sporten staat.
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Is mijn eerste slimme horloge.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 21:27

De Samsung Galaxy Watch FE lijkt me ook wel wat, de Garmin die hier genoemd is ook wel alleen de Samsung is voor mij wat betaalbaarder.
Ik ga binnenkort even bij de mediamarkt kijken of ze daar ook liggen zodat ik ze in het echt kan zien.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:31

Ik heb een Samsung watch, maar die moet ik zelfs op de spaarstand elke dag opladen. Mijn man heeft een Garmin en die laadt hem maar 1 keer in de 2 weken op. Die kan volgens mij alles wat je noemt. Alleen muziek luisteren niet denk ik, maar dat kan met de Samsung watch ook niet.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 21:54

Ah jah ik lees inderdaad nu reviews over de batterij duur. Dan is de Garmin wel beter.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 21:57

Ik heb een low budget smart watch
Doet alles wat je vraagt .
Alleen muziek niet als je gsm niet dichtbij is .

Ik kan geen horloge verdragen . Dus mag voor n klein prijsje weg .
Kun je proberen of t je echt bevalt voor je veel geld uitgeeft

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 23:06

Zinzi_jewel schreef:
Ik heb een low budget smart watch
Doet alles wat je vraagt .
Alleen muziek niet als je gsm niet dichtbij is .

Ik kan geen horloge verdragen . Dus mag voor n klein prijsje weg .
Kun je proberen of t je echt bevalt voor je veel geld uitgeeft

Je mag me wel een pb sturen met het merk/type dan ga ik even kijken of het me wat lijkt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:17

Als je een goede accuduur belangrijk vindt misschien eens naar Garmin kijken.

Hier vind je wellicht nog meer opties/tips:
[LZP] Smartwatch

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:07

Garmin instinct 2. Niet te duur en kan alles wat je beschrijft. 28 dagen batterijduur.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:44

Friesfanaat schreef:
Ik ben groot fan van Garmin horloges. Afhankelijk van je budget kun je dat zo gek maken als je zelf wilt. Momenteel draag ik zelf de Vivoactive 5 die voldoet aan al je punten :)

Deze heb ik ook naar tevredenheid. Twijfelde zelf ook tussen deze Garmin en een Samsung, maar vanwege de batterijduur voor de Garmin gedaan. Afhankelijk van hoe ik hem gebruik (trainingen tracken met GPS kost wat meer batterij dan alledaags gebruik) moet ik ongeveer eens per week laden

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:59

Met een Garmin kun je ook muziek luisteren zonder telefoon in de buurt. Alleen moet je dan wel een Premium Spotify account hebben en een type Garmin die dit ondersteund.