In plaats van nu lekker een lesje bodycombat doen, ben ik wéér geveld door een verkoudheidsvirus/griepvirus. En ik ben er klaar mee.
Vorig jaar heb ik ongeveer een maand eruit gelegen met werk. Uiteindelijk heeft een antibiotica kuur ervoor gezorgd dat ik me beter ging voelen.
Dit jaar is niet veel beter. Het begin 7 weken geleden met niet fit zijn. Doorgewerkt met paracetamol. Daarna ging het een halve week goed, toen kreeg ik keelpijn. Dat weekend was ik ziek, het bleek corona te zijn. Na een week uitzieken op de bank, weer gaan werken. Dat ging een week goed, want dat weekend kreeg ik buikgriep. Weer een week thuis gebleven om écht goed uit te zieken. Dat is nu ongeveer drie weken geleden, dit is week vier dat ik weer normaal werk en volledige uren.
Je raadt het al... sinds gister hoofdpijn, blegh gevoel, snotterig.. Niet zo ziek dat ik niet kan werken, dus hup paracetamol erin en gaan.
Ik snap het niet. Ben er ook zo klaar mee.
Nu heb ik wel een beroep waarbij ik veel mensen aanraak (handtherapeut), maar toch.. ik ontsmet mijn handen veel, was ze veel. Maar het maakt niet uit.
Verder ben ik gezond, sport ik 3-4x in de week en rijd ik 2x paard in de week. Probeer gezond te eten, 8 uur te slapen etc. Stress level is wel wat hoger, omdat her druk op het werk is en er collega's met psychische klachten zijn uitgevallen. Waaraan ik wel aan mijzelf merk, dat ik daardoor alles op mijzelf ga betrekken en denk dat ik harder en meer moet werken. Dus wie werkt er vrijdag weer een paar uur extra? Juist ja..
Om die reden is de sfeer de laatste weken ook niet altijd goed onderling en daar heb ik ook moeite mee.
Mensen die ziek zijn, daaraan wordt gevraagd hoe het ermee is. Niet aan mij. Ik ben niet ziek.
Maar goed, dat heeft niets met de situatie van vorig jaar te maken, toen ik ook weken onder de pannen was...
Ik wilde even van mijn af typen en misschien weet iemand raad? Ik denk dat de huisarts hier weinig tot niets mee kan, dus die wil ik niet lastig vallen. Hebben het druk genoeg...