Menstruatie ondergoed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Menstruatie ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-24 08:05

Hoi,

Na een topic over de cup en de disk vond ik het ook tijd worden voor een topic over menstruatie ondergoed.

Ik heb zelf de bamboozy madelief aangeschaft, maar helemaal fijn vind ik hem nog niet. De pasvorm is wel goed maar je voelt de naden van het verdikte stuk wel waardoor het lijkt alsof de onderbroek in je billen kruipt. Hebben jullie deze ervaring ook en is dit bij andere merken anders?

Ik wil de onderbroek zelf overigens niet gebruiken als een maand verband, maar voor de zekerheid met het gebruik van een disk, maar goed dan moet ik dus nog wel dé onderbroek gaan vinden. :D

hannelot

Re: Menstruatie ondergoed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:10

Ik heb nu al een paar jaar Snuggs, heel tevreden over, al moet je bij het bestellen wel goed naar de druppeltjes kijken. (Die geven aan hoe lang je ze aan kan)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 08:28

Ik heb de menstruatie onderbroeken van de Hema
Bevalt me super goed!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 09:30

De naadloze van Modibodi, 100% het fijnste menstruatieondergoed!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 09:31

Ik heb die van moi et marie. Mij bevalt het echt super. Heb er 5, dus gebruik nog wel maandverband. Het moet lukken hoor, maar vind toch spannend om ze lang om te houden, je kan ze tot 10-12 uur aan houden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:15

Slmt9 schreef:
De naadloze van Modibodi, 100% het fijnste menstruatieondergoed!

Ik heb deze ook al een paar jaar, wil echt niet meer anders!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:16

ik vind die van de Hema erg fijn.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:21

Ik vind die van Moi et Marie fantastisch. Gebruik ook enkel de slip, niks anders. Op hevige dagen wissel ik wel 2 keer, maar mensenlief wat een luxe, ik wou dat ik dit als puber had geweten. Geen gedoe meer met maandverband of wat dan ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:33

Werken deze ook fijn als je zwaar menstrueert? Mijn dochter lekt vaak door ondanks het zware verband wat ze gebruikt. Ik heb er al wel eens vaker aan gedacht om van dat speciale ondergoed te kopen voor haar.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:54

Ja, ik combineerde het wel met een menstruatiedisk op mn zwaarste dagen. En zonder disk verschoonde ik me wat vaker.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:05

Hier ook die van de hema! Op de zwaarste dagen gebruik ik ze samen met een tampon zodat ik zeker weet dat ik niet op school hoef te wisselen, maar op de lichtere dagen gebruik ik ze op zichzelf en nooit problemen gehad. Even goed uitspoelen en dan gewoon mee in de was.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:06

Ik heb ze van de Hema.
Degene met alleen een strook in het midden vind ik fijn. Er zijn er ook waar je op je hele bil absorberend materiaal hebt en dat vind ik echt voelen alsof ik een luier aan heb. Ik gebruik ze ook alleen als back up onder tampons of als ik denk dat het binnenkort komt. Dan is zo'n strook voldoende.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:40

Die ik heb van moi et marie hebben indd dat over de hele bil. Ik vind het niet voelen als een luier, gewoon als een onderbroek. Ik gebruik ze gewoon zo op zichzelf en voel mij ook absoluut niet vies. Heb vgm ook niet hele zware menstruatie, ik weet het eigenlijk niet haha.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:14

Is dit ook goed de combineren met Maandverband als back up in de nacht? Sinds mn bevalling kan ik geen cup meer gebruiken door blijven klachten helaas.

Dino_xhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:15

Ik heb de snuggs, verschillende modellen geprobeerd maar er springen voor mij twee uit die fijn zijn. Beide lekker stevig maar ook flexibel en blijven goed op zijn plek. De 'High-rise' string voor de lichte dagen, de 'Hugger' voor normale tot zware dagen. De Hugger gebruik ik ook 's nachts.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:35

SusanH schreef:
Werken deze ook fijn als je zwaar menstrueert? Mijn dochter lekt vaak door ondanks het zware verband wat ze gebruikt. Ik heb er al wel eens vaker aan gedacht om van dat speciale ondergoed te kopen voor haar.

Geen idee, ik heb niet zo’n zware menstruatie. Ik zou voor je dochter dan minstens 2 slips, eventueel 3, voorzien voor op zware dagen. En zeker goed kijken dat je slips hebt die voorzien zijn op hevig verlies.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:44

In heb ook van Modibodi, vind die erg fijn maar de naadloze van hun vind ik juist het minst fijn zitten. Nog steeds niet verkeerd maar pak liever de anderen.

Met maandverband er nog bij in zou ik niet doen, ze nemen echt flink veel op en je hebt ze voor verschillende zwaartes. Er is geloof ik zelfs nog een categorie hoger dan degene die ik heb en deze zijn voor mij al ruim voldoende.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:16

Ik heb er eentje besteld van modibodi, een active van puma. Ik ben heel benieuwd heb zoiets nog nooit gebruikt.
Ik wil kijken of het fijn zit als ik ga hardlopen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 22:26

Goed te lezen… het idee dat je het ding zelf weer moet uitspoelen met al dat bloed houd mij echt tegen maar lees graag even mee

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 22:39

SusanH schreef:

Hiervoor gebruikt mijn dochter ze ook. Als extra bescherming dus. Niet alleen de onderbroek maar als extra bescherming tegen doorlekken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 22:46

joyce_eddy schreef:
Goed te lezen… het idee dat je het ding zelf weer moet uitspoelen met al dat bloed houd mij echt tegen maar lees graag even mee

Mij ook, maar ik ga het proberen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 22:50

Suzanne F. schreef:
SusanH schreef:

Hiervoor gebruikt mijn dochter ze ook. Als extra bescherming dus. Niet alleen de onderbroek maar als extra bescherming tegen doorlekken.

Dat is ook een goed idee.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 22:55

Geen slips hier maar wasbaar maandverband.
Ben er super tevreden over .
Enige minpuntje is dat ze met een plat drukknoopje vast gaan en dat is met fietsen en of paardrijden minder prettig.
Ik lees even mee voor fijne merken

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 23:22

joyce_eddy schreef:

Ja, toch wen je er wel snel aan. Ik doe van die huishoudhandschoenen aan, maar dat is vooral omdat de kraan wel even aanstaat en het water koud koet zijn. Het bloed wat eruit komt ruikt ook verder niet.
Dat is met maandverband of tampons natuurlijk wel het geval :r

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 00:41

Maartje1990 schreef:
Is dit ook goed de combineren met Maandverband als back up in de nacht? Sinds mn bevalling kan ik geen cup meer gebruiken door blijven klachten helaas.

Ja hoor, je kan dan ook zonder maandverband maar als je liever met gebruikt is dat een fijne extra, wat langs je maandverband gaat, vangt het ondergoed op. Dus geen vlekken in lakens of bed.