Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Mijn man heeft dit afgelopen jaar laten doen en is inderdaad heel veel euro's lichter.![]()
Qua verzekering maakt het vaak niet zo heel veel uit, je maandelijkse kosten zijn dan zoveel hoger en ze vergoeden meestal ook geen 100%.
Maar gezonde tanden zijn heel belangrijk, dus ik zou er niet op besparen.
Succes!
Lithya schreef:Bij het maken van een parodontiumstatus wordt veel meer genoteerd, dan alleen pockets. Anders was er wel een pocket status gemaakt. Bij een parodontiumstatus wordt genoteerd hoe diep de pockets zijn, hoe ver het tandvlees zich heeft teruggetrokken, of er bloeding is, of je tussen de wortels van de kiezen kunt komen en of tanden en kiezen los zitten en in welke mate. Dit is echt wel een behoorlijke klus waar een mondhygiëniste niet 1 2 3 klaar mee is. Aan de hand van de status kan er een plan van aanpak worden opgesteld. Zo kan het gebeuren dat er aan de tandarts wordt gevraagd of het verstandiger is tanden of kiezen te verwijderen. Vaak gaat het om kiezen.
Nico12 schreef:De behandeling duurde 45 minuten, door de grond gegaan vanwege de pijn. Het enige wat gezegd is meer met ragers aan de slag ivm pockets 5 mm, controle binnenkort, maar ik kom er niet weer. Ik had gerekend op max 10 minuten omdat ik, na 75 jaar, voor de eerste keer behandeld ben wist ik van niks. Ik werk nog steeds, ben niks verplicht, maar er stond werk klaar. Dus al met al ben ik pisnijdig op de tandarts, een waarschuwing of voorlichting was op zijn plaats geweest.
secricible schreef:Captain schreef:Mijn man heeft dit afgelopen jaar laten doen en is inderdaad heel veel euro's lichter.![]()
Qua verzekering maakt het vaak niet zo heel veel uit, je maandelijkse kosten zijn dan zoveel hoger en ze vergoeden meestal ook geen 100%.
Maar gezonde tanden zijn heel belangrijk, dus ik zou er niet op besparen.
Succes!
Zijn die verzekeringen er echt ja?
Ik krijg 500e vergoed (100%) en betaal 340e per jaar. Dat scheelt me dus 160e als ik alles verbruik.de afgelopen 4 jaar heb ik iig meer dan 340e aan kosten gehad dus is het sowieso verstandig geweest.