Op latere leeftijd starten met tennis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Op latere leeftijd starten met tennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 16:19

Nou ja, zoals de titel dus al zegt, zijn er meerdere op latere leeftijd begonnen? Kon je het goed oppikken? Ik ben op zoek naar een nieuwe sport zodat ik ook verplicht eruit moet en ook wat nieuwe mensen leer kennen. Nou kwam ik dus uit op tennis. Heb de vereniging hier in het dorp al gemaild, maar ben benieuwd naar ervaringen hier. Ik heb niet zoveel trek om in een beginnersklasje te komen met giebelende 16 jarigen *sorry 16 jarigen*. Ze hebben wel de junioren en senioren apart overigens. Oh ja, ik ben zelf 38.

Liselot

Re: Op latere leeftijd starten met tennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 16:24

Ik ben een kleine 5 jaar geleden begonnen met tennis (ben nu 39) en pak het prima op ondanks dat ik nooit balsporten heb gedaan.
Wij hebben een heel leuk lesclubje, jongste is rond de 23, oudste is 80 maar het klikt allemaal onwijs leuk

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 16:33

Ik heb aantal jaren terug ook erover gedacht om te starten, toen mijn zoon een tijdje bij een tennisvereniging zat en les kreeg. Bij die specifieke club waren er meerdere groepen met beginners wie op ‘latere leeftijd’ zijn begonnen en dit waren allemaal gewoon echt volwassen vrouwen, geen giegelende tieners - en wat je zegt, junioren en senioren zitten sowieso apart en dan ook nog niveau indeling. That said, de jongeren die ik telkens zag bij de clubs waren enorm gedreven/gemotiveerd en juist heel serieus bezig met de sport :j maar goed, ik snap je wel hoor maar qua indeling zal dat dus sowieso niet gebeuren normaliter, dat je bij tieners ingedeeld word. Die groepen met de dames wie dus idd op latere leeftijd zijn begonnen zonder eerdere ervaring; dat zag er allemaal echt heel leuk uit met hoe het opgezet was en qua sfeer binnen de groepen enz. Ik heb het helaas door fysieke omstandigheden niet echt kunnen doorzetten, maar het lijkt me ooit in de toekomst wel iets wat ik nog hoop te kunnen gaan doen. Ik vind het echt een super leuke sport om te zien en lijkt me fantastisch om te doen.

Ik zou het in jouw geval ook echt wel een kans geven. Weet je, je kunt altijd gewoon stoppen als het je toch niet bevalt of een andere club opzoeken ook weer etc. Het is in ieder geval prima op te pikken met lessen erbij.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 16:36

Dat klinkt goed! Hier werken ze met trainingscycli. Vanaf kerst tot de zomer en van de zomer tot kerst. Ik las dat ze ook een aparte appgroep hebben met ‘tennismaatjes’ gezocht, zodat je, naast de trainingen, ook vrij kunt tennissen met anderen, dus dat klinkt wel goed.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 16:39

Druif_01 schreef:
Dat klinkt goed! Hier werken ze met trainingscycli. Vanaf kerst tot de zomer en van de zomer tot kerst. Ik las dat ze ook een aparte appgroep hebben met ‘tennismaatjes’ gezocht, zodat je, naast de trainingen, ook vrij kunt tennissen met anderen, dus dat klinkt wel goed.

Dat klinkt erg goed zo, ook met die app groepjes! Bij ons waren er ook wel stops tussendoor, met vakanties maar voor de rest ging het jaarrond. Ze hadden dan in de herfst/winter maanden een indoor hal (indoor hal moest je wel extra betalen als je buiten je lessen om nog vrij wilt tennissen omdat ze bij ons geen eigen indoor hal hadden maar deden huren, buiten kon je wel onbeperkt gaan als je lid van de club was) en voorjaar/zomer was dan buiten op de gravel. Vaak doen die verenigingen ook hele leuke toernooien organiseren e.d. en indelen op niveau zodat je als beginner ook kunt meedoen.

Je zult ook zien normaliter dat wanneer je eenmaal een beetje gesetteld bent met een groepje, je vanzelf sociale contacten op doet waarmee je gaat afspreken onderling ook voor buiten de lessen om wat te doen bv. Maar die aparte app groepen zijn wel extra leuk en handig ook :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 17:05

Druif_01 schreef:

Wij hebben ook zoiets, maar dan buitenseizoen en binnenseizoen. Schoolvakanties hebben we geen les. Appgroep hebben we ook, maar persoonlijk vind ik training het leukst. Daar word ik echt fanatiek van en alleen een beetje partijtjes spelen niet :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 22:08

Ik ben op mijn dertigste begonnen en na 10 jaar weer gestopt maar heb er nog steeds leuke vriendschappen aan overgehouden! Ook met wat oudere en jongere mensen. Ik heb destijds via de lesgroepjes en via toernooien tennismaatjes opgedaan. 38 kan je prima nog met tennis beginnen! Je tennist op je eigen niveau dus er zijn altijd mensen waar je mee kan spelen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 17:35

Wel positieve verhalen dus eigenlijk allemaal. Fijn! Ik heb nu gevraagd naar een proefles, voordat ik gelijk voor een half jaar een lessencyclus betaal.