Padel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Padel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 15:30

Zijn er bokkers die padellen?

Zaterdag heb ik voor het eerst een potje padel gedaan en dat smaakt naar meer. Dus nu ben ik op zoek naar een groep om mee te spelen. Ik ben benieuwd hoe jullie dit aan gepakt hebben

SaskiaB

Re: Padel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:12

Ik ben 2 jaar terug lid geworden van de tennis- en padelvereniging en volgde ook lessen. Maar het steeds moeten zoeken naar mede spelers en sowieso amper een baan kunnen reserveren tijdens de populaire tijden, heeft er voor gezorgd dat ik er mee gestopt ben. Super leuk spel, dat wel!

Hier is trouwens zo'n mega groepsapp, waarin je mensen kunt vragen. Maar de meeste hebben vaste groepen.

SuperRockyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 15:04

Ik padel ook, geweldig spelletje! Hier zijn er diverse app groepen, sommigen zijn opgezet vanuit een locatie, anderen zijn voor de hele regio, met dus heel veel leden (500 ofzo). Hierin komen dagelijks zoekertjes voorbij voor spelers. Ook kun je de Playtomic app downloaden. Dan kun je je aansluiten bij geplande partijtjes van anderen die spelers er bij zoeken, of zelf een partijtje er in zetten en anderen laten aansluiten. Ook kun je van veel locaties banen reserveren. Heel handig! wat ook leuk is om te doen zijn van die kleine toernooitjes van 1 dagdeel, die worden ook op veel plaatsen georganiseerd, bijv. door padelspijkers.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-25 22:38

Inmiddels heb ik al wat potjes gespeeld, een paar lessen gehad en ook een toernooitje meegedaan. Dus het wordt steeds leuker. Het is wel verslavend.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 20:19

Het is een sport die je niet alleen kunt doen, en niet spontaan als je zin hebt. Dus nee, ik doe er niet aan om deze redenen. Ik kwam zo vandaag thuis uit m'n werk en besloot direct weer weg te gaan om te gaan duiken. Dat geeft dan rust en ontspanning. Dat kan niet bij padel die spontane acties.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:14

germie schreef:
Het is een sport die je niet alleen kunt doen, en niet spontaan als je zin hebt. Dus nee, ik doe er niet aan om deze redenen. Ik kwam zo vandaag thuis uit m'n werk en besloot direct weer weg te gaan om te gaan duiken. Dat geeft dan rust en ontspanning. Dat kan niet bij padel die spontane acties.

Voor duiken heb je normaal toch ook een 2e persoon bij je voor de veiligheid?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:45

Azmay schreef:
germie schreef:

Voor duiken heb je normaal toch ook een 2e persoon bij je voor de veiligheid?

Nee. Ervaren duikers kunnen ook gewoon soloduiken. Er is zelfs een brevet voor te verkrijgen. En ik geef die cursus ook, ben ook instructeur. Dus nee, soloduiken kan prima en is veilig. Alleen beginners wordt geleerd met een buddy te duiken. Soloduiken is niet voor iedereen, ben je onzeker, doe het dan niet.
Maar ik ben zelf instructeur in werkelijk alles, ik mag instructeurs opleiden, en duik af en toe graag solo om even m'n hoofd leeg te maken. Ben ook echt van 'practise what you preach'.
Een sport die je simpel spontaan solo kan doen is ideaal om je hoofd leeg te maken. Dat kan met padel of tennis helaas niet, hoewel je met tennis nog wel van die oefenkooien hebt waar je tegen een muur slaat.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:49

Hier ook een padeller in de dop. Superleuk! Heb eens per week les en speel daarnaast 1 a 2 x per week los een uurtje. Snel, gezellig, inspannend en ja…zwaar verslavend :D . Ben nu een maand of 5 bezig. Erg leuk om te doen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 22:46

germie schreef:

Het is een nadeel en een voordeel. Soms lastig plannen idd. Of alle banen zitten vol. Maar ik zit nu in verschillende apps en heb nu al met redelijk wat mensen gespeeld. Dat is juist leuk, nieuwe mensen leren kennen.

Gisteren met m'n neefje en achterneef gespeeld. M'n neefje is ook net begonnen en helemaal enthousiast. Zaterdag gaan we samen spelen, dus nu ga ik hem vaker zien.

@paars: Zit je bij een echte padelclub of moet je dan een lespakket boeken?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:21

Ik zit bij een club idd, die hebben (weet niet exact wanneer en hoe) en 2 padelbanen neergelegd. Groeiend aantal leden. Er komen daar een aantal lesgevers en ik heb dan eens per week les idd. Hoef geen les te hebben om te kunnen spelen. En lidmaatschap is prima te doen….tegenwoordig per jaar éénderde ongeveer van het gemiddelde maandelijkse stalgeld/hoefsmid.
Ik reken nog steeds alles om naar ‘paard’ :+ .
Man man man wat heeft dat een geld gekost (en heeeeel veel plezier gebracht!!!)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 18:39

Dus je betaalt per jaar 70 euro en dan kun je zo vaak gaan als je wilt en krijgt er nog les voor ook?
Ik betaal al 70 euro voor de loopgroep en dan heb je geen enkele faciliteit, je loopt gewoon op straat. En momenteel is er ook geen gediplomeerde trainer (degene die training geeft moet de cursus nog doen).
Dacht dat padel wel wat duurder was.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 19:32

Ik betaal 150 per jaar. Dan kan ik idd zo vaak spelen als ik wil. En de lessen zitten daar niet bij in hoor, die kosten met 4 personen bij ons 14€ voor een uur les. Wel buiten’baan’ maar dat vind ik orima!
Duur voor een loopgroepje, althans, wordt er nog iets specials georganiseerd?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 19:55

Het ligt er aan of je lid bent van een verenging of op commerciële banen speelt. Ik speel op die laatste en dan betaal je tussen de 10 en 14 euro voor 60/90 minuten. Voor lessen betaalde ik 135 euro voor 5x90 minuten.

De tennisclub hier in de buurt is padelbanen aan het bouwen. Dan overweeg ik daar lid te worden. Dat kost nu iets van 160 per jaar als ze dan niet duurder worden. Dan kun je onbeperkt spelen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 23:46

Klinkt goed cojk, dan kun je als je zin hebt! Bij ons is er een grote whatsapp groep en kun je de oproepjes plaatsen. Speel je met een vast groepje? Ik heb 2 lesgroepjes. En probeer tussen de lessen door met elkaar te spelen. Maar ook met anderen; leer je/ik veel van!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 07:35

paars schreef:
Ik betaal 150 per jaar. Dan kan ik idd zo vaak spelen als ik wil. En de lessen zitten daar niet bij in hoor, die kosten met 4 personen bij ons 14€ voor een uur les. Wel buiten’baan’ maar dat vind ik orima!
Duur voor een loopgroepje, althans, wordt er nog iets specials georganiseerd?

Nee, je kunt alleen wel nog een startlicentie nemen voor iets van 27 euro extra als je dat wilt. Ze zijn dus wel aangesloten bij de atletiekunie. Ik probeer het nu een jaartje uit. Ga ook vaak niet overigens (ben nu 3 weken niet geweest, maar dat is wel logisch wegens de marathon). Doel is wel dat de persoon die training geeft dit jaar de trainerslicentie gaat halen.

Voor de duikvereniging betaal ik 255 euro per jaar, dus duurder dan padel. Wel kan ik dan onbeperkt lucht vullen (als ze ooit stoppen met de compressor zeg ik ook direct het lidmaatschap op, want voor 1 keer per week het zwembad een uurtje hoef je ook niet lid te zijn).

150 euro en dan onbeperkt kunnen padellen valt op zich mee, maar het probleem blijft dat je bij padel geen kooi hebt waar je alleen kunt trainen. Lessen zou ik persoonlijk niet nemen, die vind ik dan weer behoorlijk prijzig in verhouding als ik de prijzen hier lees. En padel is een sport die je heel goed zelf kunt leren (net als vele sporten overigens, zeker als je een autodidact bent).
Maar heb je dan nergens een verenigingsconstructie? Dus 1 keer per week of 2 keer per maand een training van een trainer en de rest vrij spelen? Want bij verenigingen zijn lessen of trainingen vaak inbegrepen. Bij ons bij de duikvereniging kun je dan ook je brevetten halen. (duurt alleen vreselijk lang waardoor gewoon even naar een commerciele duikschool stappen per saldo veeeel goedkoper is, want tijd is ook geld natuurlijk).
Maar hier in de buurt kost een rijvereniging zo rond de 200-220 per jaar met wekelijks een groepsles, mits je een eigen paard hebt natuurlijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 08:15

Je ziet bij padel echt wel wie zelf maar aanrommelt en wie er les heeft gehad. Het is wel meer dan enkel tegen een bal slaan. Er komt behoorlijk wat tactiek bij kijken en ook het gebruik van de wanden leer je veel sneller en beter met les. Als je gewoon met vrienden wil spelen dan kan dat zonder les, maar als je echt beter wil worden en het spelletje echt wil snappen dan is les nemen gewoon heel verstandig.

Sowieso is techniek oefenen tijdens een (vriendschappelijk) potje best lastig. Ik word iig altijd te fanatiek en ben dan meer bezig met punten scoren dan of m'n volley correct is uitgevoerd :') tijdens de les focus je volledig op je techniek en er staat iemand bij die je op je fouten wijst

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 08:40

Ik ben een echte autodidact en heb me diverse sporten, maar ook het bespelen van muziekinstrumenten zelf aangeleerd. Het verschilt dus ook per persoon. En als topsport er niet meer in zit, dan is het resultaat op wedstrijden ook niet belangrijk in mijn ogen. Ik hoef van mij nu geen sport meer goed te leren als ik toch niet meer de top kan behalen.
Maar een vereniging met af en toe een training (ik noem het expliciet niet puur les) zou dan het fijnste zijn denk ik. Maar inderdaad niet haalbaar als je op commerciele banen speelt.

Even google gebruikt. In Groningen betaal je dus altijd extra voor lessen, en veelal zijn het hier commerciele banen. Zelfs bij de tennisclub in het dorp moet je extra betalen voor lessen (lidmaatschap zonder lessen 125 per jaar). Dan werkt dat anders dan bij duikverenigingen dus. Daar betaal je niet extra voor een cursus behalve de brevettering. Het is dus een beetje als een rijvereniging met alleen bakgebruik of wel groepslessen er bij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 12:37

Het resultaat maakt mij ook niet zoveel uit. Ik haal er voldoening uit als ik stappen maak. Toen ik net begon kon ik vrij weinig met ballen op de wand en nu ben ik zover dat ik gevoel heb waar de bal komt en hem goed terug kan slaan. De volgende stap is ballen die via 2 wanden gaan. En in het begin sloeg ik veel te hard waardoor veel ballen onnodig uit gingen. Vaak komt dat ook door verkeerde techniek, dus ik merk daarin zeker verbetering sinds ik een paar lessen heb genomen.

Ik speel het liefst met mensen die net iets beter zijn (niveauverschil moet ook niet te groot zijn). Dat zijn de leukste potjes en dan speel je ook regelmatig mooie rally's. Maar dan krijg je vaak ook wel lastigere ballen terug. Dus ik ga binnenkort weer een reeks lessen nemen om beter met die situaties te leren omgaan. Dat kun je door veel spelen en over tactiek te lezen mss ook zelf wel leren. Maar ik heb geen zin om zelf het wiel opnieuw uit te gaan vinden.