Gouden tip tegen afgebroken haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Gouden tip tegen afgebroken haren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 16:57

Nadat ik mijn haren veel heb laten blonderen is de kwaliteit er helaas niet op vooruit gegaan. Daarom heb ik nu besloten met mijn kapster om niet meer te gaan verven. Mijn haren zijn voornamelijk bovenop afgebroken. Ik heb bij mijn kapster een shampoo en conditioner gekocht met een repair functie. Het merk is Eleven. Helaas tot nu toe geen tot weinig verschil.

Hebben jullie nog tips qua merken shampoo/maskers of iets anders hoor ik het graag.

marleen_88

Re: Gouden tip tegen afgebroken haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:00

Ik doe wekelijks een haarmasker in mijn haar. Ik ben fan van Garnier.
Afbeelding
Op dit moment gebruik ik deze, ruikt heerlijk en mijn haar wordt er echt gezonder en zachter van.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:11

Misschien van binnenuit aanpakken?
Mijn ervaring is dat shampoos en haarmaskers weinig tot niks doen bij beschadigd haar.

Mijn haar is ook geverfd, maar sindsdien enorm last van haaruitval elke wasbeurt. Dus verven doe ik ook niet meer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:12

Waar wil je tips voor? Gebroken haar is gewoon kapot en gaat niet helen met shampoo.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:15

Olaplex nr 3 is speciaal voor beschadigd hair.
Wordt ook vaak door kappers gebruikt na een behandeling waarbij de kans aanwezig is dat het haar beschadigd raakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:23

Gewoon uitzitten , beschadigd haar is niet te repareren, hooguit wat gladder te maken zodat het niet zomaar verder afbreekt.
En niet borstelen wanneer het nog vochtig is, opletten met föhnen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:26

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:29

Haar, huid en nagel vitaminen slikken. Bij mij werkt het absoluut. Ik heb gewoon het goedkope kruidvatmerk en geen gummies. Ik zweer erbij.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:49

Flink stuk van je haar afknippen en stoppen met de chemische behandelingen. Shampoo ed maakt niet veel uit als je van jezelf, dus onbehandeld, al goed haar hebt.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:53

Bij mij niet gebroken, maar valt uit

Ik gebruik goede kappersshampoo in combi met masker (kerastase, super, mijn haar blijft 3-4 dagen mooi en niet vet)

Iedere tien weken puntjes knippen

Extra toevoeging op de voeding (zink, biotine, vitamine C)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:10

Storm schreef:
Flink stuk van je haar afknippen en stoppen met de chemische behandelingen. Shampoo ed maakt niet veel uit als je van jezelf, dus onbehandeld, al goed haar hebt.

Shampo maakt wel degelijk uit. Goede shampoo zonder allerlei toevoegingen van siliconen en andere rotzooi, helpen je haar absoluut wel.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:14

Ik gebruik een lijn van Redken Extreme, shampoo, conditioner en een masker. Daarnaast heb ik nog een keratine masker van de kapper. Dit masker laat ik rustig een aantal uren zitten. Hier is mijn haar enorm van opgeknapt, maar wel in combinatie met gezonde voeding.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:45

Mss je haar vlechten 's nachts en een satijnen kussensloop of satijnen muts over je hoofd met slapen helpt mss ook. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:20

Ik heb goede dingen gehoord over het K18 haarmasker, maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:23

Goof schreef:
Waar wil je tips voor? Gebroken haar is gewoon kapot en gaat niet helen met shampoo.

Dit. De schade is aangebracht.
Haar is geen levend materiaal wat de eigenschap heeft te kunnen herstellen. In tegenstelling wat de meeste haarproduct fabrikanten zeggen.
Er zijn wel wat producten die goed kunnen maskeren, waardoor sommige dingen onzichtbaar worden.

Maar kapot gaat is gewoon kapot haar.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 19:49

Goof schreef:

In ieder geval het voorkomen van nog meer gebroken haar.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:57

Hier olaplex voor mijn geblondeerd haar

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:00

Avocado’s en lijnzaad eten en je haar zo min mogelijk wassen.
‘s Nachts losjes opbinden met zo’n plastic gedraaid ding boven op je hoofd.
Duurt lang :(:)
Sterkte!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:11

Het is hier (gelukkig) al verteld, maskers ed doen weinig, sterker nog, chemisch spul is vrijwel nooit goed. Laat het met rust, een natuurlijke shampoo, weinig\geen hitte. En inderdaad; voeding. Het groeit van binnenuit, daar kan geen masker tegen op. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:18

Yavanna schreef:
Haar, huid en nagel vitaminen slikken. Bij mij werkt het absoluut. Ik heb gewoon het goedkope kruidvatmerk en geen gummies. Ik zweer erbij.

Daar heeft een arts van een dan onze universitaire ziekenhuizen onlangs een heel item over gemaakt dat ik tegenkwam ergens op de socials. Het doet niets, een erg dure placebo.
Ik zal eens kijken morgen in de browser geschiedenis op mijn pc of ik het terug kan vinden. Ik weet niet exact zijn uitleg meer maar het klonk erg logisch.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:58

Ohja idd niet kammen/borstelen als het nat of vochtig is.
En föhnen met koude lucht is ook beter dan hete lucht.

Ik laat mijn haar gewoon drogen zonder föhnen. En borstel het pas als het droog is. Heb wel het "geluk" dat mijn haar zodra het droog is netjes valt uit zichzelf. En ook altijd erg snel droogt.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:02

Tazzey schreef:
Yavanna schreef:

Daar heeft een arts van een dan onze universitaire ziekenhuizen onlangs een heel item over gemaakt dat ik tegenkwam ergens op de socials. Het doet niets, een erg dure placebo.
Ik zal eens kijken morgen in de browser geschiedenis op mijn pc of ik het terug kan vinden. Ik weet niet exact zijn uitleg meer maar het klonk erg logisch.

Dat kan zijn, maar mijn ervaring is dat het wel helpt. Mijn haar is er zeer zeker beter en dikker van geworden en mijn nagels zijn ook veel steviger. Die gummies is idd troep, maar dit zijn geen gummies, maar gewoon pilletjes.
Bij mij doet het iig wat het moet doen.

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 21:54

Art_Ificious schreef:
Ohja idd niet kammen/borstelen als het nat of vochtig is.
En föhnen met koude lucht is ook beter dan hete lucht.

Ik laat mijn haar gewoon drogen zonder föhnen. En borstel het pas als het droog is. Heb wel het "geluk" dat mijn haar zodra het droog is netjes valt uit zichzelf. En ook altijd erg snel droogt.

slechtste advies als je krullend haar hebt :Y)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:07

Haha ok, ik heb erg fijn en stijl haar.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 24-11-24 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Risxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:09

ik kam mijn (krullende dus :j ) haar alleen tijdens het douchen, als de conditioner erin zit. droog kammen = instant super grote pluizenbol :')