Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Idifix schreef:Heb je een a en b brevet nodig ik heb dat allemaal niet behaald destijds.
Ibbel schreef:Idifix schreef:Heb je een a en b brevet nodig ik heb dat allemaal niet behaald destijds.
Geen idee hoe dit in België is, in NL moet je voor zover ik weet B dressuur met winst zijn.
Maar dat weet je instructeur ongetwijfeld, en anders de LRV (of die andere federatie die België rijk is) wel.
En als het daar nou op hangt, die brevetten halen zullen toch niet moeilijker zijn dan een springconcours rijden?
Ibbel schreef:Idifix schreef:Heb je een a en b brevet nodig ik heb dat allemaal niet behaald destijds.
Geen idee hoe dit in België is, in NL moet je voor zover ik weet B dressuur met winst zijn.
Maar dat weet je instructeur ongetwijfeld, en anders de LRV (of die andere federatie die België rijk is) wel.
En als het daar nou op hangt, die brevetten halen zullen toch niet moeilijker zijn dan een springconcours rijden?
Art_Ificious schreef:Ik ben pas april dit jaar de springsport in gegaan. Voorheen altijd recreatief gereden zonder wedstrijden.
Je hebt in België geen brevetten meer nodig. Gewoon lod worden van een club en licentie aanvragen.
Ik ben 32.
Ik merk wel dat ik meer nadenk over de gevolgen van een val ofzo tov toen ik wag jonger was, toen kon je me gerust op elk paard zetten. Nu ben ik eerder wat bang om werkonbekwaam te worden na een lelijke val, dus ik rij nu liever m'n eigen paard waarvan ik weet da die braaf is.
Veriye schreef:Ik snap je wel Idifix, ik ben 37 en vind me ook vaak al in het "op latere leeftijd" clubje behoren.
Maar ik zou zeggen: Ga ervoor! Gewoon doen wat je leuk vindt en je van andere niks aantrekken!