Verwarmde sokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Verwarmde sokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 10:48

Hoi!

In verband met een chronische voetblessure, waarbij koude voeten (m.n. de onderkant van mijn voet) een grote 'trigger' zijn voor nare kramp, ben ik op zoek naar fijne sokken met een verwarmingselement, voor paardrijden, skiën en op de bank.
Ik zag de volgende sokken van HKM voorbij komen: https://hypostore.nl/hkm-verwarmde-sokk ... WMQAvD_BwE

Heeft iemand er ervaring mee? Wordt de onderkant goed verwarmd?
Of hebben jullie nog andere merken die goed helpen, of wellicht alleen inlegzolen?

Nala

Re: Verwarmde sokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:10

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 10:20

Ik heb ze van bertschat. Echt ideaal.
Zeer tevreden over.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 10:38

Ik ga ook verwarmde sokken bestellen. Groot nadeel lijkt me de accu gezien ik soms lange sokken onder een legging doe dat gaat dan niet, te strak. En ik draag vaak laarzen maar ik ben bang dat ik die dan ook niet aan kan.

Toch ga ik een setje bestellen via Amazon :') omdat ik regelmatig zulke koude tenen heb en dan krijg ik het niet meer warm tot ik half uur onder de douche sta

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:14

En bedankt, daar ging weer 50 euro..... :\ Dus ik kan je binnenkort vertellen hoe ze bevallen :+.

Ik heb verwarmde zooltjes van berschat. Werkt op zich goed, maar ik vind het wel wat gedoe om ze er elke keer uit te halen om ze op te laden. Op locatie doe ik dat dus sowieso niet. En heel veel schoenen zijn voor mij al aan de lage kant, met deze zooltjes passen ze helemaal niet meer. Dus ik zit al heel lang dat ik eigenlijk sokken wil, maar de meeste vind ik te duur voor iets wat ik eigenlijk al heb :)). Vijftig euro vond ik nog net acceptabel. Ook omdat ik de bodywarmer van hkm heb, die bevalt super goed. Juist ook omdat de goedkope powerbank van de Action er gewoon aan kan, dus voor lange dagen gewoon extra powerbank mee.

Al met al, ik ben benieuwd, maar mijn maat heeft 5-10 dagen levertijd. Dus even afwachten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:49

Lalidan schreef:
En bedankt, daar ging weer 50 euro..... : Dus ik kan je binnenkort vertellen hoe ze bevallen :+.

Ik heb verwarmde zooltjes van berschat. Werkt op zich goed, maar ik vind het wel wat gedoe om ze er elke keer uit te halen om ze op te laden. Op locatie doe ik dat dus sowieso niet. En heel veel schoenen zijn voor mij al aan de lage kant, met deze zooltjes passen ze helemaal niet meer. Dus ik zit al heel lang dat ik eigenlijk sokken wil, maar de meeste vind ik te duur voor iets wat ik eigenlijk al heb :)). Vijftig euro vond ik nog net acceptabel. Ook omdat ik de bodywarmer van hkm heb, die bevalt super goed. Juist ook omdat de goedkope powerbank van de Action er gewoon aan kan, dus voor lange dagen gewoon extra powerbank mee.

Al met al, ik ben benieuwd, maar mijn maat heeft 5-10 dagen levertijd. Dus even afwachten.

Die zooltjes blijven toch heel lang warm zodat je ze pas s´avonds op hoeft te laden of is dat niet zo?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:08

Ik heb ook de bertschat inlegzolen.
Heb ze in de winter elke dag in mijn schoenen op het werk. Ik laad ze elke dag op, samen met de powerbank voor mijn bodywarmer, maar dat zou niet hoeven. Ik heb ze altijd op de koudste stand, dan is de kou eraf.
Ik vind het opladen juist ideaal, omdat je dan geen powerbank ergens langst je been met draadjes hebt lopen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:09

Dat is denk ik het verschil. Ik gebruik ze in mijn motorlaarzen en ben een koukleum. Ze hebben het dus zwaar vanwege de omstandigheden én ik zet ze op de hoogste stand. Als ik 2 uur op de motor zit, red ik het terug niet ook nog eens 2 uur. Maar ook thuis vind ik het gedoe om ze uit mijn laarzen te halen en op te laden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:10

Wordt deze hele sok verwarmd of alleen de tenen of voet?
Ik zoek zoiets voor mijn moeder die altijd ijsklontjes heeft.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 17:38

Nou, ik heb ze sinds gisteren binnen. Gisteravond had ik mijn zooltjes al opgebruikt qua warmte en bij thuiskomst weer eens niet uit mijn laarzen gehaald om weer op te laden, dus toen ik vanochtend bedacht op de motor te stappen ipv in de auto zat ik eventjes..... Gelukkig waren de accu's van de sokken opgeladen dus ik dacht, ach, dan doe ik die toch aan?

Nou, dat heb ik geweten := Crisis, wat worden die dingen heet :oo. Ik dacht dat het eenmaal op de motor wel los zou lopen (mijn bodywarmer is binnen ook nog wel eens wat te warm, als ik druk bezig ben me in mijn pak te hijsen enzo), maar voor ik het dorp uit was, stond ik al langs de kant van de weg om ze een standje lager te zetten :+. En nog kwam ik op locatie aan dat ik dacht, auch :')
Dus. Op de laagste stand is, zelfs in de huidige weersomstandigheden op de motor, echt hoog genoeg :j. Eventueel kunnen ze dus nog hoger, als ik dat een keer nodig heb (hoe langer op de motor, hoe kouder het wordt. Vandaag was maar een half uurtje). Op de terugweg op laagste stand en dan zijn ze lekker. Ik heb ze nu in mijn sloffen ook gewoon nog lekker aan staan :D. Ik merk wel dat de warmte dan wat minder is dan in mijn motorlaarzen, omdat je gewoon meer ruimte om je voet heen hebt en de warmte wat meer weg kan, maar dat is dus geen enkel probleem.

Gedeelte wat warm wordt is vanaf je tenen tot echt vlak voor je hiel. Dus net niet je hele zool, zeg maar. Maar wel verder dan de zooltjes van Bertschat komen. De sokken zelf zijn fijn, al zou ik ze gezien de draadjes niet aanraden als je er echt mee wilt wandelen. Accu aan de zijkant is wel wat lomp, maar het zou al helpen als ik de kniekousen helemaal op zou trekken :+. Nu heb ik ze net over mijn enkels getrokken en daar zit dus wat meer ruimte en beweging in dan op het breedste deel van je kuit.

Al met al, ik ben er happy mee :j <3. Mijn paar komt overigens uiteindelijk van ruitersport Boxmeer. Hypostore heeft de besteldatum uitgesteld, maar kan niet zeggen wanneer de fabriek weer aan ze levert..... Ze houden me netjes op de hoogte, de service is wat dat betreft prima, maar daarmee had ik natuurlijk nog geen sokken. Boxmeer kon uit voorraad leveren, dus die had ik twee dagen later ook daadwerkelijk in huis. Plan was om Hypostore dan maar te annuleren, maar eigenlijk vind ik ze zo fijn dat ik best een tweede paar wil. En betaald zijn ze toch ook al. Dus ik denk dat ik het maar gewoon afwacht en zo laat :')

Aldus de review van de sokken. Enige voordeel van de zooltjes boven de sokken is de afstandsbediening, maar verder had ik echt veel liever meteen de sokken gehad.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:05

Lalidan schreef:
Nou, ik heb ze sinds gisteren binnen. Gisteravond had ik mijn zooltjes al opgebruikt qua warmte en bij thuiskomst weer eens niet uit mijn laarzen gehaald om weer op te laden, dus toen ik vanochtend bedacht op de motor te stappen ipv in de auto zat ik eventjes..... Gelukkig waren de accu's van de sokken opgeladen dus ik dacht, ach, dan doe ik die toch aan?

Nou, dat heb ik geweten := Crisis, wat worden die dingen heet :oo. Ik dacht dat het eenmaal op de motor wel los zou lopen (mijn bodywarmer is binnen ook nog wel eens wat te warm, als ik druk bezig ben me in mijn pak te hijsen enzo), maar voor ik het dorp uit was, stond ik al langs de kant van de weg om ze een standje lager te zetten :+. En nog kwam ik op locatie aan dat ik dacht, auch :')
Dus. Op de laagste stand is, zelfs in de huidige weersomstandigheden op de motor, echt hoog genoeg :j. Eventueel kunnen ze dus nog hoger, als ik dat een keer nodig heb (hoe langer op de motor, hoe kouder het wordt. Vandaag was maar een half uurtje). Op de terugweg op laagste stand en dan zijn ze lekker. Ik heb ze nu in mijn sloffen ook gewoon nog lekker aan staan :D. Ik merk wel dat de warmte dan wat minder is dan in mijn motorlaarzen, omdat je gewoon meer ruimte om je voet heen hebt en de warmte wat meer weg kan, maar dat is dus geen enkel probleem.

Gedeelte wat warm wordt is vanaf je tenen tot echt vlak voor je hiel. Dus net niet je hele zool, zeg maar. Maar wel verder dan de zooltjes van Bertschat komen. De sokken zelf zijn fijn, al zou ik ze gezien de draadjes niet aanraden als je er echt mee wilt wandelen. Accu aan de zijkant is wel wat lomp, maar het zou al helpen als ik de kniekousen helemaal op zou trekken :+. Nu heb ik ze net over mijn enkels getrokken en daar zit dus wat meer ruimte en beweging in dan op het breedste deel van je kuit.

Al met al, ik ben er happy mee :j <3. Mijn paar komt overigens uiteindelijk van ruitersport Boxmeer. Hypostore heeft de besteldatum uitgesteld, maar kan niet zeggen wanneer de fabriek weer aan ze levert..... Ze houden me netjes op de hoogte, de service is wat dat betreft prima, maar daarmee had ik natuurlijk nog geen sokken. Boxmeer kon uit voorraad leveren, dus die had ik twee dagen later ook daadwerkelijk in huis. Plan was om Hypostore dan maar te annuleren, maar eigenlijk vind ik ze zo fijn dat ik best een tweede paar wil. En betaald zijn ze toch ook al. Dus ik denk dat ik het maar gewoon afwacht en zo laat :')

Aldus de review van de sokken. Enige voordeel van de zooltjes boven de sokken is de afstandsbediening, maar verder had ik echt veel liever meteen de sokken gehad.

Wat mooi dat je ze zo goed zijn. Heb je de powerbank van Action aan de sokken en aan de bodywarmer?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:48

Alleen aan mijn bodywarmer, aan de sokken zit een andere aansluiting. Opladen gaat wel via usb, maar de aansluiting aan de sok is anders.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:50

Lalidan schreef:
Alleen aan mijn bodywarmer, aan de sokken zit een andere aansluiting. Opladen gaat wel via usb, maar de aansluiting aan de sok is anders.

Oké, bedankt

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 20:33

Ik heb deze vorig jaar via ali besteld. De grijze zijn fijn en worden zeer warm (hier is geen actieve link meer naar).
De zwarte kreeg ik geleverd en daar deed de accu het niet van, kreeg ik gecrediteerd maar kan ik evengoed gebruiken met de accu van de grijze sokken.

Afbeelding
Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 21:36

Ik heb ze ook van Bertschat, heel tevreden mee :). Moest even wennen aan de kabeltjes maar nu wil ik niet meer zonder als ik de paarden moet trainen in de winter.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 08:34

Lys_PPA schreef:
Ik heb deze vorig jaar via ali besteld. De grijze zijn fijn en worden zeer warm (hier is geen actieve link meer naar).
De zwarte kreeg ik geleverd en daar deed de accu het niet van, kreeg ik gecrediteerd maar kan ik evengoed gebruiken met de accu van de grijze sokken.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Die onderste lijken op batterijen te werken? Of wel op een oplaadbare accu?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 08:35

Lys_PPA schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ze worden zeer warm maar kun je instellen hoe warm je ze wilt? Dus ook op lage stand?

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:57

Rizette schreef:
Lys_PPA schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Die onderste lijken op batterijen te werken? Of wel op een oplaadbare accu?

Idd batterijen van wat ik me meen te herinneren maar ik heb die kastjes dus nooit gebruikt omdat die het niet deden.

Rizette schreef:
Lys_PPA schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ze worden zeer warm maar kun je instellen hoe warm je ze wilt? Dus ook op lage stand?

Ja kun je instellen. Ik zal ze er eens bij pakken aanstaande week, want heb ze deze winter nog niet gebruikt dus niet meer helder op mn netvlies.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 07:55

Ben wel benieuwd.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 08:48

Ik ben ze ook aan het overwegen voor mijn werk als veearts :brr:
Ken wel mensen met de zooltjes, maar ik moet bij elke boerderij laarzen van het bedrijf aan, dus kan niet elke keer zooltjes wisselen enzo. Vooral niet omdat de laarzen van de boer meestal minstens 5 maten te groot zijn :+

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 08:56

Ik heb de sokken van Bertschat, en ik ben er heel tevreden over.
Mijn zoon doet ook survivalrun, wat ook in de winter doorgaat, en dan sta je 1-2 uur in de kou te wachten totdat hij gefinished is.
Ik heb er ook een afstandsbediening bij, dus als het te warm of te koud wordt, standje hoge of lager.
Ergens moet ik nog een bodywarmer hebben, maar die moet ik weer opzoeken.
De trui vind ik ook lekker, maar vrij zwaar.
En mijn echtgenoot vond het nodig om deze in de droger te gooien na het wassen. Dan werkt het verwarmen niet goed meer. En daar zijn ze toch iets wat te duur voor.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:05

Hai, spuit 11 hier :D

Ik vroeg me af, zit het goed met de batterij in je rijlaars? Of moet je echt geen strakke laarzen aan doen dan denk ik??