Een hele korte vraag, ik ga in januari naar Noorwegen en ik heb alleen gympen of katoenen schoentjes in de kast. Lijkt me niet zo handig, dus ik wil laarzen kopen. Wat is handig in dit weer:
Waar ga je naartoe in Noorwegen? Een rubberen regenlaars, ook al is die gevoerd is VEEEEL te koud. Ik heb voor Finland werklaarzen met wollen voering gekocht. Dan krijg je absoluut geen koude voeten meer, zijn immers ook voor mensen die de hele dag in koelcellen werken en dus veel staan. Je kunt er ook heel goed op wandelen overigens.
Wil je wandelschoenen, dan zou ik voor de Lowa Renegade winteruitvoering gaan. Die zijn waterdicht en extra warm.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 20-11-24 14:52
Dikke snowboots of heel dik gevoerde buiten werklaarzen voor daar of daar een paar laarzen huren/lenen als je naar noord Noorwegen gaat. Ik redde me uitstekend met stevige snowboots met dikke zool en wollen sokken in fins lapland in de winter bij -23 graden
Essie73
Moderator Algemeen
Geplaatst: 20-11-24 15:08
Omdat dit onderwerp op Mens Welzijn en Sport hoort, verplaats ik hem daarheen. BEU->MWS
Met rubber laarzen vriezen je voeten eraf in Noorwegen. Ik zou zeer goed gevoerde schoenen halen bij bever of zo’n soort winkel. Wolgevoerd is erg fijn.
Vorig jaar in die periode in Oslo geweest, temperaturen rond het vriespunt en sneeuw, met waterdichte wandelschoenen ging het prima. Een paar handschoenen is ook een aanrader.
Ginam
Geplaatst: 20-11-24 15:50
Dat ligt eraan waar je heen gaat in Noorwegen Ik kom regelmatig in januari/februari in Tromso (Noorden) en daar heb je wel goede winterlaarzen nodig. Soms ook krammen omdat er op straat ijs ligt, maar die leen ik dan meestal daar.
Ligt er idd aan waar je naar toe gaat in Noorwegen. Ik was er in februari/maart en had veterboots van Panama Jack gevoerd met schapenvacht (de Igloo variant) uiteraard met wollen sokken Ik had ook snowboots van de decathlon maar de Panama Jacks zijn warmer.
Gewoon gevoerde winterlaarsjes is voor mij genoeg hier (ik heb een paar van Sorel), en ik zit nu 2,5 uur van Oslo vandaan naar het binnenland toe en vorige winter een paar honderd kilometer noordelijker. Tot nu gaat het goed in extreme kou (-20), regen, sneeuw en ijs. Wel is het handig om een schoen met goed profiel te kopen, geeft betere grip. En verder is het aan te raden om spikes onder je schoenen te doen als het echt ijzig is (sneeuw is prima te doen zonder meestal), dat scheelt je echt veel glijpartijen