Zorgverzekering 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 23:19

Volgens mij is er nog geen topic (behalve die over orthodontie).

Wie is er aan het vergelijken en wie is er al uit?

Bij mij komen ASR en de Friesland goed uit de bus. Ik heb geen ervaring met beide verzekeraars, dus wie kan mij meer vertellen?
De Friesland is wel iets duurder maar volgens Independer is de klanttevredenheid ook een stuk hoger.

Edit: titel aangepast.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 18-11-24 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

SansaS

Re: Ziektekostenverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:22

Ik denk dat ik bij ohra blijf omdat dat nog 1 van de weinige combinatie polissen is waarbij je echt vrije zorgkeuze hebt en alles vergoed krijgt ook zonder contract.

Eerder nooit zo over nagedacht maar wil nu alle opties open houden mocht ik bijvoorbeeld nog een reconstructie willen doen in een kliniek zonder contract (ik heb borstkanker)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:25

SansaS schreef:
Ik denk dat ik bij ohra blijf omdat dat nog 1 van de weinige combinatie polissen is waarbij je echt vrije zorgkeuze hebt en alles vergoed krijgt ook zonder contract.

Eerder nooit zo over nagedacht maar wil nu alle opties open houden mocht ik bijvoorbeeld nog een reconstructie willen doen in een kliniek zonder contract (ik heb borstkanker)

Ik dacht dat er helemaal geen restitutiepolissen meer zijn per 2025?
Of toch wel?

Wij zaten altijd bij DSW ook grotendeels uit principe, DSW is een van de betere. Maar mijn hemel, wat wordt t duur volgend jaar. Wij moeten even bekijken hoeveel onze principes waard zijn :o

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:27

Ben al 100 jaar bij zilveren kruis en blijf ook. Ben geen hopper, nergens mee.
Niet met mijn baan, partner, vrienden, energie haha. Als t goed is, lekker blijven. Gaat wel 10 eu omhoog per maand
Moest afgelopen jaar naar andere stalling( na 14 jaar). Was enerverend genoeg

Fitzroy

Re: Ziektekostenverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 23:30

Haha, boedjang, ik ben juist weer een echte hopper qua verzekeringen en energie dan. Als ik wat kan besparen, graag.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:30

verootjoo schreef:
SansaS schreef:

Ik dacht dat er helemaal geen restitutiepolissen meer zijn per 2025?
Of toch wel?

Wij zaten altijd bij DSW ook grotendeels uit principe, DSW is een van de betere. Maar mijn hemel, wat wordt t duur volgend jaar. Wij moeten even bekijken hoeveel onze principes waard zijn :o

Restitutie niet combinatie wel. Dan krijg je alleen niet gecontracteerde ggz zorg niet volledig vergoed maar voor de rest wel.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:33

Ik zit al jaren bij VGZbewuzt. Wat toentertijd vrij voordelig en passend, maar ik twijfel of ik niet eens verder moet kijken. Ze zijn het afgelopen jaar niet moeilijk geweest met al mijn zorgkosten en kon overal terecht dus wat dat betreft wel top. Maar verder heel basic zonder fysio. Heb wel aanvullende tand verzekering maar die bestaat inmiddels niet meer. Ik kan dus ook binnen de zorgverzekering overstappen naar een van hun nieuwe type pakketten maar geen idee of ik daar beter mee uit ben. Vind dit soort dingen ingewikkeld en had liever gewoon een simpele zorgverzekering gehad vanuit de overheid naar rato van je inkomen met alles gedekt. Volgens mij doen ze in FR zoiets. Klonk een stuk gemakkelijker. :')

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:33

Fitzroy schreef:
Haha, boedjang, ik ben juist weer een echte hopper qua verzekeringen en energie dan. Als ik wat kan besparen, graag.

Ik ben dan in no time vergeten waar ik ook al weer zat haha . Nee niks voor mij.

8nnemiek

Re: Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:38

O ja, het is weer bijna zo ver :))
Na heel lang Anderzorg ben ik vorig jaar (of was het t jaar ervoor?) naar Just overgestapt.
Ik ben benieuwd of dat nu ook weer de goedkoopste is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:50

Ik zoek naar een betaalbare verzekering maar met fysio, tips :P ? Zit nu bij fbto maar dat wordt 15 euro duurder per maand, dat vind ik toch best veel.

Het is niet zo als bij een tandarts dat als je fysio los betaald het goedkoper is en ik heb het wel echt nodig.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 00:25

Ik ben al jaren bij de Friesland (nu onderdeel van Zilveren Kruis). Inderdaad tevreden over de service en dekking.
Ieder jaar twijfel ik of ik niet moet overstappen. Maar als je ziek wordt, wil je geen sores met je zorgverzekeraar. Dus ik blijf maar weer, denk ik.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 01:34

senna21 schreef:
Ik ben al jaren bij de Friesland (nu onderdeel van Zilveren Kruis). Inderdaad tevreden over de service en dekking.
Ieder jaar twijfel ik of ik niet moet overstappen. Maar als je ziek wordt, wil je geen sores met je zorgverzekeraar. Dus ik blijf maar weer, denk ik.

Achja, in principe moet elke verzekeraar gewoon betalen. We wonen niet voor niets in Nederland, alles is in principe best goed gedekt.
Ik stap ieder jaar over, heb al meerdere grote operaties etc gehad de afgelopen jaren, eigenlijk nooit problemen ondervonden. Moet er wel eens achteraan bellen omdat er iets misgaat, maar eigenlijk zo opgelost met elke verzekeraar.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de energieleveranciers waar ik dan weer veel slechtere ervaringen heb met hoppen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 01:48

Ik zit nu twee jaar bij ASR (ik kies zelf) en heb echt trammalant gehad met mijn emigratie. Ik werk in NL dus moet verzekerd zijn in NL dus wij hielden onze zorgverzekeraar. Je moet dan een speciaal formulier aanvragen en toesturen aan t ziekenfonds in BE. Echter gaf ASR aan zelf te mogen bepalen of wij in aanmerking kwamen en kort daarna kregen we dat formulier. En even later gooide de SVB roet in het eten omdat ASR dat helemaal niet mag beoordelen en beoordeling van SVB duurde bij mijn man maanden.
Ik vind de klantenservice niet optimaal, dat was bij DSW echt veel beter.

Ik ga overstappen van ASR naar de goedkoopste waar ik een losse tandartsmodule kan krijgen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 06:31

Ik twijfel of ik blijf bij zilveren kruis of over ga naar DSW. Zilveren kruis verlaagt de fysio behandelingen van 27 naar 22. DSW wel 27 en voor mij ligt nog net niet de rode loper uit als ik naar de fysio ga

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 06:42

ik zit bij FBTO en die blijft voor mij wel het goedkoopste...heb alleen basis. Ik ga dan van 131,95 naar 145,95. Het is best een verhoging maar het kan gewoon niet goedkoper...

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 07:05

Bullebeest schreef:
Ik twijfel of ik blijf bij zilveren kruis of over ga naar DSW. Zilveren kruis verlaagt de fysio behandelingen van 27 naar 22. DSW wel 27 en voor mij ligt nog net niet de rode loper uit als ik naar de fysio ga

Heb je je verzekering via een collectiviteit gesloten?
In dat geval krijg je bij het Zilveren Kruis extra fysio in de dekking.
Bij aanvullend 3* betekent dat voor mij 22 behandelingen + 7 behandelingen extra maakt een totaal van 29 behandelingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 07:22

Ik heb ASR Ik kies zelf op het oog. Alle ziekenhuizen, goede dekking. Ons streekziekenhuis heeft deze ook al een contract bij. De Friesland heeft dat nog niet, die zijn nog in onderhandeling. Is alleen een basis verzekering voor 134 euro per maand. ASR heeft een hele hoge duurzaamheids score en dat vind ik ook belangrijk :j Hier vind je daar meer info over:

https://milieudefensie.nl/actueel/verge ... raars-2024

Daar staat:
Citaat:
De belangrijkste spelers op een rijtje:

a.s.r. scoort goed. Met een score van 89% staan zij bovenaan de lijst van eerlijke verzekeraars.

Ook VGZ scoort goed op veel terreinen zoals natuur en mensenrechten, maar uitgerekend op klimaatverandering blijven ze wel een beetje achter. VGZ heeft dus zeker nog stappen te zetten.

Achmea (waaronder ook Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, De Friesland, De christelijke zorgverzekeraar en ZieZo vallen) kan nog veel verbeteren op dierenwelzijn, maar doet het goed op natuur en op olie en gas.

Ook CZ en Menzis scoren twijfelachtig op beleggingsbeleid voor klimaatverandering. Op het gebied van dierenwelzijn scoort Menzis met name bijzonder slecht.

Let op: NN (Nationale Nederlanden) staat ook in het overzicht, maar dat gaat om alle verzekeringen behalve de NN zorgverzekering. Die wordt namelijk beheerd door CZ.

Zorg en Zekerheid, Univé, ZLM, DSW en ONVZ doen allemaal veel te weinig op het gebied van klimaatverandering. ZLM, ONZV en DSW scoren allemaal in totaal zelfs minder dan 30 procent. Als je wil dat je geld eerlijk wordt belegd, dan zit je bij hen dus niet goed.

Maar dat was een overzicht van vorig jaar.

Wij sluiten altijd af via Independer, want dan krijg je er ook gratis een ongevallen verzekering bij tot 10.000 euro geloof ik.
Wel handig als je een lelijke val maakt en je gebit hersteld moet worden ofzo :(:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 07:52

Ik les echt puur op de prijs en waar ze beleggen interesseert me totaal niet, ik wil gewoon zo goedkoop mogelijk. Dat hele klimaatgedoe komt me meer en meer de keel uit en mag zeker mijn portemonnee niet raken. Ik heb geen kinderen en doe dus daarmee al meer voor het klimaat dan een ander met kinderen ooit kan doen. Dus doe mij maar gewoon flinke korting. Dat soort overzichten zijn ook nooit geheel neutraal, ze worden al met een kleurtje gemaakt.
Ik zit nu bij Unive, dus dan zit ik in jouw overzicht in ieder geval gewoon goed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:05

Wat een handig overzicht hierboven!
Ik vind het ook belangrijk dat mijn verzekering het goed doet op gebied van oa klimaatverandering :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:10

_suus19_ schreef:
senna21 schreef:

Achja, in principe moet elke verzekeraar gewoon betalen. We wonen niet voor niets in Nederland, alles is in principe best goed gedekt.
Ik stap ieder jaar over, heb al meerdere grote operaties etc gehad de afgelopen jaren, eigenlijk nooit problemen ondervonden. Moet er wel eens achteraan bellen omdat er iets misgaat, maar eigenlijk zo opgelost met elke verzekeraar.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de energieleveranciers waar ik dan weer veel slechtere ervaringen heb met hoppen.

Dat is dus niet waar. Er zijn de afgelopen jaren al best wel wat rechtszaken geweest van mensen die met rekeningen van duizenden euros bleven zitten, omdat hun verzekeraar geen contract had met dat specifieke ziekenhuis.
Spoedzorg wordt altijd vergoed, in elk ziekenhuis, maar daarna wordt het tegenwoordig gewoon steeds lastiger.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:15

O echt het interesseert mij helemaal niks wat zorgverzekeraars doen qua beleggen, klimaat etc.
Zorgkosten vergoeding, klantenservice etc daar let ik op.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:17

Bellatrix schreef:
ik zit bij FBTO en die blijft voor mij wel het goedkoopste...heb alleen basis. Ik ga dan van 131,95 naar 145,95. Het is best een verhoging maar het kan gewoon niet goedkoper...

Ik zit nu ook basis bij FBTO, maar ik ga waarschijnlijk overstappen naar Vink Vink (van Menzis). Die heeft volgend jaar de goedkoopste basisverzekering. Scheelt €4,55 per maand tov FBTO.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:19

senna21 schreef:

Ik zit nu bij De Friesland, en 2 jaar geleden ook gezeten. Blijf er nu ook denk ik. Heb alleen een kleine tandverzekering extra. Ik vind het prima bij hun, bevalt me wel. Is mss niet de allergoedkoopste maar ze vergoeden wel veel in de tandverzekering die anderen niet doen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:21

Mijn nieuwe premie (FBTO) wordt €185 :oo Daar zit voor zo’n €20 aan aanvullende verzekering bij. Wat een bedragen…

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:22

Ik zit bij zilveren kruis die gaat 10 euro omhoog vind het toch wel echt duur..

Nu heb ik al jaren last van mijn rechter boven kies, elke keer probeerde ze de kies te redden maar ben er wel over uit die gaat of eruit of wortel Kanaal behandeling.

Nu word er 75% gedekt en ben ik door deze leuke kies al mijn gedekte geld al kwijt.

Maar als ik meer aanvullend op tand wil dan ga ik nog veel meer betalen.

Misschien zilverenkruis bellen want ben wel aanvullend verzekerd omdat je dan ook weer iets meer hebt.

Lastig allemaal..