Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SansaS schreef:Ik denk dat ik bij ohra blijf omdat dat nog 1 van de weinige combinatie polissen is waarbij je echt vrije zorgkeuze hebt en alles vergoed krijgt ook zonder contract.
Eerder nooit zo over nagedacht maar wil nu alle opties open houden mocht ik bijvoorbeeld nog een reconstructie willen doen in een kliniek zonder contract (ik heb borstkanker)
verootjoo schreef:SansaS schreef:Ik denk dat ik bij ohra blijf omdat dat nog 1 van de weinige combinatie polissen is waarbij je echt vrije zorgkeuze hebt en alles vergoed krijgt ook zonder contract.
Eerder nooit zo over nagedacht maar wil nu alle opties open houden mocht ik bijvoorbeeld nog een reconstructie willen doen in een kliniek zonder contract (ik heb borstkanker)
Ik dacht dat er helemaal geen restitutiepolissen meer zijn per 2025?
Of toch wel?
Wij zaten altijd bij DSW ook grotendeels uit principe, DSW is een van de betere. Maar mijn hemel, wat wordt t duur volgend jaar. Wij moeten even bekijken hoeveel onze principes waard zijn
senna21 schreef:Ik ben al jaren bij de Friesland (nu onderdeel van Zilveren Kruis). Inderdaad tevreden over de service en dekking.
Ieder jaar twijfel ik of ik niet moet overstappen. Maar als je ziek wordt, wil je geen sores met je zorgverzekeraar. Dus ik blijf maar weer, denk ik.
Bullebeest schreef:Ik twijfel of ik blijf bij zilveren kruis of over ga naar DSW. Zilveren kruis verlaagt de fysio behandelingen van 27 naar 22. DSW wel 27 en voor mij ligt nog net niet de rode loper uit als ik naar de fysio ga
Citaat:De belangrijkste spelers op een rijtje:
a.s.r. scoort goed. Met een score van 89% staan zij bovenaan de lijst van eerlijke verzekeraars.
Ook VGZ scoort goed op veel terreinen zoals natuur en mensenrechten, maar uitgerekend op klimaatverandering blijven ze wel een beetje achter. VGZ heeft dus zeker nog stappen te zetten.
Achmea (waaronder ook Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, De Friesland, De christelijke zorgverzekeraar en ZieZo vallen) kan nog veel verbeteren op dierenwelzijn, maar doet het goed op natuur en op olie en gas.
Ook CZ en Menzis scoren twijfelachtig op beleggingsbeleid voor klimaatverandering. Op het gebied van dierenwelzijn scoort Menzis met name bijzonder slecht.
Let op: NN (Nationale Nederlanden) staat ook in het overzicht, maar dat gaat om alle verzekeringen behalve de NN zorgverzekering. Die wordt namelijk beheerd door CZ.
Zorg en Zekerheid, Univé, ZLM, DSW en ONVZ doen allemaal veel te weinig op het gebied van klimaatverandering. ZLM, ONZV en DSW scoren allemaal in totaal zelfs minder dan 30 procent. Als je wil dat je geld eerlijk wordt belegd, dan zit je bij hen dus niet goed.
_suus19_ schreef:senna21 schreef:Ik ben al jaren bij de Friesland (nu onderdeel van Zilveren Kruis). Inderdaad tevreden over de service en dekking.
Ieder jaar twijfel ik of ik niet moet overstappen. Maar als je ziek wordt, wil je geen sores met je zorgverzekeraar. Dus ik blijf maar weer, denk ik.
Achja, in principe moet elke verzekeraar gewoon betalen. We wonen niet voor niets in Nederland, alles is in principe best goed gedekt.
Ik stap ieder jaar over, heb al meerdere grote operaties etc gehad de afgelopen jaren, eigenlijk nooit problemen ondervonden. Moet er wel eens achteraan bellen omdat er iets misgaat, maar eigenlijk zo opgelost met elke verzekeraar.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de energieleveranciers waar ik dan weer veel slechtere ervaringen heb met hoppen.
Bellatrix schreef:ik zit bij FBTO en die blijft voor mij wel het goedkoopste...heb alleen basis. Ik ga dan van 131,95 naar 145,95. Het is best een verhoging maar het kan gewoon niet goedkoper...
senna21 schreef:Ik ben al jaren bij de Friesland (nu onderdeel van Zilveren Kruis). Inderdaad tevreden over de service en dekking.