Op 23 juni ben ik van de trap gevallen en daarbij heb ik mezelf vast proberen te houden, met als resultaat een SLAP laesie (gescheurde aanhechting pees van de bicep) bij mijn rechterschouder. Inmiddels zijn we natuurlijk bijna 5 maanden verder. Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Toen het gebeurd was de huisarts bezocht
- Fysio van week 2 tm week 10, na week 8 voelde ik geen baat meer en constante pijn, dus in overeenstemming met het eerste advies van de huisarts weer terug gegaan
- Doorgestuurd voor een echo
- Echo gaf geen goed beeld dus doorgestuurd naar de orthopeed
- Orthopeed stuurde me door naar de MRI met contrast
- En die uitslag hebben we vandaag besproken en nu heb ik dus deze diagnose.
En al die tijd kan ik niet eens mijn paard meer rijden, dat is nog erger dan de pijn

De opties die we besproken hebben zijn fysiotherapie en operatie. Ik heb al wat fysio gehad, maar hij had nog een beetje hoop dat het zou helpen. De operatie heeft namelijk best een lange nasleep gaf de orthopeed aan, dus als ik het kan voorkomen dan graag maar ik heb er zelf niet mega veel hoop meer op.
Ik was benieuwd of er meerdere bokkers zijn die ervaring hebben met deze gescheurde pees en hoe eventueel de operatie bij jullie is gegaan? Of verhalen van bokkers die na 5 maanden tóch nog geholpen zijn door de fysio?