Herfstallergie, nog meer mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soepblik

Herfstallergie, nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 13:58

Al een aantal jaar dacht ik simpelweg de gehele herfst af en aan verkouden te zijn, maar vorig jaar begon ik te denken - heb ik niet een bepaalde vorm van hooikoorts? In het voorjaar heb ik nergens last van, maar in het najaar heb ik constant gerichte allergieklachten. Ik ken het verschil - ik ben allergisch voor honden en dit zijn echt dezelfde symptomen, anders dan verkouden, maar jeukende, waterige ogen en slijmvliezen.

Ik ben via wat zoeken uitgekomen op zogenaamde "herfstallergie", maar wat het nou precies is waar je allergisch voor bent wordt me niet duidelijk. Tevens kan ik niet terugvinden wat er tegen helpt. Wel weet ik dan ik dat continuee genies, gesnotter en kriebelneus meer dan zat ben - het is echt onleefbaar en ik wil gewoon normaal kunnen ademen.

Zijn er meer mensen die er last van hebben, en zo ja, wat doe je eraan?

Prairy

Re: Herfstallergie, nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:02

Ik heb het af en toe. Je zou eens kunnen kijken naar huisstofmijt? Omdat je in de winter meestal minder ventileert?

De hazelaars zijn ook katjes aan het krijgen en sommige dingen in de natuur zijn van slag door de warme temperaturen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 14:41

Het ding is dat het binnen wel meevalt, maar vooral buiten neemt het toe.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:46

Ik heb er toevallig van de week ook veel last van gehad!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:12

probeer eens cetrizine (hooikoortstabletten). Ik haal ze bij de Aldi. Ze noemen het wel hooikoortstabletten maar ze helpen bij veel allergische reacties.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:15

Hier ook iemand die naast de gewoonlijke vanaf pakweg februari tot augustus. Dan is het even rustig vanaf meestal begin september en dan begin ik eind september tot de kou begint weer met iets, de boosdoeners heb ik nog niet kunnen achterhalen trouwens, maar ik ben voor zoveel planten allergisch dat het ook niet te doen is te zoeken wat het is

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:10

Ik heb het juist binnen in huis, al een paar weken. Soms ineens mega snotneus, jeukende neus en ogen en veel niezen. Dacht eerst gewoon verkouden maar het duurt al zo lang en het is soms ook helemaal weg.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 09:59

Ik ben ook continu ‘verkouden’. Maar inderdaad van die hooikoortsklachten, die ik soms in het voorjaar ook heb. Geen idee waar het vandaag komt eigenlijk, het is wel ontzettend irritant.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:15

ik herken dit ook. al is het de laatste jaren wat beter.
en me ooit eens laten testen op allergie (ook ivm eczeem), en daar kwam ook wel iets van hooikoorts uit. ook al heb ik er in het voorjaar geen last van.

er zal dus toch iets in de lucht komen qua groen/plant aan het eind van het jaar. maar wat. geen idee.

ik wordt heel erg loom van hooikoortstabletten. maar soms ben ik er zo klaar mee, dan toch maar wel.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:44

Het gaat niet toevallig gelijk op met het aanzetten van de verwarming? Dat de lucht in huis droger is en je daar aan moet wennen?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:54

nee, bij mij is het dan echt buiten (nu al een aantal jaar niet meer).

als ik 's ochtends wakker word ik ook het eerste wat er komt een loopneus. dat is van het huisstofmijt :)