Ik loop normaal bij de chiropractor en twijfel daar nu over, wel of niet heen gaan?
Hoe lang duurde het voordat de pijn wat te doen werd?
Ben je fysiotherapie gaan volgen en wanneer?
Nouja, ik hoor het graag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Op handen en knieën gaan zitten en afwisselend je rug hol en bol maken gedurende 30sec is pijnverminderend in de acute fase.
Beetje pijnstilling ( ibuprofen ofzo) erbij is ook altijd fijn natuurlijk.![]()
Zo weinig mogelijk op een stoel zitten. Blijven bewegen is belangrijk.
Voor mij absoluut geen chirpractor, maar dat is ieder zijn ding.
En het belangrijkste van al : als het ergste voorbij is, beginnen met core stability en core strength oefeningen. Elke dag, desnoods tot je een ons weegt![]()
Is het enige waarmee je dezelfde ellende in de toekomst kan vermijden.
ruitje schreef:Goof schreef:Rug?
Ik had een nekhernia. Goede pijnstilling en rust deden wonderen in de eerste periode. Daarna wat lichte oefeningen om mijn nekspieren sterker te maken. Massage en fysio vond ik niet fijn, dat bleef pijnlijk.
Waarschijnlijk vanuit SI. Nek lijkt me ook hel.
ruitje schreef:Ibu, i wish. Zit te spacen op oxy en kan dan nog niks. Ik dacht dat ik aardig fit was maar ik word toch oud dus vrees dat ik aan de oefeningen moet ja. Heb jij dat met een fysiotherapeut gedaan?
ruitje schreef:Captain schreef:2x een operatie en nu al 7 jaar 3x per dag morfine.
Ok, dat wilde ik niet horen.... mijn god zeg, wat heb ik met je te doen.
novita13 schreef:Waarom ga je niet naar een pijn centrum. Kunnen ze een epidurale injectie in het gebied geven. Dit helpt pijnstillend en een ontstekingsremmer erin. Waardoor de hernia tot rust kan komen en doordat je pijn vrij bent/wordt kan je goed je oefeningen doen. En hopelijk trekt de hernia weg.
Ik heb dit zelf 3weken terug gehad voor hernia bij s1/l5. Helaas al 2x eerder een hernia gehad en daarbij had dit toen ook goed geholpen.
De huisarts kan je doorverWijzen of de neuroloog als je daar loopt. Ziekenhuizen hebben vaak lange wachtlijsten maar er zijn genoeg privé klinieken die het ook hebben en korte wachttijden hebben.
Succes!
Lielle schreef:Captain schreef:2x een operatie en nu al 7 jaar 3x per dag morfine.
Ok, dat wilde ik niet horen.... mijn god zeg, wat heb ik met je te doen.
operatie is op de kop af 9 jaar geleden. L5-S1, eerst een half jaar rust met pijnbehandeling (prik, en later stroom), heel veel pijnstilling en oefeningen onder begeleiding van fysio. Na operatie (omdat er geen enkele verbetering in zat) revalidatie opnieuw bij fysio, en inmiddels gaat het prima. Heb heel kleine restklachten en moet wel opletten maar in princcipe gaat het prima.
Precies wat Happy16 zegt dus