Zelfbruiner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Zelfbruiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 00:04

Omdat de beschrijvingen van de producent altijd te mooi lijken om waar te zijn stel ik de vraag maar eens op Bokt. Welke zelfbruiner gebruiken jullie? Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar winter en zomer zie ik eruit alsof ik permanent in de kelder leef :+ , dus het lijkt mij tijd om dit eens uit te proberen.
Uiteraard liefst eentje die geen vegen geeft en niet afgeeft op kledij of lakens, maar dat spreekt voor zich. Verder, zeker omdat ik van mezelf zo bleek ben en er niet meteen uit hoef te zien alsof ik uuuuren onder de zonnebank heb gelegen, liefst eentje die je ook heel subtiel kan gebruiken. Is er verder nog een verschil tussen lichaam en gezicht bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 01:00

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:34

En nog eentje..
[MWS] Wat is een fijne zelfbruiner?

Mijn favoriet is Bondi Sands Liquid Gold, subtiel, heeft geen chemische stinklucht en werkt fijn.

Voor je gezicht wil je idd wel iets anders dan voor je lijf..

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:40

Ik heb isle of paradise, maar die vind ik lastig egaal op te brengen als je te veel druppels gebruikt omdat je pas na een paar uur het resultaat ziet. Ik heb afgelopen zomer een paar keer spray tan laten doen, maar dat werd op bepaalde plekken heel donker en andere niet. Toen het ging vervagen vond ik het heel vlekkerig worden.
Ik ben eigenlijk nog het meest tevreden over dove summer revived body lotion. Deze bouwt pas na een paar keer smeren op dus je kan zelf bepalen hoe frequent je smeert en hoe het resultaat dus wordt.hij ruikt ook nog is heel lekker.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:19

Bondi Sands daar had ik ook goede hoop op, maar die doet eigenlijk nauwelijks iets bij mij. Ik heb de schuim. Nu moet ik wel zeggen dat ik extreem wit ben. Maar ik heb alle regels opgevolgd: 8 uur inwerken, van tevoren scrubben, bodylotion op ellebogen etc. Maar na het douchen spoelt het er bijna helemaal vanaf. Nauwelijks meer iets van te zien. En het geeft in de nacht ook af op je lakens.
Ze hebben ook een lotion, misschien dat die beter werkt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:22

Scum schreef:
Bondi Sands daar had ik ook goede hoop op, maar die doet eigenlijk nauwelijks iets bij mij. Ik heb de schuim. Nu moet ik wel zeggen dat ik extreem wit ben. Maar ik heb alle regels opgevolgd: 8 uur inwerken, van tevoren scrubben, bodylotion op ellebogen etc. Maar na het douchen spoelt het er bijna helemaal vanaf. Nauwelijks meer iets van te zien. En het geeft in de nacht ook af op je lakens.
Ze hebben ook een lotion, misschien dat die beter werkt.

Dat is deels ook het idee; er zit een kleur indicator in waardoor je ziet wat je gedaan hebt en dat is ook wat afgeeft op je lakens..

Ik gebruik deze: https://www.lookfantastic.nl/bondi-sand ... etherlands
Die heeft dat niet en kleurt bij mij echt altijd goed..

Suzanne F.

Re: Zelfbruiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:00

Eigen merk Kruidvat! Echt een toppertje.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:04

Ik heb de Biodermal sunkissed lotion, maar die is wel erg subtiel. Maar word bij mij nooit lelijk of vlekkerig, tenzij ik mijn handen niet was na het insmeren.

Maar als je echt lekker bruin wil zijn, zal deze niet volstaan. Althans, bij mij. Maar ik ben van mezelf niet spierwit en kleur erg snel in de zon.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:07

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 21:58

Ik ben fan van Fake Bake :D

Ruikt lekker en wordt niet vlekkerig.

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:11

Marc Inbane , Perle de Soleil!
Hiervan doe je voor een subtiel resultaat 3-4 druppels door je dagcreme en die kleurt dan de uren erna, is ook op te bouwen. Voor een heftiger resultaat kun je 5-6 druppels aan je dagcreme toevoegen. Geeft geen vlekken!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 22:34

Ik gebruik bondi sands <3 wel de kleur dark. Medium doet weinig bij mij

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 23:38

Oh super! Die topics ga ik zeker eens doornemen, dankjulliewel!

En ook bedankt aan de tips van de rest! Zitten er wel tussen die ik zie zitten om eens uit te proberen!

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 13:20

Schopje :D Ik heb gister de Bondi Sands light/medium geprobeerd op mijn voet maar ik vind het verschil vrij extreem en durf het niet aan op de rest van mijn lichtgevende lichaam. Even aankijken hoe lang het duurt voordat het minder wordt en dan nogmaals proberen maar korter (1 uur?) laten zitten. Ik heb nu 5 uur gedaan (op de fles is het advies 6 uur).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 21:40

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 22:06

Ik ben ook fan van Marc Inbane! Geen vlekken en maakt je ook niet oranje

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 00:31

Dorith schreef:
Schopje :D Ik heb gister de Bondi Sands light/medium geprobeerd op mijn voet maar ik vind het verschil vrij extreem en durf het niet aan op de rest van mijn lichtgevende lichaam. Even aankijken hoe lang het duurt voordat het minder wordt en dan nogmaals proberen maar korter (1 uur?) laten zitten. Ik heb nu 5 uur gedaan (op de fles is het advies 6 uur).

Je hebt het wel afgespoeld/ gedoucht daarna?

Bij mij valt de Bondi Sands toch tegen. Ik heb het al eens een nacht laten zitten. Daarna helaas bruin beddegoed wat er wel uit ging na een wasbeurt. Maar na het douchen ben ik toch zowat helemaal wit. Het lijkt nauwelijks te pakken op mijn huid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 08:55

Ik blijf tot nu toe met elke zelfbruiner ‘s nachts vlekken houden in bed. Enige is een donker hoeslaken pakken maar ja. Heeft iemand een tip voor een niet in bed vlekkende zelfbruiner?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 09:00

Hier ook een tevreden Marc Inbane gebruiker. Die zwarte spuitbus. Vlekt niet zodra deze is opgedroogd. Egaal en niet oranje resultaat. Ik droog m altijd even na met de föhn op koude stand en ga daarna naar bed, dan geen vlekken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 12:48

Suzanne F. schreef:
Ik blijf tot nu toe met elke zelfbruiner ‘s nachts vlekken houden in bed. Enige is een donker hoeslaken pakken maar ja. Heeft iemand een tip voor een niet in bed vlekkende zelfbruiner?

Alle zelfbruiners die je afdoucht, geven af in bed.

Zelfde probleem bij jou denk ik Scum; het lijkt heel wat maar dan spoel je het af.

Ik ben al een aantal jaar heel tevreden met deze Bondi Sands:
https://lookfantastic.onelink.me/gPeS?p ... _id=269979

Die douche je niet af en heeft dus geen kleur indicatie; is ff wennen met opdoen maar daarna prima.