Taping

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Taping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 12:11

Hi all,

Het is weer zover, de herfst is in 't land.
Ik heb 5 jaar geleden een tibiaplateau-fractuur gehad incl. beschadigde mediale ligamenten.

Lang verhaal kort, dat is nooit geheeld en er gaan dus héél wat rolletjes tape doorheen gedurende het jaar!

In de zomer gebruik ik taping enkel voor wandelingen op oneffen ondergrond.
In de winter quasi continu (de wei wordt glad, de vochtigheid geeft ook pijn) en ondanks dat het de pijn niet wegneemt, verlicht het wel wat.

Ik vraag mij af of hier nog mensen zijn welke tapen.

Zo ja, waar tape jij, waarom tape jij, welke tape gebruik je of vind je het fijnst?

Ik heb een stuk huid net onder de knieschijf waar mijn zenuwen 'raar' hersteld zijn.
De tape daar verwijderen geeft mentaal zo'n raar gevoel dat ik er elke keer tegenop zie.
Hoe verwijderen jullie deze makkelijk?

Het vel is daar ook zéér dun dus heel gevoelig :)

Tapers, united :')

Op de foto: mijn laatste operatie. Je ziet mooi het horizontale litteken (21cm) van links naar rechts.
Links op de foto hebben de bouten ook wat schade intern verricht, daar zijn de ligamenten meest beschadigd.
Eerst door het ongeval en nadien blijvende ontstekingen overgehouden.

Afbeelding

Tazzey

Re: Taping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:30

Ik heb het een tijdje gedaan op mijn knie en pols na operaties en vervelende breuken. Het is erg effectief alleen ben ik allergisch voor de tape waardoor ik steeds meer huid weghaalde bij het verwijderen. Ik mag het dus helaas niet meer gebruiken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:49

Ik tape tegen hooikoorts. Alleen niet bij mijzelf, want het is hoog op de rug. Het helpt als een malle. Helpt ook bij covid klachten trouwens.
Ik weet zo niet welk merk ik gebruik, hetzelfde merk als mijn fysio, dat weet ik wel.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:03

ivm operatie aan meniscus tape ik met sporten of ijs/glad dagen mijn knie. Ik maak dan meestal een "rondje" om mijn knieschijf en klaar.

ik merk wel dat action/kruidvat tape heel erg elastisch is en dus niet zo goed werkt.
de tape van de fysio blijft ook maar max 3/4 dagen netjes zitten. met extra lijmspray eronder max een week.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:50

Ik tape mijn voet als ik lange tijd moet lopen. Ik heb een doorgebrande zenuw waardoor de spieren die de tenen binnenin de voet bijelkaar horen te houden niks doen.
Met tape gaat alles minder snel te veel pijn doen :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 15:59

rien10 schreef:
Ik tape tegen hooikoorts. Alleen niet bij mijzelf, want het is hoog op de rug. Het helpt als een malle. Helpt ook bij covid klachten trouwens.
Ik weet zo niet welk merk ik gebruik, hetzelfde merk als mijn fysio, dat weet ik wel.

Hoe zit die tape?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:43

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:05

Tape eraf halen schijnt beter te gaan als je wat olie over de tape smeert, vet moet de lijm oplossen. Nooit geprobeerd maar ooit gehoord bij een tape cursus. Wellicht het uitproberen waard?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:13

Ik tape mijn man tegen hooikoorts.
Mijn kind zijn knieën, die heeft osgood schlatter in de knieën en daarbij ook problemen met zn enkels.
En mijn eigen hand tape ik. Ik heb een trigger finger in mn duim die van tijd tot tijd voor ontstekingen of irritatie zorgt in mijn hand

Dus wij zijn groot verbruikers van de tape.
Heb allerlei kleurtjes en motieven liggen.
Ik koop altijd de mycure sport tape.
Die blijft rustig 3 dagen (soms langer) zitten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 20:36

@Jokonootje: Is dat die van de Action?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:49

Ik gebruik in de praktijk altijd cure tape (of mycure). Vind dat die het beste blijft zitten, action of Kruidvat is drama. En altijd goed even schoonmaken en de spray van hetzelfde merk vantevoren. Dat geeft bij mij het beste resultaat. Wat ik soms doe bij heel gevoelige plekken is een heel dun en klein stukje gaas eronder als het past. Dan zit de tape niet meer direct op de huid.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:56

Ik tape tegen menstruatieklachten, gebruik altijd Cure Tape.

Meestal laat ik het zitten tot het vanzelf loslaat, maar ik heb het ook wel eens met wat olie gedaan, dat ging ook best wel goed.

En toen ik een zweepslag had, heb ik na WhatsApp overleg met mijn fysio ook zelf mijn kuit getaped.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:21

Hier ook altijd cure tape gebruikt. Vooral bij mijn turnende dochter. Ze heeft jaren Osgood Schlatter gehad dus er zijn heel wat rollen tape doorheen gegaan hier.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:26

Mijn tennisarmen kon ik altijd zelf tapen, maar de hamstringblessure die ik nu heb lukt niet. Gebruik het liefst my cure tape.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:34

Cure tape en hansaplast tape gebruik ik het liefst, action en kruidvat eigen merk tape gebruik ik voor de lichtere support en korter gebruik, omdat het wat slapper is. Het helpt, als het er net op zit, even goed er overheen te wrijven overal zodat de tape warm wordt, dan hecht het beter en blijft het beter zitten.

Ik gebruik het niet vaak, maar kan wel eens een overbelaste knie hebben of het beginstadia daarvan, dan vind ik het fijn om de binnenkant van mijn knie kruislings te tapen, of vanaf onder twee stroken naar de buitenkanten toe. Begin september ben ik met een luide knak door mijn enkel geen geklapt, die heb ik de eerste 2 weken ingetaped toen er een enorm ei zat. Nu met weer opbouwen tape ik hem in als ik ga rennen of een flink stuk wandelen, daaromheen haal ik juist de tape eraf (tenzij ik meerdere dagen achter elkaar train of hem meer voel) zodat de enkel weer sterk wordt op zichzelf, dus afhankelijk van de intensiteit van wat ik ga doen en de ondersteuning die ik nodig heb gebruik ik betere/duurdere of matigere/goedkopere tape.

Ik haal de tape er het liefst af onder de douche, ik heb de indruk dat het water helpt om het makkelijker los te krijgen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 23:42

Ik hang met tape aan elkaar, mijn schouders en bovenrug zitten vrijwel altijd in het tape, afgewisseld met mijn nek. Tegelijkertijd kan niet omdat de spieren elkaar dan tegenwerken oid. Ik heb iedere week fysio en zij doet het dan gelijk. Mijn knieën tape ik wel zelf. Veel merken reageer ik toch iets allergisch op of blijven niet goed zitten. Ondanks dat kleur bij CureTape geen verschil moet maken, blijft alleen de zwarte tape 4 tot 5 dagen zitten, de rest laat eerder los. Ik heb ook nooit moeite met eraf halen.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 00:03

Hé wat toevallig, ik ben vandaag voor het eerst getaped, beide schouders.
Ik lijk gek genoeg wat huidirritatie te hebben bij de zwarte, bij de blauwe niet.
Ik vind het wel een fijn effect hebben qua werking, hoop dat ik het blijf verdragen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 07:24

Ik heb ook tape gebruikt tegen hooikoorts. Helpt goed, alleen reageer ik dus op de tape. Ik krijg er jeuk van.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:39

Mi_Amore schreef:
@Jokonootje: Is dat die van de Action?

nee ik bestel `m online in grote verpakkingen tegelijk.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:10

Ik tape mijn enkel als ik ga wandelen.
Mijn rechter enkel is zeer ervaren met omklappen, dat was nooit een probleem, maar nadat ik deze zomer in 8 dagen 100km heb gelopen over zwaar oneffen terrein is hij toch meer gaan protesteren. Ik heb nadien nog best lang last gehad van een overbelaste enkel. Buiten rust heb ik dat in het begin ondersteund met sporttape als ik toch wat langere afstanden ging wandelen en ondertussen kan ik toe met fysiotape ter ondersteuning. En verder natuurlijk trainen om mijn enkel sterker te maken, want die lange wandeling smaakte naar meer!

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 13:09

Ik gebruik de tape van de action en ben (helaas) ook groot verbruiker :+
Ik heb een collageen aandoening waardoor mijn gewrichten makkelijk uit de kom gaan. Ik tape ter preventie maar ook ter ondersteuning wanneer ik weer een luxatie heb gehad.
Mijn huid is ook aangedaan door mijn aandoening een daardoor dun en zeer gevoelig.

Ik gebruik een soort spray, die goed helpt. Ik heb nog een oude uit duitsland maar door googlen zag ik even zoiets als dit: https://www.pinoshop.nl/leukotape-remover-350-ml.html
In het ziekenhuis gebruiken ze ook wel pleister removal spray, bij gevoelige en kwetsbare huid. Dus als je zoiets zou vinden zou dat mooi zijn

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 13:13

In het verleden heeft de fysio me veel getaped, wat wel altijd heel goed werkte! Alleen reageer ik helaas ook heel erg op de 'lijm' (tot littekens aan toe) dus gebruiken we het nog maar heel zelden