Is het veilig om in de auto te ontbijten?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Herfstblad

Is het veilig om in de auto te ontbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-24 17:33

Hoi!

Voor mijn werk moet ik soms z'n 35/40 minuten rijden. Opstaan is voor mij echt een criem! Ik snoos snel, wordt vaak moe wakker. Waardoor ik eigenlijk zo weinig mogelijk tijd wil spenderen in de ochtend. Ik ben vaak net 2/3 min te laat. Ik weet dat savonds alles klaarmaken een hoop scheelt. Maar dat schiet er vaak ook bij in. Nu heb ik vanochtend ontbeten in de auto. Een eiwitshake, een muesli bol met een thermosbeker thee. Wie doet dit nog meer? Of is dit totaal onverantwoord ivm letten op de weg? Ik kan mij voorstellen dat als je even niet oplet met je beker weg zetten oid je een verkeerde inschatting kunt maken. Maar ik hoor eigenlijk bijna iedereen dat ze wel een thermoskan thee mee nemen vaak in de auto bij lange ritten of idd ontbijten in de auto. Ben ik nu te voorzichtig? Ik heb een aantal maanden geleden een auto ongeluk gehad en weet hoe snel het mis kan gaan. Had overigens niks te maken met ontbijten in de auto.

marleen_88

Re: Is het veilig om in de auto te ontbijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:34

Ik zou dit persoonlijk nooit doen. Je hebt in de (ochtend)spits alle aandacht nodig voor de weggebruikers in het verkeer.

Doe wel en zie niet om

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:37

Tja het ligt aan de weg. In de spits op de snelweg lijkt mij rustig ontbijten onmogelijk. Echter voordat ik snelweg heb rij ik al 20 minuten op een vrij rustige doorgaande weg. Daar durf ik gerust te eten. Nu ben ik altijd ruim op tijd uit bed dus gaat mij meer om tussen de middag of avond eten.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:37

Dat lijkt me behoorlijk gevaarlijk.

Schop onder je kont en gewoon optijd uit bed gaan lijkt me dan een beter idee.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-24 17:38

marleen_88 schreef:
Ik zou dit persoonlijk nooit doen. Je hebt in de (ochtend)spits alle aandacht nodig voor de weggebruikers in het verkeer.

En bijvoorbeeld alleen een shake of een thermoskan?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:38

Ik doe het als ik met de auto ga, kan prima op de weg letten en mij broodje eten/chai drinken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:39

Herfstblad schreef:
marleen_88 schreef:

Die zou ik bewaren voor op je werk. Ik vind het gevaarlijk, maar dat geldt misschien niet voor jou?

Doe wel en zie niet om

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:40

Ik heb hier echt nog nooit over nagedacht, ik doe al 25 jaar niet anders. En ik zit heel veel op de weg.

Als je bij een tankstation een koffie haalt, drink je die toch ook niet daar op?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:43

Een broodje heb ik wel gegeten in de auto.
Maar hete vloeistof als thee zou ik me niet aan wagen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-24 17:43

DuoPenotti schreef:

Waarom niet eigenlijk?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:46

Verbrandingsgevaar bij knoeien.. En dan weet je zeker dat je niet meer oplet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:47

Herfstblad schreef:

:j
Ik neem of een thermosbeker thee in de auto en ontbijt op werk of ik neem thuis wat thee en neem in de auto een smoothie (yoghurt + fruit in de blender).
Prima te doen, maar alleen op de snelweg en alleen als ik relatief rustig kan rijden, anders zet ik de beker weer neer.

En ja, ik rijd in de spits.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:47

Herfstblad schreef:
DuoPenotti schreef:

Waarom niet eigenlijk?

Als je plots moet remmen en de thee schiet uit de beker met als gevolg flinke brandwonden en een eventuele schrikreactie daarop met alle gevolgen van dien. Met name de thee en koffie van wegrestaurants / tankstations blijven altijd erg lang heet.

En nee die deksels blijven niet altijd perfect zitten is mijn ervaring :+

Maar iets eten en drinken wat niet al te heet is moet kunnen lijkt mij.

Maar de vraag zelf vind ik een beetje vragen naar de bekende weg. Met iets anders bezig in de auto ipv op de weg letten is altijd met een risico en gevaarlijk.

Licht uit, zelfspot aan

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:48

Herfstblad schreef:
marleen_88 schreef:

Ik heb graag drinken mee en heb dan een gesloten beker met rietje erdoor .
Zie mensen zelfs gewone mok mee nemen :+ zou bij mij niet veilig zijn.

Nog steeds dyslecties

Benzz

Eigenlijk is er iets veel belangrijkers, afstand houden van je voorganger. Dan kun je zelfs als je koffie op je spierwitte pak knoeit, goed reageren.

En je koffie niet te heet drinken.

Celebi

Als ik op de weg zit voor een wat langere tijd heb ik een simpel flesje mee waarmee ik kan drinken zonder dat ik daar een tweede hand voor nodig heb. Die staat dan in de bekerhouder en op rustige stukken of bij een stoplicht neem ik dan wel eens een slokje. Als ik echt honger heb eet ik het liefste iets simpels wat in mijn hand past als ik ook mijn hand aan het stuur heb. Iets van een mini krentenbolletje ofzo. Dat prop je snel naar binnen. Maar zoiets pakken vind ik al lastig. Ook dat doe ik liever niet. Je aandacht gaat toch ergens anders heen op dat moment. Dus het moet of klaar liggen en pakbaar zijn of ik moet een stoplicht hebben waar ik lang genoeg stil sta om dus iets te pakken.

Standaard echt ontbijten zou ik zelf niet doen. Een soort shake klinkt handig maar juist zoiets is groot en zwaar en geeft veel zooi als je het uit je handen moet laten vallen omdat er een idioot voor je rijdt. In zo'n geval laat ik m'n bolletje toch vallen met wat minder zooi. :+

With The Rider In Mind - Voor paardeneigenaren die de balans in hun drukke leven terug willen vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl
https://www.instagram.com/withtheriderinmind

Goof

DuoPenotti schreef:

Thee die zo heet is dat je je verbrandt kan je niet drinken, dus die heb je niet in je hand.
Als je in de auto thee drinkt is dat warm, niet verbrandingsgevaar heet.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:49

Je kunt er ook een forse boete voor krijgen. Eten en drinken in de auto is niet bij weg verboden maar als jij niet genoeg oplet doordat je due muesli bol naar binnen werkt. Of je hebt je hete thee over je heen doordat je remmen moet en veroorzaakt als schrik een ongeluk dan heb je wel een probleem.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:50

Ik ontbijt ook vaak in de auto, maar vind warme dranken niet fijn. Ik heb een fles water die ik makkelijk open krijg (want twee handen nodig zijn is niet handig) en eet een broodje/krentenbol/fruit oid. Ik heb ook een tijdje drink Brinta gedaan, dat ging ook prima. Niet doen natuurlijk op het moment dat je moet in/uitvoegen enzo, maar op lange rechte stukken gaat het prima vind ik.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:54

Op je werk ontbijten. Lijf stelt zicht wel in op de nieuwe tijd. Zat mensen zelfs die aan intermittend fasting doen en zonder ontbijt gewoon functioneren. Laat eerder het idee van ik moet ontbijten thuis voordat ik de deur uit ga los of zelfs het idee van ontbijten algemeen. Mensen zijn slecht in 2 dingen tegelijk doen en met derden in de mix zoals in het verkeer is dat helemaal recept voor ongelukken.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:55

Ik doe niets anders. Ik kan prima autorijden en wat eten / drinken onderweg. Je hoeft toch niet uitgebreid je eten te bestuderen? Je kan gewoon 2 ogen op de weg en af en toe een hap nemen. Desnoods leg je het daarna weer naast je neer.

I am because you were

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:58

prugelpiet schreef:
Ik doe niets anders. Ik kan prima autorijden en wat eten / drinken onderweg. Je hoeft toch niet uitgebreid je eten te bestuderen? Je kan gewoon 2 ogen op de weg en af en toe een hap nemen. Desnoods leg je het daarna weer naast je neer.

Precies dit, ik kijk niet als ik een broodje pak of mijn koffie, dat is puur op gevoel omdat ik weet waar het ligt. Dus die ogen gaan helemaal niet van de weg af.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 18:00

Ik neem heel vaak een eiwitshake in de auto. Ideaal, want ik ben ook slecht in vroeg opstaan :+. Ook een broodje neem ik geregeld mee in de auto. Standaard heb ik overal een fles water mee naar toe, dus ook in de auto.
Tuurlijk, niet tijdens het invoegen of dat soort dingen, of in een mega drukke spits. Maar ik rij vaak op rustige, rechte wegen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 18:01

Goof schreef:
DuoPenotti schreef:

Thee die zo heet is dat je je verbrandt kan je niet drinken, dus die heb je niet in je hand.
Als je in de auto thee drinkt is dat warm, niet verbrandingsgevaar heet.

Bij een thermos mok voel je dat niet aan je hand

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 18:03

Ik heb bijna altijd een beker thee mee in de auto.

Ik pak die beker idd blind uit de beker houder, druk op de tast het deksel in zodat ik eruit kan drinken. Ik heb dus een lekvrije to-go beker en de thee is na een kwartier niet meer te heet om te drinken (geen thermosbeker).
Zie niet echt in wat daar onveilig aan is.
In de zomer drink ik ook water uit een bidon die met 1 hand te bedienen is.

Ontbijten doe ik niet zo vaak onderweg, maar tussen de middag een boterham wegwerken doe ik wel vaak onderweg.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.