Orthopedische schoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FireAndIce

Orthopedische schoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 14:36

Hallo
Zijn er hier bokkers die rijden met een orthopedische schoen?
En hoe doen jullie dat met het uitmesten van de stal?
Ik krijg denk ik maar 1 orthopedische schoen voor mijn linkervoet maar daar kan ik natuurlijk niet en de stal en naar werk/feestjes gaan natuurlijk.
Is hier een oplossing voor?
Voor mijn voetoperatie had ik stal en rijschoenen die ik op stal gebruikte en daar ook in de zadelkast achterliet. Hoe moet ik dat nu gaan oplossen... -O-

MarliesV

Re: Orthopedische schoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:39

Kan je niet een half uurtje zonder? Dat je dus ze de hele dag draagt en dan alleen voor het uitmesten of rijden 'gewone' schoenen aan doet?

Kennis van mij heeft een paar oude voor de paarden en goede/mooie voor werk en prive. Maar goed, die loopt haar hele leven al op orthopedische schoenen dus heeft een verzameling zeg maar.

Anders overleggen met de orthopedisch schoenmaker?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:43

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:45

Je krijgt twee paar. Het eerste gelijk en daarna na 6 maanden en 2e paar, vervolgens krijg je elke 18 maanden nieuwe schoenen. Ik rij met korte rijlaarzen, niet aangepast wel steunzolen, daar loop ik niet mee. Ik heb echte degelijke wandelschoen voor op stal en iets nettere voor naar mijn werk.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 20:57

MarliesV schreef:
Kan je niet een half uurtje zonder? Dat je dus ze de hele dag draagt en dan alleen voor het uitmesten of rijden 'gewone' schoenen aan doet?

Kennis van mij heeft een paar oude voor de paarden en goede/mooie voor werk en prive. Maar goed, die loopt haar hele leven al op orthopedische schoenen dus heeft een verzameling zeg maar.

Anders overleggen met de orthopedisch schoenmaker?

Ik moet ze echt dragen helaas.
In elk geval de eerste tijd.
Ik kan het nog overleggen idd wat de mogelijkheden zijn.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 20:58

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:00

Je krijgt vrij snel nieuwe, dus het is wel een tijdje ‘sparen’ maar dan heb je een collectie orthopedische schoenen en kan je 1 paar voor stal houden.

In het begin zou ik idd gewoon overschoenen gebruiken.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 21:01

alexandras schreef:
Je krijgt twee paar. Het eerste gelijk en daarna na 6 maanden en 2e paar, vervolgens krijg je elke 18 maanden nieuwe schoenen. Ik rij met korte rijlaarzen, niet aangepast wel steunzolen, daar loop ik niet mee. Ik heb echte degelijke wandelschoen voor op stal en iets nettere voor naar mijn werk.

Ik zal vragen of steunzolen ook een optie kunnen zijn.
En 2 schoenen zou handig zijn!
Het gaat bij mij alleen om mijn linkervoet.

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:09

Wat ik zie bij de mensen die ze hebben is een paar echt voor paardrijden/stal uitmesten etc en een paar voor net

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:26

Hoi! Hier iemand die jaren orthopedische schoenen draagt. Ik heb inmiddels meerdere paren waarvan de oude voor het bos/stal ect zijn en de rest voor netjes.
Ik krijg er 1 per 15 maanden. Ik heb een keer zelf n paar betaald (rib uit mijn lijf) omdat ik ze echt nodig heb...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:47

FireAndIce schreef:
alexandras schreef:

Ik zal vragen of steunzolen ook een optie kunnen zijn.
En 2 schoenen zou handig zijn!
Het gaat bij mij alleen om mijn linkervoet.

Ik heb ook een aantal klanten die naast de orthopedische schoenen een stel flinke stevige wandelschoenen heeft met goede steunzolen. Mede voor zo’n situaties inderdaad. Die zullen ook in je orthopedische schoenen liggen. Die maak ik vaak dan voor een groot deel na en op maat voor de wandelschoenen. Voor dat eventjes kan dat meestal wel, maar jij hebt de problemen na een operatie geloof ik? Dan is het even kijken wat mogelijk is en hopen op een creatieve en meedenkende schoenmaker.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:03

Ik heb ook orthopedische schoenen. Ik krijg een paar per twee jaar. Kan werkelijk geen stap doen zonder, ook als ik 's nachts naar de wc moet, moet ik schoenen aan. Paardrijden zit er helaas niet meer in. Ik gebruik 1 oud paar als ik de stal uitmest, maar omdat elk paar is aangepast aan de 'nieuwe' stand van mijn voeten, passen die oude heel slecht en geven veel pijn.
Ik gebruik toch vaak een nieuw paar, maar maak ze na afloop heel goed schoon. Het is een ellende.
Ik heb hoezen geprobeerd, maar die waren zo glad dat het gevaarlijk werd. Zorg dat je iets van steun meeneemt als je hoezen gebruikt, een kruk of stevige stok.