Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelyne79 schreef:Waarom ga je elke drie maanden bloed prikken en waar prikken ze dan op?
Ik kom toch even terug op het wel of niet vaccineren.
Vaccineren is niet verplicht, niet in Nederland en niet in de zorg, werkgevers kunnen een dringend advies geven maar ook niet eisen/ verwachten dat er een controle op is.
Ga je elke drie maanden bloed prikken voor je zelf of is dat op verzoek/ vraag van je werkgever?
Om welk vaccin gaat het wat je niet hebt/ wil/ je goed recht is om het niet te doen?
Evelyne79 schreef:Waarom ga je elke drie maanden bloed prikken en waar prikken ze dan op?
Vaccineren is niet verplicht, niet in Nederland en niet in de zorg, werkgevers kunnen een dringend advies geven maar ook niet eisen/ verwachten dat er een controle op is.
Ga je elke drie maanden bloed prikken voor je zelf of is dat op verzoek/ vraag van je werkgever?
Om welk vaccin gaat het wat je niet hebt/ wil/ je goed recht is om het niet te doen?
xLoki schreef:Ik ging er idd vanuit dat het om hepatitis B gaat, en daar mogen ze dus wel vanuit de wet verplichten om of te vaccineren, of regelmatige titerbepalingen als je risicohandelingen moet uitvoeren voor je beroep (waarbij bloed-bloed contact kan ontstaan)
Onali schreef:Evelyne79 schreef:Waarom ga je elke drie maanden bloed prikken en waar prikken ze dan op?
Paar jaar terug werd er wel gevraagd of ik tegen mazelen was gevaccineerd en of daar bewijs van was.
Toen was er een uitbraak en ergens vind ik het heel logisch dat je voor deze ziektes gevaccineerd wordt. Je werkt met kwetsbare mensen, niet vaccineren vanwege eigen redenen gaat dan niet op.
Hep. B werd bij ons verplicht tijdens de opleiding.
Is voor je eigen veiligheid ivm in aanraking komen met zweet, bloed, speeksel, urine en ontlasting.
Is alleen maar dom als je dat niet doet.
Onali schreef:Evelyne79 schreef:
Hoezo? Je weet helemaal niet wat de achterliggende gedachte/ beweegredenen is/ zijn om het niet te doen.
Je eigen gezondheid lijkt me reden genoeg.
Sannens schreef:Onali schreef:
Je eigen gezondheid lijkt me reden genoeg.
Je kan ook allergisch zijn voor de bestanddelen van het vaccin natuurlijk. Dan is je eigen gezondheid de reden om het vaccin NIET te nemen.
Vriend van mij had het probleem dat hij niet genoeg antistoffen aanmaakte tegen hepatitis B. Die moest booster op booster op booster halen en elke keer tussendoor antistoffen prikken die dan te laag waren waardoor hij weer opnieuw moest. Dan begrijp ik ook dat het een keer klaar is. Dan is het vaccin nemen dus ook niet de oplossing.
Zolang we niet weten of TS bij de uitzonderingen hoort, kunnen we daar niks over zeggen natuurlijk.
secricible schreef:Bij mij werd dat wel gecontroleerd hoor. Ik moest na mijn vaccinaties antistoffen laten prikken. En dat is genoteerd in een vaccinatiekaart. Wanneer je voor je beroep wordt gevaccineerd is dit standaard beleid.
Polly schreef:secricible schreef:Bij mij werd dat wel gecontroleerd hoor. Ik moest na mijn vaccinaties antistoffen laten prikken. En dat is genoteerd in een vaccinatiekaart. Wanneer je voor je beroep wordt gevaccineerd is dit standaard beleid.
Van mij wilden ze alleen een verklaring of ik wel of niet gevaccineerd was óf als ik dat niet wilde zeggen mocht ik dat ook aankruisen.
Ik heb mn titerbepaling meegestuurd maar die is meteen vernietigd want kennelijk mochten ze dat niet inzien..
germie schreef:Dan zou de TS denk ik wel schrijven dat er geen antistoffen aangemaakt worden, want er is wel een vaccin genomen. Er staat nu echt wegens geen vaccin. En de reden waarom je het niet neemt kan natuurlijk van alles zijn.