Als ik ChatGPT vraag om je tekst te vertalen naar "gewone mensen taal" geeft hij dit:
Citaat:
Geen diffusierestrictie: Er is geen teken van acute hersenschade, zoals een beroerte.
Geen afwijking op de SWI: Een specifiek soort scan (SWI) toont geen afwijkingen, wat goed nieuws is.
Normale liquorruimten: De ruimtes waar hersenvocht zit, zijn normaal van grootte.
Verwijde perivasculaire ruimten in centrum semi-ovale, bitemporaal en mesencephalon: De ruimtes rond de bloedvaten in sommige delen van de hersenen (boven in de hersenen, aan de zijkanten en in de hersenstam) zijn wat wijder dan normaal. Dit komt vaker voor bij oudere mensen of bij mensen met bijvoorbeeld hoge bloeddruk en hoeft niet altijd ernstig te zijn.
Geen afwijking zichtbaar hersenparenchym: Het hersenweefsel zelf ziet er normaal uit.
Normaal beeld van nervus opticus: De oogzenuwen zien er goed uit.
Normale positie cerebellaire tonsillen: Een deel van de kleine hersenen (de tonsillen) zit op de juiste plek en is niet verzakt.
Hypofyse niet vergroot: De hypofyse, een belangrijke klier in de hersenen, heeft een normale grootte.
Slijmvliesverbreding meerdere neusbijholten met beeld van retentiecyste bodem rechtersinus maxillaris: In meerdere bijholtes (holtes rond de neus) is het slijmvlies dikker dan normaal. Dit kan wijzen op een ontsteking of verkoudheid. In de rechter bovenkaakholte (sinus maxillaris) zit een retentiecyste, wat een met vocht gevulde holte is en meestal onschuldig is.
Bilateraal mastoïd helder: De ruimtes achter de oren (mastoïd) zien er normaal uit, zonder tekenen van ontsteking.
Over het algemeen lijkt het beeld normaal, met enkele kleine bevindingen die vaak voorkomen en meestal niet ernstig zijn.
Nou is chatGPT uiteraard geen arts, dus houd altijd een slag om de arm, maar ik zou niet meteen in paniek schieten als ik dit zo lees