Hoe stevig straal waterflosser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Hoe stevig straal waterflosser?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 15:08

En toen kocht ik mijn eerste waterflosser.

Nou, daar gaan we dacht ik. Dat zal wel net zo’n pittig ding zijn als de tandarts heeft.
Maar eigenlijk is de straal helemaal niet zo stevig.
Heb hem nu op de hoogste stand en vind het niet heel indrukwekkend.
Ik heb hem van Oral B.

Klopt het dat de straal niet heel stevig is, of heb ik een kat in de zak gekocht?

rien10

Re: Hoe stevig straal waterflosser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:26

Helaas, pindakaas. Je hebt een nutteloos ding gekocht. Wat werkt is goede interdentale ragers kopen. Deze bijvoorbeeld. https://tandwinkel.nl/producten/alle-pr ... rt-1-5mm8/
En als je het dan helemaal goed wilt doen, poetsles bij een goede mondhygiënist(e). Niet de preventie medewerker bij de tandarts, een echte mondhygiënist(e ). Het klinkt kinderachtig -poetsles- maar zeker met ragers; er gaat een wereld voor je open.
Ik ben nu klaar met een lang parodontitis traject. Heb in dat traject echt goed leren tandenpoetsen. Als ik "een grote beurt" doe ben ik 15 minuten bezig. Gewoon poetsen 3 minuten. Goed poetsen 7,8 minuten ongeveer.
Mijn Waterpik heb ik de deur uit gedaan. Mijn paradontoloog vond het een onding.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:44

Ninx schreef:
En toen kocht ik mijn eerste waterflosser.

Nou, daar gaan we dacht ik. Dat zal wel net zo’n pittig ding zijn als de tandarts heeft.
Maar eigenlijk is de straal helemaal niet zo stevig.
Heb hem nu op de hoogste stand en vind het niet heel indrukwekkend.
Ik heb hem van Oral B.

Klopt het dat de straal niet heel stevig is, of heb ik een kat in de zak gekocht?

Ik heb hem ook van Braun Oral B.Ik vind de straal krachtig genoeg,heb hem niet eens op de hoogste stand. Heb je hem wel goed ingesteld,zit het waterbakje goed aangedrukt, en is het spuitertje nieuw en niet verstopt (dat gebeurt wel na een tijd, misschien kalkaanslag? dan een nieuw mondstukje erop doen). Overigens kun je op 2 standen spuiten, de ene is tandvleesmassage en die is niet zo geschikt om je tanden schoon te spuiten want inderdaad te slap daarvoor.De andere stand is wel een felle straal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:48

Mijn tandarts raadde die waterflosser ook af.
Mijn mondhygiëniste raadde die Tepe flossers ook aan, in kombinatie met de houten tandenstokers van Jordan
https://www.etos.nl/producten/jordan-do ... LaEALw_wcB
Sinds ik die gebruik is het tandsteen flink verminderd en de pockets minder diep geworden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:48

Wij hebben ook van oral b geloof ik maar staat al jaren in de kast.

Ik heb overigens ook altijd geleerd dat langer dan 2 minuten poetsen ook niet bevorderlijk is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:55

rien10 schreef:
Helaas, pindakaas. Je hebt een nutteloos ding gekocht. Wat werkt is goede interdentale ragers kopen. Deze bijvoorbeeld. https://tandwinkel.nl/producten/alle-pr ... rt-1-5mm8/
En als je het dan helemaal goed wilt doen, poetsles bij een goede mondhygiënist(e). Niet de preventie medewerker bij de tandarts, een echte mondhygiënist(e ). Het klinkt kinderachtig -poetsles- maar zeker met ragers; er gaat een wereld voor je open.
Ik ben nu klaar met een lang parodontitis traject. Heb in dat traject echt goed leren tandenpoetsen. Als ik "een grote beurt" doe ben ik 15 minuten bezig. Gewoon poetsen 3 minuten. Goed poetsen 7,8 minuten ongeveer.
Mijn Waterpik heb ik de deur uit gedaan. Mijn paradontoloog vond het een onding.

Ik kan helemaal niks met die ragers omdat mijn tanden daarvoor te dicht op elkaar staan. Die dingen blijven steken bij mij.Als je tanden grote tussenruimtes hebben is het misschien wel wat maar ik vind het een crime. Ik heb ze meerdere malen aangeschaft omdat mijn ex-tandarts het zei maar dat was weggegooid geld en narigheid bij de pogingen tot gebruik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:58

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 15:59

Mijn tandarts/mondhygiënist zegt dat het een leuke toevoeging is, maar geen vervanging voor ragers. Dus ik heb besloten er geen te kopen. Ik heb een hekel aan tanden stokeren, omdat ik weinig ruimte heb. Maar ik gebruik nu die siliconen ragers.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:08

Ik vond dat die siliconen ragers niets deden, maar wel snel sleten en je de afgebroken stukjes dus binnen kreeg.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:18

anjali schreef:
rien10 schreef:

Ik kan helemaal niks met die ragers omdat mijn tanden daarvoor te dicht op elkaar staan. Die dingen blijven steken bij mij.Als je tanden grote tussenruimtes hebben is het misschien wel wat maar ik vind het een crime. Ik heb ze meerdere malen aangeschaft omdat mijn ex-tandarts het zei maar dat was weggegooid geld en narigheid bij de pogingen tot gebruik.

Het merk waarvan ik de link stuurde heeft mega dunne ragers, volgens mij zijn dat de oranje. Als zelfs die te dun zijn kan je flossen met draad. Heb je ze wel gebruikt op de goede manier? Samen met een mondhygienist(e) geoefend?
Ikzelf gebruik verschillende maten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:20

Rien, de roze is het dunste.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:31

Aha, dan moet ik die ook hebben, naast de oranje. :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 16:33

Ik heb een Waterpik en op de hoogste stand spuit je het glazuur van de wasbak af, dus die doet zijn werk wel. Ik had eerst die van Oral B maar die is dezelfde dag teruggegaan omdat die inderdaad geen kracht heeft.
Ik gebruik hem, in overleg met tandarts en mondhygiëniste naast mijn ragers en tandenstokers van TEPE en dat bevalt erg goed.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 17:05

@Rien, flosdraad gebruik ik wel ,dat is dun en soepel, maar zelfs dat kan niet tussen alle kiezen, daarvoor heb ik toch de "hogedrukspuit" nodig. I.t.t. ts vind ik die van Oral B wel heel goed.Misschien heeft zij een ander model? Want de mijne heeft 5 standen en ik vind stand 3 al genoeg.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:19

Mijn man heeft de Waterpik en is daar erg tevreden van.
Na poetsen, flossen en raggen zie je nog stukjes eten uit die mond komen %) Vooral handig om ook wat onder je tandvlees te komen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:21

Ik gebruik ragers van interdental, op aanraden van mijn tandarts/implantoloog, na het plaatsen van enkele implantaten.
Daarvoor vond mijn mondhygiëniste stokeren met tandenstokers van de juiste dikte voor mijn mond voldoende, daarmee was het effect prima.
Maar omdat implantaten gevoeliger zijn dan je originele tanden, is me met klem aangeraden om de ragers te gebruiken.
Ik heb ook een assortiment, want mijn ondergebit heeft veel minder ruimte tussen de kiezen dan mijn bovengebit en langs de kronen op mijn implantaten heb ik juist weer ietsje meer ruimte zitten.

De waterflos wordt wel door de mondhygiëniste gebruikt, maar ze heeft me zo'n ding nooit aangeraden.
Goed poetsen (en idd, met poetsles is er een wereld te winnen) en 1x per dag met ragers is goed volgens haar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:23

Ik heb het over een jaar of zes geleden. Misschien wel langer. Het systeem zal ongetwijfeld verbeterd zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:29

Rebel_Jits schreef:
Mijn man heeft de Waterpik en is daar erg tevreden van.
Na poetsen, flossen en raggen zie je nog stukjes eten uit die mond komen %) Vooral handig om ook wat onder je tandvlees te komen.

Ik heb ook een Waterpik. Schrik er toch elke keer weer van wat die onder m'n tandvlees vandaan weet te vissen. :')

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:35

Maakt het type waterpik nog wat uit? Er zijn een heel aantal versies zie ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 20:18

Ik heb de Waterpik in gebruik naast de ragers. Moest er even aan wennen. Alles was nat behalve waar het tussendoor moest.
Mijn mond is erg gevoelig.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:35

Ik kan er niks aan doen maar moet toch lachen om de naam. Welke mafkees heeft de naam waterpik bedacht :')

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:45

Het is een Amerikaans bedrijf, ze staan er niet echt bij stil wat Nederland van hun bedrijfs/productnaam vindt. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:52

[***] schreef:
Het is een Amerikaans bedrijf, ze staan er niet echt bij stil wat Nederland van hun bedrijfs/productnaam vindt. :D

Nee ze lachen juist enorm om onze namen zoals Dick en De Kok. :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 22:24

Tazzey schreef:
Ik heb een Waterpik en op de hoogste stand spuit je het glazuur van de wasbak af, dus die doet zijn werk wel. Ik had eerst die van Oral B maar die is dezelfde dag teruggegaan omdat die inderdaad geen kracht heeft.
Ik gebruik hem, in overleg met tandarts en mondhygiëniste naast mijn ragers en tandenstokers van TEPE en dat bevalt erg goed.

Okay, helder verhaal... die Oral B gaat dan maar terug. En dan maar een waterpik.
Ik gebruik hem met name voor een verstandskies die half onder mijn tandvlees zit, maar die de kaakchirurg er liever niet uit haalt.
Goed schoonhouden dus, maar het is een rotplek.

Verder geen problemen qua flossen, racers, stoken... dat doe ik trouw :-D