Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:En toen kocht ik mijn eerste waterflosser.
Nou, daar gaan we dacht ik. Dat zal wel net zo’n pittig ding zijn als de tandarts heeft.
Maar eigenlijk is de straal helemaal niet zo stevig.
Heb hem nu op de hoogste stand en vind het niet heel indrukwekkend.
Ik heb hem van Oral B.
Klopt het dat de straal niet heel stevig is, of heb ik een kat in de zak gekocht?
rien10 schreef:Helaas, pindakaas. Je hebt een nutteloos ding gekocht. Wat werkt is goede interdentale ragers kopen. Deze bijvoorbeeld. https://tandwinkel.nl/producten/alle-pr ... rt-1-5mm8/
En als je het dan helemaal goed wilt doen, poetsles bij een goede mondhygiënist(e). Niet de preventie medewerker bij de tandarts, een echte mondhygiënist(e ). Het klinkt kinderachtig -poetsles- maar zeker met ragers; er gaat een wereld voor je open.
Ik ben nu klaar met een lang parodontitis traject. Heb in dat traject echt goed leren tandenpoetsen. Als ik "een grote beurt" doe ben ik 15 minuten bezig. Gewoon poetsen 3 minuten. Goed poetsen 7,8 minuten ongeveer.
Mijn Waterpik heb ik de deur uit gedaan. Mijn paradontoloog vond het een onding.
anjali schreef:rien10 schreef:Helaas, pindakaas. Je hebt een nutteloos ding gekocht. Wat werkt is goede interdentale ragers kopen. Deze bijvoorbeeld. https://tandwinkel.nl/producten/alle-pr ... rt-1-5mm8/
En als je het dan helemaal goed wilt doen, poetsles bij een goede mondhygiënist(e). Niet de preventie medewerker bij de tandarts, een echte mondhygiënist(e ). Het klinkt kinderachtig -poetsles- maar zeker met ragers; er gaat een wereld voor je open.
Ik ben nu klaar met een lang parodontitis traject. Heb in dat traject echt goed leren tandenpoetsen. Als ik "een grote beurt" doe ben ik 15 minuten bezig. Gewoon poetsen 3 minuten. Goed poetsen 7,8 minuten ongeveer.
Mijn Waterpik heb ik de deur uit gedaan. Mijn paradontoloog vond het een onding.
Ik kan helemaal niks met die ragers omdat mijn tanden daarvoor te dicht op elkaar staan. Die dingen blijven steken bij mij.Als je tanden grote tussenruimtes hebben is het misschien wel wat maar ik vind het een crime. Ik heb ze meerdere malen aangeschaft omdat mijn ex-tandarts het zei maar dat was weggegooid geld en narigheid bij de pogingen tot gebruik.
Rebel_Jits schreef:Mijn man heeft de Waterpik en is daar erg tevreden van.
Na poetsen, flossen en raggen zie je nog stukjes eten uit die mond komenVooral handig om ook wat onder je tandvlees te komen.
Tazzey schreef:Ik heb een Waterpik en op de hoogste stand spuit je het glazuur van de wasbak af, dus die doet zijn werk wel. Ik had eerst die van Oral B maar die is dezelfde dag teruggegaan omdat die inderdaad geen kracht heeft.
Ik gebruik hem, in overleg met tandarts en mondhygiëniste naast mijn ragers en tandenstokers van TEPE en dat bevalt erg goed.