Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladygiroc schreef:Hier geen BAM in de zin dat ik het zwangerschapstraject alleen heb gedaan. In mijn geval nam vader rondom de bevalling de benen. Sindsdien doe ik het alleen en wil ik geen partner in huis. Mijn zoontje is inmiddels bijna 9.
Al die tijd heb ik mijn pony´s erbij gehad.
Suzanne F. schreef:Hier geen echt BAM want ik ben in een relatie zwanger geraakt. Vlak na de bevalling kwam deze relatie ten einde en sindsdien (ruim 17 jaar) ben ik bewust alleen. Ik kies ervoor om alleen te blijven dus in die zin een beetje BAM dan.
pien_2010 schreef:Een trotse oma van 3 kinderen van een moeder die 3 donorkinderen heeft en geen partner heeft.
Zo gezien gaat het fantastisch, een lieve moeder die goed voor haar kinderen zorgt en de liefste kleinkindjes heeft, waar ik veel van hou en die ik veels te weinig zie vanwege oa emigratie .
De kinderen zijn op de hoogte dat ze een donor hebben en geen papa en toen de jongste een keer papa papa brabbelde zei de oudste tegen zijn moeder: "Ach hij is nog zo klein, hij begrijpt nog niet dat wij geen papa maar een donor hebben".![]()
Ik heb veel bewondering voor mijn dochter maar realiseer me ook heel goed dat het ook zijn voordelen heeft want als kinderen naar bed gaan, zeker als ze klein zijn, en jij wil ook naar bed want bent moe, dan kan dat. Er is geen man die ook aandacht vraagt . Aan de andere kant moet je goed gezond zijn want zeker als de kindjes klein zijn dan is het heel hard werken. Je kunt moeilijk uitvallen en als dat toch gebeurt heb je een goed sociaal netwerk nodig.
Tooske schreef:Hier een bam mama! Ondertussen is mijn dochter eergisteren 2 jaar geworden en ben ik 20 weken onderweg voor mijn 2de kindje! Beiden van dezelfde (bekende) donor! Bij vragen stel ze gerust.
Marlis schreef:Hier geen bam. Maar ik hoop van harte dat je snel met 2 bent! Alle respect voor moeders die het alleen doen en voor hun wens gaan.
AnnemiekN schreef:pien_2010 schreef:Een trotse oma van 3 kinderen van een moeder die 3 donorkinderen heeft en geen partner heeft.
Zo gezien gaat het fantastisch, een lieve moeder die goed voor haar kinderen zorgt en de liefste kleinkindjes heeft, waar ik veel van hou en die ik veels te weinig zie vanwege oa emigratie .
De kinderen zijn op de hoogte dat ze een donor hebben en geen papa en toen de jongste een keer papa papa brabbelde zei de oudste tegen zijn moeder: "Ach hij is nog zo klein, hij begrijpt nog niet dat wij geen papa maar een donor hebben".![]()
Ik heb veel bewondering voor mijn dochter maar realiseer me ook heel goed dat het ook zijn voordelen heeft want als kinderen naar bed gaan, zeker als ze klein zijn, en jij wil ook naar bed want bent moe, dan kan dat. Er is geen man die ook aandacht vraagt . Aan de andere kant moet je goed gezond zijn want zeker als de kindjes klein zijn dan is het heel hard werken. Je kunt moeilijk uitvallen en als dat toch gebeurt heb je een goed sociaal netwerk nodig.
Wat dapper van haar! Voor nu zeg ik ik wil het traject 1x in. Ik ben ondanks mijn reuma en diabetes gezond en onder controle en wil dat ook blijven. Zwanger zijn zal wel een impact geven, gelukkig heb ik een super vangnet en sociaal netwerk. Vanaf dag 1 dag ik zei dat ik dit ging doen veel steun. En de dubbele bewoning, dicht bij mijn ouders die niet kunnen wachten tot het lukt!
AnnemiekN schreef:Ladygiroc schreef:Hier geen BAM in de zin dat ik het zwangerschapstraject alleen heb gedaan. In mijn geval nam vader rondom de bevalling de benen. Sindsdien doe ik het alleen en wil ik geen partner in huis. Mijn zoontje is inmiddels bijna 9.
Ook pittig en wat fijn dat je wel je pony’s erbij hebt gehad. Ik heb een fijn vang net en hoop ook de paarden heerlijk te blijven doen.
Ladygiroc schreef:AnnemiekN schreef:Hier geen BAM in de zin dat ik het zwangerschapstraject alleen heb gedaan. In mijn geval nam vader rondom de bevalling de benen. Sindsdien doe ik het alleen en wil ik geen partner in huis. Mijn zoontje is inmiddels bijna 9.
Ook pittig en wat fijn dat je wel je pony’s erbij hebt gehad. Ik heb een fijn vang net en hoop ook de paarden heerlijk te blijven doen.
Maeve schreef:Ik ga dit topic ook volgen.
Ik heb een relatie van 5,5 jaar en woon samen, maar mijn partner blijft onduidelijk en wil/kan geen actie ondernemen op het gebied van geschikte woonruimte en plannen maken voor de toekomst. Ik heb al een aantal jaren een kinderwens. De komende tijd zal uitwijzen of we het samen gaan redden en anders wil ik het alleen gaan doen. Het idee van een anonieme donor staat me tegen, maar de onzekerheid en het gemis van een gezin breekt me al een aantal jaren op. Ik wil niet weer opnieuw beginnen met het opbouwen van een relatie.