BAMoeders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekN

BAMoeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 12:59

Hoi hoi!

Ik was wel benieuwd of er meer BAM moeders op bokt zitten ofwel wens bams.

Ik zit in het traject om bewust alleen staande moeder te worden en heb paarden.

Helaas wil het nog niet en sta ik weer op de wachtlijst voor verder onderzoek.
Ik schrijf over mijn traject op Instagram
OMWNT ( On My Way Naar Twee)
Een dagboek voor mij, loopt qua tijd wacht achter zodat ik dingen kan verwerken voor ik het plaats.

Maar zijn er meer BAM of wens, wie weet kunnen we er met elkaar over kletsen!

Groetjes

heidiLOVER

Re: BAMoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 13:34

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 15:31

Oh bedankt ga ik even kijken!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 17:50

Hier geen BAM in de zin dat ik het zwangerschapstraject alleen heb gedaan. In mijn geval nam vader rondom de bevalling de benen. Sindsdien doe ik het alleen en wil ik geen partner in huis. Mijn zoontje is inmiddels bijna 9.
Al die tijd heb ik mijn pony´s erbij gehad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:06

Hier geen echt BAM want ik ben in een relatie zwanger geraakt. Vlak na de bevalling kwam deze relatie ten einde en sindsdien (ruim 17 jaar) ben ik bewust alleen. Ik kies ervoor om alleen te blijven dus in die zin een beetje BAM dan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:25

Een trotse oma van 3 kinderen van een moeder die 3 donorkinderen heeft en geen partner heeft.
Zo gezien gaat het fantastisch, een lieve moeder die goed voor haar kinderen zorgt en de liefste kleinkindjes heeft, waar ik veel van hou en die ik veels te weinig zie vanwege oa emigratie .
De kinderen zijn op de hoogte dat ze een donor hebben en geen papa en toen de jongste een keer papa papa brabbelde zei de oudste tegen zijn moeder: "Ach hij is nog zo klein, hij begrijpt nog niet dat wij geen papa maar een donor hebben". _O-
Ik heb veel bewondering voor mijn dochter maar realiseer me ook heel goed dat het ook zijn voordelen heeft want als kinderen naar bed gaan, zeker als ze klein zijn, en jij wil ook naar bed want bent moe, dan kan dat. Er is geen man die ook aandacht vraagt . Aan de andere kant moet je goed gezond zijn want zeker als de kindjes klein zijn dan is het heel hard werken. Je kunt moeilijk uitvallen en als dat toch gebeurt heb je een goed sociaal netwerk nodig.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:43

Hier een bam mama! Ondertussen is mijn dochter eergisteren 2 jaar geworden en ben ik 20 weken onderweg voor mijn 2de kindje! Beiden van dezelfde (bekende) donor! Bij vragen stel ze gerust.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:09

Hier geen bam. Maar ik hoop van harte dat je snel met 2 bent! Alle respect voor moeders die het alleen doen en voor hun wens gaan.

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 19:52

Ladygiroc schreef:
Hier geen BAM in de zin dat ik het zwangerschapstraject alleen heb gedaan. In mijn geval nam vader rondom de bevalling de benen. Sindsdien doe ik het alleen en wil ik geen partner in huis. Mijn zoontje is inmiddels bijna 9.

Ook pittig en wat fijn dat je wel je pony’s erbij hebt gehad. Ik heb een fijn vang net en hoop ook de paarden heerlijk te blijven doen.

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 19:53

Suzanne F. schreef:
Hier geen echt BAM want ik ben in een relatie zwanger geraakt. Vlak na de bevalling kwam deze relatie ten einde en sindsdien (ruim 17 jaar) ben ik bewust alleen. Ik kies ervoor om alleen te blijven dus in die zin een beetje BAM dan.

Ja dan toch ook wel bam idd, ik heb wel de afgelopen jaren gezegd ik zeg nooit nooit op een partner maar ik werd ongelukkig in relaties en zo heerlijk op mij zelf voel ik mij fijn en met het idee de afgelopen jaren dat mijn wens (hopelijk) vervuld wordt is mijn leven compleet.

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 19:55

pien_2010 schreef:
Een trotse oma van 3 kinderen van een moeder die 3 donorkinderen heeft en geen partner heeft.
Zo gezien gaat het fantastisch, een lieve moeder die goed voor haar kinderen zorgt en de liefste kleinkindjes heeft, waar ik veel van hou en die ik veels te weinig zie vanwege oa emigratie .
De kinderen zijn op de hoogte dat ze een donor hebben en geen papa en toen de jongste een keer papa papa brabbelde zei de oudste tegen zijn moeder: "Ach hij is nog zo klein, hij begrijpt nog niet dat wij geen papa maar een donor hebben". _O-
Ik heb veel bewondering voor mijn dochter maar realiseer me ook heel goed dat het ook zijn voordelen heeft want als kinderen naar bed gaan, zeker als ze klein zijn, en jij wil ook naar bed want bent moe, dan kan dat. Er is geen man die ook aandacht vraagt . Aan de andere kant moet je goed gezond zijn want zeker als de kindjes klein zijn dan is het heel hard werken. Je kunt moeilijk uitvallen en als dat toch gebeurt heb je een goed sociaal netwerk nodig.

Wat dapper van haar! Voor nu zeg ik ik wil het traject 1x in. Ik ben ondanks mijn reuma en diabetes gezond en onder controle en wil dat ook blijven. Zwanger zijn zal wel een impact geven, gelukkig heb ik een super vangnet en sociaal netwerk. Vanaf dag 1 dag ik zei dat ik dit ging doen veel steun. En de dubbele bewoning, dicht bij mijn ouders die niet kunnen wachten tot het lukt!

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 19:57

Tooske schreef:
Hier een bam mama! Ondertussen is mijn dochter eergisteren 2 jaar geworden en ben ik 20 weken onderweg voor mijn 2de kindje! Beiden van dezelfde (bekende) donor! Bij vragen stel ze gerust.

Ah gefeliciteerd wat leuk! Dankje wel voor je aanbod. Ik ben in behandeling bij Isala en daar helpen ze heel fijn. Ze leggen alles uit en nu sinds februari dit jaar begonnen met testen dus al zoveel geleerd. Tuurlijk had ik gewild dat al gelukt was maar ben ook dankbaar voor hoe ik mijn lichaam heb leren kennen. Nu wachten tot het volgende deel van traject, onderzoeken om te zien waarom het niet lukt. Maar helaas zit daar een wachttijd op ivm drukte

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 19:58

Marlis schreef:
Hier geen bam. Maar ik hoop van harte dat je snel met 2 bent! Alle respect voor moeders die het alleen doen en voor hun wens gaan.

Dankje wel! Ja ben zo dankbaar voor de mogelijkheden die er zijn, dat er ergens een man is die doneert zo dat ik moeder kan worden is toch bijzonder! Ik hoop dat het gaat lukken en daar ga ik voor! Zijn vele wegen naar Rome alleen de juiste weg voor mij nog zien te vinden!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 20:03

AnnemiekN schreef:
pien_2010 schreef:

Wat dapper van haar! Voor nu zeg ik ik wil het traject 1x in. Ik ben ondanks mijn reuma en diabetes gezond en onder controle en wil dat ook blijven. Zwanger zijn zal wel een impact geven, gelukkig heb ik een super vangnet en sociaal netwerk. Vanaf dag 1 dag ik zei dat ik dit ging doen veel steun. En de dubbele bewoning, dicht bij mijn ouders die niet kunnen wachten tot het lukt!

Wat fijn..Go for it!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:50

AnnemiekN schreef:
Ladygiroc schreef:

Ook pittig en wat fijn dat je wel je pony’s erbij hebt gehad. Ik heb een fijn vang net en hoop ook de paarden heerlijk te blijven doen.

Ik heb tot aan een week of 2 voor de bevalling nog zelf gemest etc. 2 weken na de bevalling zat ik alweer op een paard(doodbraaf van stalgenootje) om te kijken hoe het voelde :D.

Toen der tijd stond ik op een vrij grote pensionstal, had een campingbedje in de kantine waar de kleine in lag terwijl ik mestte of pony beweging gaf.

Toen ie later box leeftijd had was dat bedje zijn box. Voordeel van een grote stal is dat er altijd wel iemand een half uurtje op wilde letten.

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 23:34

Ladygiroc schreef:
AnnemiekN schreef:

Ik heb tot aan een week of 2 voor de bevalling nog zelf gemest etc. 2 weken na de bevalling zat ik alweer op een paard(doodbraaf van stalgenootje) om te kijken hoe het voelde :D.

Toen der tijd stond ik op een vrij grote pensionstal, had een campingbedje in de kantine waar de kleine in lag terwijl ik mestte of pony beweging gaf.

Toen ie later box leeftijd had was dat bedje zijn box. Voordeel van een grote stal is dat er altijd wel iemand een half uurtje op wilde letten.[/quote]

——

Ah wat super te horen! Ik heb de luxe (vind ik) dat ik de paarden aan huis heb. En door de dubbele bewoning zie ik het voor mij dat ik dan de babyfoon of kleine even bij mijn ouders kan brengen en dan ook kan rijden en de kleine idd buiten in de wagen of idd campingbedje (goede tip!).

Ook hoop ik mijn wedstrijden wat voort te kunnen zetten. Ga nu 2x per maand, altijd in de buurt dus geen hele dag. Zijn wel mijn geniet momenten, maar eerst moet het allemaal slagen natuurlijk! Maar hoop en moed houden!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 08:03

Ik ga dit topic ook volgen.
Ik heb een relatie van 5,5 jaar en woon samen, maar mijn partner blijft onduidelijk en wil/kan geen actie ondernemen op het gebied van geschikte woonruimte en plannen maken voor de toekomst. Ik heb al een aantal jaren een kinderwens. De komende tijd zal uitwijzen of we het samen gaan redden en anders wil ik het alleen gaan doen. Het idee van een anonieme donor staat me tegen, maar de onzekerheid en het gemis van een gezin breekt me al een aantal jaren op. Ik wil niet weer opnieuw beginnen met het opbouwen van een relatie.

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 08:40

Maeve schreef:
Ik ga dit topic ook volgen.
Ik heb een relatie van 5,5 jaar en woon samen, maar mijn partner blijft onduidelijk en wil/kan geen actie ondernemen op het gebied van geschikte woonruimte en plannen maken voor de toekomst. Ik heb al een aantal jaren een kinderwens. De komende tijd zal uitwijzen of we het samen gaan redden en anders wil ik het alleen gaan doen. Het idee van een anonieme donor staat me tegen, maar de onzekerheid en het gemis van een gezin breekt me al een aantal jaren op. Ik wil niet weer opnieuw beginnen met het opbouwen van een relatie.

Een anonieme donor is in Nederland verboden, in België mag het nog wel. Je kan er ook voor kiezen een donor via bv one wish te zoeken dan ontmoet je hem zelf. Of via cryos en dan via de kliniek dan zoek je ook zelf de donor uit. Ik wilde een NL donor via de kliniek, hier maakt de kliniek de match maar de gegevens zijn wel bekend, zodra het lukt krijg je ook bepaalde gegevens en je kindje krijgt later ook informatie. Dus gelukkig niet anoniem dat zou ik zelf ook nooit willen. Ik kies ervoor dat mijn kindje geen vader heeft kan niet ook de informatie van zijn of haar ontstaan wegnemen.

Op mijn insta heb ik alle informatie ook uitgewerkt over alle mogelijkheden en trajecten, maar je mag ook altijd een bericht sturen als je vragen hebt. Na 3 jaar heb ik al veel informatie en kennis verkregen