Pensioen opbouwen als ZZP'er: tips gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Pensioen opbouwen als ZZP'er: tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 19:42

Ha!
Ik ben na mijn afstuderen als ZZP'er aan de slag gegaan en het wordt nu tijd om mijn pensioen op te gaan zetten. Ben er alleen absoluut niet in thuis (wel wat gegoogled), maar ben eigenlijk benieuwd of er Bokkers zijn die me hun ervaring willen vertellen met waar ze sparen/beleggen en hoe dat bevalt. Heb daar misschien nog wel meer aan dan online alleen naar de feitelijke info te blijven speuren. :Y)

Dank!
Laatst bijgewerkt door Castilja op 17-09-24 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Re: AOW opbouwen als ZZP'er: tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 19:55

Iedereen die in NL werkt bouwt AOW op. Ook als je zzp-er bent.
Pensioen bouw je op naast je AOW.
Er zijn best wat mogelijkheden qua extra potje. Je zou gewoon wat apart kunnen zetten en sparen. Je zou kunnen beleggen en dat apart zetten. Je kunt ook zelf beleggen of je verdiepen in traden.
Misschien hebben andere bokkers nog goede adviezen? Je kunt ook altijd informatie inwinnen bij iemand die er zijn werk van heeft gemaakt die dan goed advies kan geven op jouw specifieke situatie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:01

AOW is iets anders dan pensioen. Ik denk dat je pensioen bedoelt? Dat je zelf als ZZP moet sparen voor je pensioen? Er zijn diverse mogelijkheden voor, maar het is wel kostbaar omdat je werkgever er niet aan meebetaald natuurlijk. Je zal zelf moeten inleggen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 20:09

Ohmygod, uiteraard bedoel ik pensioen :') Ik pas het even aan!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 20:49