Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Ik ben ook BHV'er. Maar ik voel me met de training die ik om het jaar krijg, en waarin ik maar 1 uurtje training heb over reanimeren en gebruik van AED niet bekwaam genoeg om me aan te melden als burgerhulpverlener. Ik weet dat mijn beide ouders, die oud verpleegkundigen zijn, wel aangemeld zijn. Maar mijn vader heeft altijd op de ambulance gewerkt. Die weet dus precies hoe hij moet handelen.
debsoleino schreef:Ik heb met deze app het leven van mijn buurman gered! Ik heb wel ervaring met reanimeren en handelen in stressvolle situaties. Ik ben over de carpoort geklommen nadat er bij de voordeur niet werd open gedaan en toevallig was de achterdeur open waardoor ik heel snel kon handelen. Heel bijzonder als ik hem door de wijk zie fietsen want zonder mij had hij het niet overleefd werd in het ziekenhuis gezegd!
mirtedl schreef:Ik ben ook aangemeld via hartslag.nu
Tot nu toe nog niet hoeven reanimeren, de oproepen waar ik heen ben gegaan waren genoeg mensen aanwezig, ook als ik met een minuut of 2 ter plaatse was.
Jammer te lezen dat mensen zich niet bekwaam genoeg voelen om zich aan te melden.
Iets doen is altijd nog beter dan niets doen…
kiki1976 schreef:Wat bij mij door mijn hoofd spookt. Wat als er door mijn onkunde iemand overlijd wat bv niet had gehoeven?
kiki1976 schreef:Nav de bhv cursus hadden mijn man en ik het al eens besproken, en vanavond nav het topic ook weer.
Hij zei ook letterlijk hetzelfde als jullie hier. Niets doen is ook geen optie, er hangt hier letterlijk een aed schuin voor de deur. Vanuit de woonkamer kijken we er zo op.
Daarnaast zijn de ziekenhuizen best op afstand.
Jullie en hij hebben gelijk, ik heb me aangemeld.
Zag ook dat er hier maar in een straal van 2 km maar 65 personen zijn aangemeld.