Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
cinniz123 schreef:Heel veel sterkte ts het is vreselijk om mee te maken en hoop dat jullie gauw wat duidelijkheid krijgen in het volgende gesprek want die onzekerheid is zo ontzettend rot
Het is zo’n onvoorspelbaar rot ziekte en niemand lijkt je een tijdsbestek te willen/kunnen geven en doen ze dat uiteindelijk wel dat zakt weer die grond onder je voeten vandaan.
Fijn dat je steun bij je broer en zus hebt dat is zo belangrijk in zo’n moeilijke periode.
Hier 2 weken geleden gehoord dat mn pa longkanker heeft met uitzaaiingen overal.
Hier begon het ook met pijn in zn rug en zagen een scheve wervel dus naar huis met pcm en advies naar fysio toen gingen benen pijn doen dus naar de reumatoloog maar uiteindelijk uitval van benen en nu een dwarslaesie.
Wolken schreef:Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt met mijn moeder. Ze is zelf haar moeder jong verloren en vond het altijd heel erg dat wij haar moeder hebben nooit mogen kennen. Mijn moeder is bijna 2 jaar geleden overleden toen mijn kinderen 2 en 4 waren en zullen mijn moeder dus ook nooit actief herinneren terwijl ze de beste en liefste oma was die je maar kon wensen.
Maak nog veel foto's en knuffel met haar zoveel je kan. Er komt nu heel veel op jullie af. Hebben jullie goed contact met de huisarts? Mocht ze kiezen voor euthanasie moeten jullie gaan beginnen met dossieropbouw.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Pikeur schreef:en vooral de verantwoordelijkheid voor het verdriet van jouw naasten (vader en oma) niet bij jouzelf neerleggen. Zij zijn verantwoordelijk voor het dealen met hun verdriet en het vinden van een manier om ermee om te gaan. Overlijden is vreselijk, het gemis, het stuk van jezelf dat sterft. Maar het is onoverkomelijk en een gegeven in het leven. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om ermee om te gaan en weer geluk te vinden. Als jij die last op je gaat nemen verdwijn je in een heel diep zwart gat.Bedankt die insteek is ook goed om te lezen
Afgelopen december ben ik 1 van mijn beste vriendinnen verloren bij een verkeersongeval en in mei mijn opa ook aan kanker. Maar dit verdriet lijkt wel een totaal andere dimensie. En dan de zorgen er bij of mijn vader en oma dit verdriet lichamelijk wel aankunnen. Dan schiet gelijk de paniek er in dat ik misschien wel 5 begrafenissen in 1 jaar heb. Maar zoals iemand al zei moet ik echt gaan proberen alles per dag te gaan zien omdat een dag per keer al zwaar genoeg is.
Gebruikers op dit forum: _AB_, Charaz, Charlotte446, charrr91, Chita, Dewii, DogWords, Eefsel2109, Gea99, Geertema, GumGum Verity, ImkeTarek, Lalidan, lgw, Liselot, MiVita, Mizora, Morris, nano, nathe, Petra_O, Tessaaa, Traiectum, turtlelito, Valentijn5, Winterram, Xandyandme, xSuuzerd en 52 bezoekers