Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Balou_k schreef:Ja hoor!
Na de geboorte van mijn zoontje in 2018 werd dit door trauma respons en hormonen dusdanig dat ik het gevoel had niet meer te functioneren.
Sindsdien Citalopram (20 mg) en ik heb mijn leven terug.
Momenteel in twijfel om de medicatie af te bouwen. Alhoewel ik geen enkele bijwerkingen ervaar. En dit in theorie levenslang kan slikken.
Lieser schreef:Balou_k schreef:Ja hoor!
Na de geboorte van mijn zoontje in 2018 werd dit door trauma respons en hormonen dusdanig dat ik het gevoel had niet meer te functioneren.
Momenteel in twijfel om de medicatie af te bouwen. Alhoewel ik geen enkele bijwerkingen ervaar. En dit in theorie levenslang kan slikken.
Gek is dat eigenlijk. Van iemand die bijziend is en een bril nodig heeft om bijvoorbeeld auto te rijden, zal niemand verwachten dat-ie het na een paar jaar zonder bril probeert. Maar bij medicijnen is de heersende opinie dat je het eigenlijk zonder zou moeten kunnen ...
mars_mellow schreef:Bedankt voor de reacties!
Ik ben 17.
Op het moment krijg ik bij het ggz therapie. Verwezen door de huisarts, nadat ik al 5 andere ‘thuis’ therapeuten heb gesproken. cognitieve gedragstherapie lijkt niet te helpen, maar ze weten ook lastig wat wel helpt. Exposure werkt niet, en niks qua positief denken ofzo werkt helaas.
De medicatie gaat dus ook via een psychiater, En zou gepaard worden met therapie.
Mijn angsten zijn gedeeltelijk gelinkt aan traumas, maar het zit er ook altijd al een beetje in. Niemand weet het helemaal zeker.
Lieser schreef:Balou_k schreef:Ja hoor!
Gek is dat eigenlijk. Van iemand die bijziend is en een bril nodig heeft om bijvoorbeeld auto te rijden, zal niemand verwachten dat-ie het na een paar jaar zonder bril probeert. Maar bij medicijnen is de heersende opinie dat je het eigenlijk zonder zou moeten kunnen ...
Gebruikers op dit forum: hel1 en 31 bezoekers