Ervaringen gebruik van Alendroninezuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Ervaringen gebruik van Alendroninezuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 19:38

Mijn vader slikt sinds kort Alendroninezuur en lijkt daarvan behoorlijke bijwerkingen te ervaren, uit de bijsluiter weet ik dat de klachten die hij heeft bijwerkingen kunnen zijn van het middel.

Ik ben vooral erg benieuwd of er bokkers dit middel hebben gebruikt en of en welke bijwerkingen jullie ervaarde.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:41

Geen gebruiker maar ik weet dat mijn moeder gestopt is door de bijwerkingen. Ik kan haar wel vragen waar zij precies last van had.

Charaz

Re: Ervaringen gebruik van Alendroninezuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 19:47

Als je dat wil doen heel graag :D

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:50

Ik zie vaak gebruikers van dit middel met bijwerkingen zoals spierpijnen en buik/maagklachten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:53

Ik heb het gebruikt (vanwege langdurig prednison gebruik) maar ben er mee gestopt vanwege de buikpijn...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:56

Nu ik dit zo lees weet ik het weer, idd mijn moeder had ook buikklachten. Ze heeft al hele gevoelige darmen en diverse voedsel allergieën waardoor deze medicatie geen succes was bij haar.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:56

Ik gebruik al jaren alendroninezuur in verband met osteoporose. Het werkt, want de botdichtheid bij de laatste dexascan bleek toegenomen ( nu categorie osteopenie). Ik heb geen last van bijwerkingen. Wel goed opletten bij het innemen: op een nuchtere maag, minimaal een half uur daarna niet eten en niet liggen.

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:05

Ik heb ht ook geslikt ivm osteoporose, had gelukkig geen bijwerkingen, wel echt een half uur rechtop blijven ivm je maag, kan er een gat anders in branden, ik ben overgegaan op 1x per jaar een infuus, weet niet of je vader ht ook voor osteoporose moet slikkken? dan zou een infuus 1x per jaar misschien ook een optie zijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:09

Mijn moeder heeft een soortgelijk middel gebruikt, maar had van de tabletten veel bijwerkingen. Toen zijn ze overgegaan op toediening via infuus, dat geeft blijkbaar minder problemen. Zou dat nog een optie kunnen zijn?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 14:36

We denken dat hij door de alendroninezuur last had van enorme spier/botpijn, vorige week woensdag de laatste tablet genomen daarvan dus nu afwachten of het niet meer innemen de oplossing is.