De aanleiding van dit loopoor kan ik me ook niet meer herinneren. Ik heb toen antibiotica gekregen.
Twee jaar terug kreeg ik opnieuw een loopoor, weer die antibiotica gekregen, het is weer dicht gegaan.
Nu heb ik sinds een dikke maand wéér een loopoor/oorontsteking.
Ik heb het idee dat dit is begonnen op Curaçao begin augustus. Veel gezwommen en gesnorkeld, water niet bij mijn oren weggehouden en aangezien het zeewater is kan het ook weinig kwaad.
Heb het twee weken aangekeken en toen toch maar eens gebeld met de huisarts omdat het af en toe ook wat irriteerde.
Blijkbaar was het druk, want ik werd afgescheept door de assistente met: "Ooh dat zal wel een loopoor zijn, dat kan best twee weken duren. Niet gaan zwemmen."
Inmiddels is het ruim 4 weken geleden dat ik ben geland en ga ik over 4 weken weer vliegen en hopelijk ook zwemmen... Maar ik heb nog steeds last van dat oor, in zoverre dat ik op mijn werk mijn gehoorbescherming af en toe niet in krijg omdat het oor gevoelig is of omdat er dikke korsten opgedroogd etter in blijken te zitten. Ik maak m'n oren elke dag meerdere keren schoon met een wattenstaafje (I know slecht, maar vieze oren zijn echt goor), het etter/pus is groen en ruikt niet zoals oorsmeer ruikt. Het voelt soms wat doof aan, maar doet geen echte pijn.
Wat is jullie ervaring? Aangezien ze me redelijk hebben afgescheept en de klachten niet ernstig lijken te zijn, wil ik ze niet onnodige werkdruk leveren.