Ervaringen operatie tfcc letsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Ervaringen operatie tfcc letsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 10:01

Ik word vrijdag geopereerd aan mijn pols, ze gaan een kijkoperatie doen en waarschijnlijk een tfcc ingreep. Geen idee welke want ligt dus aan wat ze zien.
Op de mri zat er erg veel vocht in het gewricht en was het tfcc duidelijk versleten.

Ik heb er veel pijn aan en mijn pols is ook onbruikbaar eigenlijk. Dus ben blij dat er wat aan gedaan wordt, tegelijk vind ik het ook heel spannend. Niet lang geleden is mijn neus geopereerd en dat is me enorm tegen gevallen, vandaar dat ik me nu beter wil voorbereiden en heel graag zou willen lezen over ervaringen van mensen die deze operatie hebben ondergaan.
Hoe was het met de pijn na afloop? Hoe lang heb je moeten herstellen?
Ik zie vooral op tegen de eerste periode van gips als ik eerlijk ben.

Blue_Eyes

Re: Ervaringen operatie tfcc letsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:20

Het is weer ongelofelijk prut Plien... :knuffel: Heb verder weinig tips voor je :(:)

Pauline

Re: Ervaringen operatie tfcc letsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 14:09

Thanks! Het is inmiddels achter de rug, nu het natraject nog. %)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:46

Pauline schreef:

sterkte. Mijn zusje heeft het ook vorige week gehad en kwam erg slecht uit de narcose en moest hierdoor een nacht blijven. Ook had ze erg veel pijn de eerste paar dagen, maar denkt er nu over na om het gips in te korten zodat de elleboog weer vrij is. Dat scheelt heel veel. Een vriend heeft dat toen ook gedaan en is gewoon hersteld. Dus die elleboog in het gips is niet echt nodig, hetzit immers ook bij de pols. Je kunt ook zelf eventueel weer een gips aanleggen als je het er geheel afhaalt, gipsverband of dat kunststofspul is gewoon te koop (het er af halen is gewoon een kwestie van rollen, inkorten kan met een tang en dan scherpe randjes weer zacht maken met sporttape).
Nu zal vast weer iemand commentaar hebben op dit advies, maar ik heb dus gezien wat de mogelijkheden zijn om het fijner te maken zonder dat herstel slechter hoeft te zijn.
Als ik ooit zoiets zou hebben, dan kwam er ook geen elleboog in het gips. En als ze het dan niet zouden willen uitvoeren, dan zorg ik dat ik het juiste materiaal thuis heb en dan is het ja en amen knikken en dan zodra je de hoek om bent de arm inpakken zodat je wel goed kunt herstellen zoals jij wilt en wat voor jou werkt.

Ik geef het je gewoon mee. En dan mag je zelf weten wat je er mee doet. Sterkte er mee in ieder geval. En dan ben je hopelijk met 5 weken weer geheel fit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:27

germie schreef:
maar denkt er nu over na om het gips in te korten zodat de elleboog weer vrij is. Dat scheelt heel veel.

Het is juist de bedoeling dat je je elleboog niet kan gebruiken omdat daar de andere zijde van de pees aan vast zit.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 15:10

germie schreef:
Pauline schreef:

sterkte. Mijn zusje heeft het ook vorige week gehad en kwam erg slecht uit de narcose en moest hierdoor een nacht blijven. Ook had ze erg veel pijn de eerste paar dagen, maar denkt er nu over na om het gips in te korten zodat de elleboog weer vrij is. Dat scheelt heel veel. Een vriend heeft dat toen ook gedaan en is gewoon hersteld. Dus die elleboog in het gips is niet echt nodig, hetzit immers ook bij de pols. Je kunt ook zelf eventueel weer een gips aanleggen als je het er geheel afhaalt, gipsverband of dat kunststofspul is gewoon te koop (het er af halen is gewoon een kwestie van rollen, inkorten kan met een tang en dan scherpe randjes weer zacht maken met sporttape).
Nu zal vast weer iemand commentaar hebben op dit advies, maar ik heb dus gezien wat de mogelijkheden zijn om het fijner te maken zonder dat herstel slechter hoeft te zijn.
Als ik ooit zoiets zou hebben, dan kwam er ook geen elleboog in het gips. En als ze het dan niet zouden willen uitvoeren, dan zorg ik dat ik het juiste materiaal thuis heb en dan is het ja en amen knikken en dan zodra je de hoek om bent de arm inpakken zodat je wel goed kunt herstellen zoals jij wilt en wat voor jou werkt.

Ik geef het je gewoon mee. En dan mag je zelf weten wat je er mee doet. Sterkte er mee in ieder geval. En dan ben je hopelijk met 5 weken weer geheel fit.

Mijn elleboog is gelukkig vrij, er is een botanker geplaatst.
Wat mij verbaast is dat ik na het gips een soort plastic spalk kreeg. Keihard en heel pijnlijk. Ik heb nu mijn oude brace weer om, daarmee zit mijn pols ook echt vast maar doet het geen pijn.
Vriendin van me heeft door ellebooggips schade aan haar elleboog opgelopen.
Visie daarop is zo verschillend allemaal.