Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Afstappen kan ik me nog iets bij voorstellen, maar ook daar is wel een mouw aan te passen want je kunt je paard prima leren om netjes naast een verhoging stil te staan.
Qua stijgbeugels zou je kunnen kijken naar zoiets:
https://barokshop.com/products/stijgbeugels-vaquero
SandraWierda schreef:Captain schreef:Afstappen kan ik me nog iets bij voorstellen, maar ook daar is wel een mouw aan te passen want je kunt je paard prima leren om netjes naast een verhoging stil te staan.
Qua stijgbeugels zou je kunnen kijken naar zoiets:
https://barokshop.com/products/stijgbeugels-vaquero
Bij afstappen gebruik je de beugels toch niet? Ik doe eerst mijn voeten uit de beugels en dan glij ik van mijn zadel af.
SandraWierda schreef:Goof schreef:Wat denk je van de belasting op je voeten als je op de grond landt?
Je land in theorie op 2 voeten, maar in zo’n geval ontlast je automatisch die voet. Zelf zeer gecompliceerde beenbreuk/ enkel en herstel werk gehad. Hier denk je niet eens over na, je ontlast automatisch.
Sintara schreef:Ik weet natuurlijk niet wat voor paard je hebt, maar zou je niet zonder beugels kunnen rijden? In elk geval voor nu.
Zeker het opstappen hoeft echt helemaal niet bijzonder te zijn voor je voet als je een hogere opstapkruk gebruikt
Sky_As schreef:Ik zou op zoek gaan naar een Fysio die inderdaad ook ervaring heeft met paardrijden.
Wat een rare arts?
Als je op de juiste manier rijdt, komt er echt niet veel druk op je beugels te staan hoor. En afstappen zijn ook 100 manieren te bedenken.. Waar een wil is, is een weg.
Dan zou je ook niet meer kunnen fietsen? dan zit je ook met je voeten op de trappers?
Of traplopen? Hoe moet je dat dan ooit gaan doen?
Hele vreemde arts lijkt me zo.
FireAndIce schreef:Sintara schreef:Ik weet natuurlijk niet wat voor paard je hebt, maar zou je niet zonder beugels kunnen rijden? In elk geval voor nu.
Zeker het opstappen hoeft echt helemaal niet bijzonder te zijn voor je voet als je een hogere opstapkruk gebruikt
Ik heb een heel braaf paard, en zonder beugels zou een optie kunnen zijn.
Het is een PRE ruin.
Padoertje schreef:Ik heb al 18 jaar een pen in mijn voet. Van onder de bal tot in de grote teen.
3 weken na de operatie stond ik met loopgips de paarden te longeren en 3 maanden na de operatie zat ik weer op het paard. Gevoel in de voet en in mijn onderbeen was een stuk minder/niet, ivm het doorsnijden van zenuwen, maar ik kon er alles mee. Reed 6 maanden na de operatie ook fluitend een Z proef door.
Met afstijgen voorzichtig zijn en voor de rest je eigen gevoel volgen. Succes met je herstel en laat je niet uit het veld slaan hoor!
DuoPenotti schreef:Dan zou je nog kunnen kijken wie voor je dergelijke opstap maakt, daar kun je ook afstappen.
[ Afbeelding ]