Lange scheur in nagel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenexa

Lange scheur in nagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 18:34

Ik heb een paar dagen geleden met klussen met een stanleymes in een vinger gesneden, hiermee heb ik ook een stuk mn nagel ingesneden.
Het bloede nogal hevig dus ik heb het een dag of 2 goed ingepakt met pleisters om het schoon te houden.
Nu zit een er een vingerpleister omheen die de nagel op zijn plek houdt.
Nu was deze er vandaag door de regen afgegaan en ben ik met die nagel weer ergens aan blijven hangen, nog verder gescheurd en opnieuw bloeden.

Hoe kan ik dit nou de komende tijd goed verpakken? Die scheur in die nagel voelt echt heel naar dus die moet eerst uitgroeien denk ik. Het zit tot bijna halverwege mn nagel dus dat duurt nog wel even. Ik heb al wat zitten klooien met een stukje extra tape er om heen want het wordt snel smoezelig en laat toch los als het vochtig wordt. Maar dat blijft toch ook niet echt goed zitten. Met werk moet het ook nog enigszins toonbaar zijn.

Iemand een goed idee?

noukie12

Re: Lange scheur in nagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:36

Even langs de manicure? En er een nepnagel op laten zetten? Dan groeit het vast zo mee uit.
Geen idee verder? (Zelf een nagelplak setje bij kruidvat oid. Halen?)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:37

Had ik een paar jaar geleden ook en ik heb er toen een nepnagel op laten zetten inderdaad!
Toen is het er veilig uitgegroeid zonder risico van verder in- of afscheuren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:43

Manicure kan dat inderdaad repareren.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 18:45

Ha daar kom ik echt nooit, ik ben ook niet zo van de nepnagels. Maar als ze iets kunnen bedenken om het te 'maken', kan ik wel eens langsgaan!
Moet ik wel iemand vinden die dat in de avond kan doen, anders red ik het de komende week sowieso niet.

Nog een tijdelijke andere oplossing is wellicht dus nog wel nodig

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 18:48

Lenexa schreef:
Ha daar kom ik echt nooit, ik ben ook niet zo van de nepnagels. Maar als ze iets kunnen bedenken om het te 'maken', kan ik wel eens langsgaan!
Moet ik wel iemand vinden die dat in de avond kan doen, anders red ik het de komende week sowieso niet.

Nog een tijdelijke andere oplossing is wellicht dus nog wel nodig

Vragen kost niks :)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:05

tip: knip de nagel zo kort mogelijk, des te minder kun je er achter blijven hangen. Daarnaast kun je eigenlijk niet meer doen dan het verbinden of er een kunstnagel overheen plakken.

doe in ieder geval niet zoals mij: in de duim zagen en dus de nagel +vel meenemen. ik heb mijn nagel echt tot in het pijnlijke eraf, en kan er nu niks aan doen behalve het aan de lucht laten drogen en dan rustig wachten tot de nagel lang genoeg is om het geen pijn meer te laten doen..... ik heb voor tijdens klussen waar het echt nat/vies kan worden een aantal vingerlingen thuis liggen (vingercond**ms)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:33

Waar woon je? Ik fix normaal vooral teennagels maar ik kan ook nog vingernagels :')
Maar inderdaad, beetje gel erop na goed schoonmaken en dan kan hij normaal uitgroeien.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 22:16

ontherun schreef:
Waar woon je? Ik fix normaal vooral teennagels maar ik kan ook nog vingernagels :')
Maar inderdaad, beetje gel erop na goed schoonmaken en dan kan hij normaal uitgroeien.

Wat lief, ik woon in Den Haag.
Volgens mij heeft een vriendin die morgen terugkomt van vakantie ook een set om zelf gelnagels te zetten. Daar heb ik op kort termijn mn hoop op gevestigd.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:31

Auch! Ik krijg echt een heftige lichamelijke reactie bij de omschrijving. Kan daar zo slecht tegen! Flink pleister plus tape er omheen. Succes!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:03

Dan wordt het wel erg ver helemaal naar zuid Limburg voor een nagel _O-
Goed schoonmaken ook vooral! Je wilt geen infectie of vuil eronder of ertussen hebben. Gewoon goed spoelen onder de kraan of douche.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:43

In de Mall zit een nagelstudio die volgens mij tot 20:00 uur open is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:48

Laat er alsjeblieft niets op zetten als het een open wond is. Gek of acryl kan echt enorme schade aanrichten.

Ray_Ninja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 06:50

Wat vervelend TS. Ik heb het ook wel eens gehad en ik plak mijn nagel dan af met sporttape.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:07

Lenexa schreef:
ontherun schreef:

Wat lief, ik woon in Den Haag.
Volgens mij heeft een vriendin die morgen terugkomt van vakantie ook een set om zelf gelnagels te zetten. Daar heb ik op kort termijn mn hoop op gevestigd.

Ik zou dit wel laten doen door iemand met een opleiding hiervoor :o
Dit moet echt goed gebeuren anders zit je straks met een infectie onder je nepnagel en dan ben je helemaal de sigaar.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 07:14

Bedankt voor de tips! Begin vd week gaat een vriendin een gellak erop doen. Daar was ik zelf toch echt niet op gekomen, dus goede tip!

Open wond valt mee hoor, mn nagel heeft mn vinger goed beschermd. Oorspronkelijke sneetje zit inmiddels wel al dicht. En wat gister bloedde is gelukkig ook klein. Ik heb de eerste dagen geweekt in soda, dat kan ik vandaag ook doen voor het nieuwe plekje. Maar eerst laten dichtgroeien voor ik er iets op doe is inderdaad wel slim.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:49

Gewoon zo kort mogelijk knippen of vijlen en een pleister erom doen. Verder echt nog niet aan de gang gaan met gel of acryl want dan ben je echt verder van huis.
En als je er al iets op laat zetten zodra het goed dicht is, ga dan vooral naar iemand met een goede opleiding. Er zijn zoveel beunhazen in dit vak.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 08:53

Als ik een nagel inscheur in het leven, doe ik er een druppel secondelijm op. Nagel zo ver mogelijk afknippen en losse stukjes vijlen.