Van alles gaat door mijn hoofd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

trysteffy

Van alles gaat door mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-24 19:53

Hoi,

Ik ga even bij het begin beginnen hoe mijn jaar was en tot nu ongeveer..

Begin dit jaar ben ik het huis uitgezet door veel ruzie nieuwe vriend hebben na 10 jaar vrijgezel te zijn geweest. Ik heb fouten gemaakt in het leven maar door dat ik zo enorm vast gehouden ben door mijn ouders voornamelijk mijn vader wegens jongens omdat ie enorm over beschermd was.. was mijn vriend wat ik via het werk heb ontmoet en mijn ouders ook via het zelfde bedrijf werken totaal niet mee eens en hadden slechte verhalen over hem gehoord…
Ik ben sinds januari tot eind mei bij mijn tante gaan wonen die mij alle kanten probeerde te helpen maar uiteindelijk mij dingen ook ging opeisen dat ik 4 dagen in de week niet naar mijn vriend toe mocht omdat ik de zogenaamde rust moest pakken.
En zij eigenlijk veroorzaakte dat ik uiteindelijk ook van februari tot mei hellemaal geen contact meer met mijn ouders had want ze waren slecht enzovoort.
Ik loop sinds februari ook bij een psycholoog wat eigenlijk de goeie kant op ging ik heb sinds begin juni mijn eigen woning en woon ook sinds dien samen met mijn vriend wat hellemaal goed gaat.
Maar nou heb ik 3 weken vakantie die bijna opzitten in die 3 weken ben ik alleen mijn vriend had eigenlijk de laatste week vaakntie maar was na goed keuring toch weer afgekeurd dat ie alleen met mijn verjaardag opeisende bij zijn werkgever dat ie vrij moest hebben nou mijn emoties gingen toen al van alle kanten laat maar ga maar lekker werken…
En nou ik dus echt alleen ben ben ik mij zelf zo tegen gekomen dat ik niet alles heb verwerkt eigenlijk… ik voel mij alleen echt alleen ik heb niet veel vrienden en die zijn alleen in de avonden vrij en mijn vriend gaat 4 uur ‘s ochtends de deur uit en komt rond 7 uur ‘s avonds weer thuis hij is namelijk vrachtwagenchauffeur.
Ik loop eigenlijk elke dag wel te huilen dat ik mij zo alleen gewoon voel…
Dat het eigenlijk een heel poedersuiker jaar is geweest en dat je er achter ben gekomen dat je tante die je zogenaamd hielp aan iedereen heeft rond vertelt wat er gebeurd is allemaal wat niemand eigenlijk aan gaat denk ik dan..
en ik eigenlijk alijd voor mijn vrienden heb klaar gestaan en er achter komt dat dat niet wederzijds is…

Ik zou eigenlijk morgen eindelijk is iets leuks gaan doen met mijn ouders om de band te kunnen verbeteren maar aangezien ik een jonge hond heb en iedereen brulde ja ik wil oppassen en dan vraag je het nee heb geen tijd… dus maar de leuke uitje opgezegd en maar kijken wat ik met de hond maar weer is ga doen…

Mijn emoties gaan gewoon naar alle kanten verdrietig teleurgesteld bang alles wat niet prettig voelt in je onderbuik…
Heb zelfs gedacht dat mijn vriend vreemd ging ik denk zo veel als ik alleen ben… en dat ik ook denk van ben blij als de vakantie voor bij is gewoon en te werk weer kan…

GDG

Re: Van alles gaat door mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:25

Je verhaal is slecht leesbaar, wellicht doordat je door de emotie niet echt zinnen kunt maken? Ik haal er in elk geval uit dat je je nu heel erg rot voelt en dat je gelukkig bij een psycholoog loopt. Hopelijk kun je snel weer bij je psych terecht om daar alles te bespreken. Sterkte.

koeien op de weg...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:05

Wat vervelend dat je je zo rot voelt TS.
Kun je geen uitje met je ouders organiseren waarbij de hond meekan? Wandeling en picknicken bijvoorbeeld.
Fijn dat je een psycholoog hebt, wanneer kun je daar weer terecht?

Sterkte. :(:)

Doe wel en zie niet om

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:08

Hè jakkie..
Dan heb je eindelijk vakantie, in je eigen huisje, en dan wil het even niet meer..
Misschien is het wel fijn dat je kan huilen, dat de ellende van de laatste maanden eruit komt. Daarna lekker naar buiten met de hond!
Zou je met je ouders ook niet ergens naar toe kunnen dat de hond meegaat? Strandwandeling en lekker lunchen? Of... er zijn best (pannenkoeken) restaurants waar de hond mee mag. Dan heb je toch weer even een start in het contact met je ouders.
En misschien kan je over een paar weken een weekendje weg met je vriend. Als iedereen weer aan het werk is, kan hij vast makkelijker vrij krijgen. Ik heb door omstandigheden ook niet gelijk vrij met mijn vriend. We moeten ook wat korte uitjes plannen.
En verder is volwassen worden soms ook niet leuk. Je gaat dingen zelf moeten oplossen en vrienden haken af. Maar je gaat ook weer nieuwe vrienden maken!
Ik hoop dat je door je tranen heen, een leuk restaurantje voor je ouders kan vinden! En ga dan iets leuks bedenken wat je ergens in september met je vriend kan gaan doen.
Je zal zien dat de volgende vakantie veel fijner verloopt!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:14

Ik lees in bovenstaande reacties wel een mooi advies.
Ik snap dat je nu heel veel aan je hoofd hebt, maar is het geen optie om je jonge hond te combineren met een uitje met je ouders? Even lekker uitwaaien, en dan samen lunchen waar je hond mee kan?

Sterkte! :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:24

Je tekst is erg slecht leesbaar, maar ik denk dat ik de kernpunten begrijp.
Je emmertje is goed volgelopen. Gelukkig heb je hulp van een psycholoog!
Lastig dat je momenteel even nergens terecht kunt met je hond, maar daar zou ik je vrienden niet meteen op afrekenen. Het is nog vakantietijd en de meeste mensen hebben dan al plannen.
Er is vast wel één of andere oppasdienst te vinden?

Sterkte!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 00:58

De jonge hond is je beste maatje, neem dat van mij aan. Zie het niet als een straf "maar zien wat ik weer eens met de hond ga doen".
Zie het als quality time. Je gaat wéér een mooie dag beleven met je beste maatje. Echt waar, juist als alles effe ruk is is een hond het beste om te hebben.
Sterkte TS, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :(:)

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:45

Ik zou inderdaad ook kijken of je niet iets kan gaan doen met je ouders waarbij je je hond mee kan nemen. Of anders - als dat niet mogelijk is - het uitje inkorten zodat je minder lang van huis bent.
Je voelt je nu heel rot en alleen en dat is oké, je mag je zo voelen. Het wil echter niet zeggen dat je je altijd zo voelt of gaat voelen. Zeker als je met je psycholoog al goed aan de slag bent, ga je momenten hebben dat het beter gaat en momenten dat het weer minder goed gaat. Dat is heel normaal. Fijn is het niet, maar dat heeft eigenlijk zo goed als iedereen.
Neem het mee naar je volgende gesprek met je psycholoog en bespreek met hem/haar hoe je daarmee om kan gaan en wat je nu nodig hebt om je weer beter te voelen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:16

Ik snap niet zo goed wat er precies aan de hand is omdat je verhaal niet duidelijk op papier staat. Maar je moet denk ik vooral voor jezelf nadenken hoe jij graag je leven wilt leven, en dat gaan nastreven. Als jouw vriend niet aan dit plaatje kan voldoen, betekent dat afscheid nemen. Als jouw ouders of je tante of wie dan ook jou belemmeren, afstand nemen. Maar bedenk wel goed wie het goed met jou voor heeft en wie niet.
Stap 1 is zelf nadenken, wat wil ik in het leven en wat niet.
Stap 2 is kijken waar nu de pijnpunten zitten en welke personen daarbij betrokken zijn
Stap 3 is voor jezelf bedenken wat jij nodig hebt van deze personen, en, niet onbelangrijk, wat mogelijk jouw eigen aandeel is in de problemen en hoe je dat zou kunnen verbeteren
Stap 4 is met de betreffende personen praten en kijken of jullie eruit komen, en ondertussen aan je eigen problemen werken met de psycholoog

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:13

Palmera schreef:
De jonge hond is je beste maatje, neem dat van mij aan. Zie het niet als een straf "maar zien wat ik weer eens met de hond ga doen".
Zie het als quality time. Je gaat wéér een mooie dag beleven met je beste maatje. Echt waar, juist als alles effe ruk is is een hond het beste om te hebben.
Sterkte TS, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. :(:)

Precies, Een betere vriend dan een hond is er niet. :o
Hij luisterd naar jou, komt knuffelen, is altijd blij om je te zien. Hij zal jou niet in de steek laten, nooit.

Heel veel sterkte TS! :(:)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:43

Waarom ga je niet met je ouders en hond iets doen?
Jouw hond is natuurlijk niet andermans verantwoordelijkheid, ook niet als ze gezegd hebben dat ze wel een keer willen oppassen. Misschien door de emoties, maar het leest bijna alsof die hond je is opgedrongen ('kijken wat ik morgen maar weer eens met die hond ga doen').

Probeer het heft een beetje meer in eigen hand te nemen. En overweeg ook of jouw relatie wel echt iets toevoegt aan je leven.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie