Hartslag horen in oor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Hartslag horen in oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 21:47

Sinds vanmiddag hoor ik plots een suizend geluid in mijn oor, op het ritme van mijn hartslag. Ik heb dit nog nooit eerder gehad en het kwam echt vanuit het niets, ik heb niets speciaals gedaan.
Iemand die dit ook al zo ineens heeft gehad? Is het vanzelf weggegaan? Of had het toch een specifieke onderliggende oorzaak waardoor het plots tot uiting kwam?
Ik word er heel vervelend van dus hopelijk hebben jullie raad/tips :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:48

Is je bloeddruk niet te hoog?
Ik had dat ook en mijn bloeddruk was niet goed.

meisje_

Re: Hartslag horen in oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:49

Kan vanalles zijn.
Heb je andere klachten?

Ik heb dit ook gehad en ik bleek flinke bloedarmoede te hebben.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:51

Ik heb dit wel eens ja. Dan schiet mijn oor 'dicht' en hoor ik het suizen/piepen en soms ook mijn hartslag. Meestal maak ik even met mijn vinger een (paar keer) een vacuüm op mijn oor en is het daarna opeens weer verdwenen. Geen idee of het hetzelfde is hoor.

Als ik op mijn oor lig en deze dus afsluit hoor ik vaak ook mijn hartslag trouwens. Dat vind ik echt vervelend als ik probeer te slapen. :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:02

Heb ik ook eens gehad en dat duurde best even een paar weken maar is vanzelf weer verdwenen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:09

Bij mij is het een komen en gaan. Huisarts heeft me doorverwezen naar de KNO, maar zonder resultaat helaas. Bloeddruk is aan de lage kant, druk op/achter trommelvlies is normaal.

Ik merk bij mezelf dat het bij periodes van stress terug komt. Mijn artsen hebben gezegd dit zelf in de gaten te houden. Als er andere klachten ontstaan terugkomen en dan willen ze verder zoeken.

Ik ben er niet helemaal gerust op, maar aan de andere kant er zijn geen verdere klachten ontstaan.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 22:16

chanicha schreef:

De laatste keren dat die gemeten is was hij perfect, maar als het blijft laat ik dit nog wel eens checken.

Is het in dat geval niet logischer dat je het in beide oren hoort? Ik hoor het echt enkel in mijn rechteroor.

meisje_ schreef:
Kan vanalles zijn.
Heb je andere klachten?

Ik heb dit ook gehad en ik bleek flinke bloedarmoede te hebben.

Momenteel geen andere klachten. Ik heb wel recent twee ijzerkuren genomen omdat ik inderdaad bloedarmoede had door ijzertekort, kan ik eventueel nog eens laten meten maar ik mocht pas stoppen met het ijzer nemen als het echt voldoende hoog was om even verder te kunnen. Toen ik wel de klachten van bloedarmoede had was het oorsuizen er ook niet bij.

Celebi schreef:
Ik heb dit wel eens ja. Dan schiet mijn oor 'dicht' en hoor ik het suizen/piepen en soms ook mijn hartslag. Meestal maak ik even met mijn vinger een (paar keer) een vacuüm op mijn oor en is het daarna opeens weer verdwenen. Geen idee of het hetzelfde is hoor.

Als ik op mijn oor lig en deze dus afsluit hoor ik vaak ook mijn hartslag trouwens. Dat vind ik echt vervelend als ik probeer te slapen. :')

Het is het proberen waard! Ik heb wel oren waar al eens water in durft te blijven zitten dus misschien zit het inderdaad wel gewoon ergens verstopt.

Als ik in bed op mijn oor lig heb ik daar inderdaad ook last van := . Maar dat is dan ook meteen weer voorbij als ik er niet meer op lig.

Popstra schreef:
Heb ik ook eens gehad en dat duurde best even een paar weken maar is vanzelf weer verdwenen.

Fijn dat het ook gewoon weer kan verdwijnen!

Molfre schreef:
Bij mij is het een komen en gaan. Huisarts heeft me doorverwezen naar de KNO, maar zonder resultaat helaas. Bloeddruk is aan de lage kant, druk op/achter trommelvlies is normaal.

Ik merk bij mezelf dat het bij periodes van stress terug komt. Mijn artsen hebben gezegd dit zelf in de gaten te houden. Als er andere klachten ontstaan terugkomen en dan willen ze verder zoeken.

Ik ben er niet helemaal gerust op, maar aan de andere kant er zijn geen verdere klachten ontstaan.

Ik heb momenteel ook wel iets meer stress dan de afgelopen maand, maar het is al veel erger geweest en toen had ik hiervan geen last.
Vervelend dat ze bij jou geen oorzaak kunnen vinden! Heb je het al lang of is het ook zo plots opgekomen?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:25

MoppieFilou schreef:
Molfre schreef:

Ik heb momenteel ook wel iets meer stress dan de afgelopen maand, maar het is al veel erger geweest en toen had ik hiervan geen last.
Vervelend dat ze bij jou geen oorzaak kunnen vinden! Heb je het al lang of is het ook zo plots opgekomen?

Sinds een jaar ongeveer, het kwam heel plotseling opzetten, duurde een maand en daarna was het weg. Een 1,5 maand later kwam het weer terug, duurde een paar weken, et cetera.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 22:35

Molfre schreef:
MoppieFilou schreef:

Sinds een jaar ongeveer, het kwam heel plotseling opzetten, duurde een maand en daarna was het weg. Een 1,5 maand later kwam het weer terug, duurde een paar weken, et cetera.

Heel vervelend! En gek dat het zo op en af gaat...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 23:07

Het kan ook een vorm van tinnitus zijn, wel vrij zeldzaam.

Vaker is de oorzaak vermoeidheid, stress, of een verkoudheid

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 06:35

chanicha schreef:

Bij mij is dit ook zo. Als ik mijn hartslag hoor en ik meet mijn bloeddruk is hij steeds te hoog.
Zeker omdat je meer stress hebt’, zou ik het laten nakijken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 07:00

Oh ik wilde vandaag juist een topic hierover openen :') ik word er langzaam stapelgek van na 2,5 week. Ben inmiddels stokdoof aan dat oor en het pulsen gaat nu gepaard met doffe rotpijn sinds gister in hetzelfde ritme en een half verdoofd gezicht aan die kant ook. En het voelt alsof een waterballon inwendig zit. %)

ik moet vanmorgen een snel consult aan vragen bij de kno arts na gister na een flinke verergering doorgezaagd te zijn bij de huisartsenpost. -O- tot nu toe lijken alle "logische" oorzaken niet de oorzaak en is nu een vermoeden een covid besmetting nawee van 4 weken geleden en extreem opgezette klieren daardoor met dit als gevolg. Het enige dat gevonden wordt is een sterk ingetrokken trommelvlies ;( het was er opeens 2,5 week geleden vanuit het niks -O-

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:06

Ik had dit ook aan 1 oor. Dit kwam toen door hoge bloeddruk door stress

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:11

Ik heb het ook sinds een dikke week.
Heb oorontsteking volgens de dokter, sinds donderdag bezig met druppels en het wordt maar niet beter.
Inmiddels ook keelpijn, andere oor zit ook dicht en leef op zeker 10 ibuprofen per dag….

Leuk joh in mijn vakantie

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:17

Heb het ook al een aantal jaar. Het komt en gaat weer weg.
Ik wijt het maar aan de overgang :+ Die bezorgde mij tinnitus ook trouwens.
Bij teveel stress wordt het bij mij ook erger heb ik al gemerkt, dus dat is dan wel weer een fijne waarschuwing :')
Mijn bloeddruk is altijd laag, dus niet hieraan gerelateerd bij mij.
Bij een arts ben ik er nog niet mee geweest.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:19

ik heb het als ik wil gaan slapen.... dacht eerst, wat maken die windmolens toch weer een herrie... maar het blijkt toch mijn hartslag in mijn oor te zijn. Ach, het doet geen pijn en ik maak me er dus niet druk om verder.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:24

Hier ook vaak als ik op mijn zij lig, maar wij hebben enkel vliegtuigen boven ons hoofd, geen windmolens :')

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:27

Misschien door hooikoorts ?

LoLa_108

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 10:28

Ik heb dit ook gehad 1,5 jaar geleden. Kwam uit het niks opzetten en heeft 3 weken geduurd voordat het iets afzwakte. Na 4 maanden was het geheel wet. Enkel als ik heel veel stress heb heb ik er sporadisch wel nog eens last van, maar dat zijn enkele minuten dan gelukkig.

Ik was naar de huisarts gegaan na 2 weken, bloeddruk en oren zagen er goed uit. En werd mij ook verteld dat het vaak vanzelf overgaat.

Tip: ik had het ook enkel in mijn rechteroor. Maar met slapen had ik er z'n last van omdat je geen afleiding hebt. Dus ben ik met een wax oor bolletje gaan slapen in mijn oor (bij de kruidvat in geel/goud doosje). Als ik z'n waxbolletje erin deed hoorde ik het niet tot amper meer!

Succes,het is erg vervelend!.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:45

Het is zeker vervelend. Je moet proberen er niet te veel op te letten want dan lijkt het nog erger te worden

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:46

Ik heb hem ook weer sinds 2 weken.

Bloeddruk voor de zekerheid laten testen. Maar stress kan het ook zijn inderdaad.

Bij mij verdwijnt die vaak ook weer na een tijdje.

Als echt gek word. Zet ik een geluid aan om het te overrulen. Maar weet niet of dat slim is.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 22:17

Goed nieuws hier, gisterenochtend werd ik wakker zonder gesuis in mijn oor! Enkel tegen de avond begon ik het weer wat te horen, maar enkele uren later was het alweer weg. Vandaag heb ik er helemaal geen last van gehad.
Als ik kijk naar de timing had ik weldegelijk stress (meer dan anders) op de momenten dat het opkwam, dus als dat zo'n snel opkomen en weer weggaan van dat suizen kan verklaren, zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Dankjewel voor jullie reacties en tips!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 23:18

Ik heb het sinds april nu aan 1 oor en word er gek van. Loop inmiddels bij de kno arts en heb maandag een mri. Bij mij stopt het alleen als ik het bloedvat/ader in mijn hals dicht druk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 09:19

Ik heb een brughoek tumor rechts.
Daar heb ik nu jaarlijks mri voor, om te zien of het gaat groeien
Dus de tinitus neem.ik maar op de koop toe, denk als ik mij er druk om zou maken het heftiger is
Wel gehoorapparaat rechts om de 10% gehoor te ondersteunen

Dus mocht er iets in je oor zitten is een mri aan te bevelen, anders kunnen ze je gehoorgang niet zien