Voor een jaar of 4 terug was de eerste keer dat ik besloot om te stoppen met anticonceptie, ik ging er gewoon niet zo lekker op en dan puur op geestelijk gebied. Hormonen stonden ook negatief in het daglicht en gezien ik al zoveel verschillende soorten anticonceptie had geprobeerd leek stoppen mij een goed plan.
Maar ik kreeg helaas na verloop van tijd enorm veel klachten. Dus naar 1.5 jaar tijd weer aan de anticonceptie gegaan en als sneeuw voor de zon verdwenen mijn klachten. De pil werkte helaas niet en de spiraal ook niet, ik word daar geestelijk geen leuker mens van. Dus ik ging voor de Ornibel, wat een verandering maar ik had wel te dealen met vaginale ongemakken die heel regelmatig terug kwamen en daar werkte helaas niets voor. Na een jaar was ik daar helemaal klaar mee en besloot ik voor een tweede keer te proberen hoe het nu zonder hormonen zou gaan. In het begin leek dat eigenlijk wel prima te gaan maar al snel kwamen de ongemakken er weer bij plus nog wat extraatjes.
* bakken met haaruitval
* acne
* maandelijks terug kerende vaginale ongemakken.
* opgeblazen buik
* vreetbuien (wel stabiel gewicht)
* elke week een ander humeur.
* soms zeer pijnlijke menstruatie
Ja eigenlijk lijken mij dit genoeg redenen om voor anticonceptie te gaan, maar welke dan? Ik weet het niet meer en de huisarts lijkt het ook niet meer te weten.
Dit heb ik gehad en beviel niet:
* Diane
* Microgynon
* Yasmin
* Lovette
* Marvelon (ging redelijk maar mocht ik niet meer slikken ivm trombose gevaar, na veel zeuren hem toch weer gekregen van de huisarts maar ik durf het na alle waarschuwingen toch niet aan)
* Nuvaring
* Ornibel ring
* Ethinylestradiol/levonorgestrel
* Mirena
Wellicht ben ik nog wat vergeten..
Mijn vraag: zijn er meer mensen die dit herkennen en wat hebben jullie gedaan? Ik hoop met dit topic toch nog iets te kunnen proberen waar ik zelf niet aan gedacht heb. Er moet voor mij toch ook iets bestaan wat werkt? Ik ben overigens 31.