Ik ben zelf 35 en heb al jaren drama met mijn kiezen en tanden, ik heb nu, sinds januari 2024 al 2100 euro uitgegeven om mijn gebit op te knappen, Elke keer ook als ik om een kunstgebit vraag geeft ze aan dat ze mijn tanden wil redden, echter na 2x een her-endo en 2x antibiotica zit er nog een ontsteking boven de kies, enige oplossing: trekken. Maar mijn andere tanden zijn te zwak om er een brug op te plaatsen, implantaat zou dus een oplossing zijn. Er zijn nog maar zo'n 2/3 kiezen over met wortels. rest is allemaal behandeld maar de pijn in mijn mond stopt nooit.
De afgelopen weken zijn er rechts 2 kiezen gedaan: nog steed pijn
en 2 weken terug zijn er links 2 kiezen onder gedaan: pijn, zo erg dat één van de tanden die behandeld is, jawel, een her-endo behandeling nodig heeft

Sinds ik mijn mond heb laten behandelen om op te knappen heb ik 24/7 pijn aan mijn mond of zit ik elke 2/3 weken terug in de tandarts stoel. Ik wil al jaren een gebit, ook omdat ik al meerdere tanden mis, mede door mijn hoog inhalator en medicatie gebruik van vroeger heeft mijn gebit echt een aanslag gehad.
De laatste tandarts behandeling was ook heel erg traumatisch en ik ben nu nog banger voor de tandarts dan voorheen. 28 augustus ga ik wéér naar een nieuwe tandarts, speciale angst tandarts maar om heel eerlijk te zijn, ik ben uitgeput van de pijn.
Mijn gebit valt niet meer te redden en nu heb ik er bovenop nog even zwarte verkleuring gekregen van de antibiotica kuren

De tandarts heeft het veel over het verzakken van de kaak maar ik hoor graag PERSOONLIJKE ervaringen.
In 2025 ga ik doorzetten, waar moet ik op letten met mijn verzekering qua dekking? Wat voor gebit heb je? En mbt het trekken, krijg je direct je gebit of hoe moet ik dit voorstellen? Klopt het dat je smaak veranderd? PB mag ook als je dat fijner vindt! Ik vind het een heel eng proces maar na meer dan 20 jaar problemen ben ik er klaar mee.