Chronischeslijmbeursontsteking knie. Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PaulSimonFan

Chronischeslijmbeursontsteking knie. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-24 20:10

Zoals de titel zegt, ben ik op zoek naar ervaringen rond een chronische slijmbeursontsteking in de knie.

Afgelopen vrijdag ben ik bij een sportarts geweest. Welke vermoeden heeft dat ik dit (of meniscusproblemem) heb. Een mri zal dit nog gaan uitwijzen.
Wat ik zo lees op internet valt een slijmbeursontsteking perfect samen met mijn klachten en beeld van mijn knie.

Ik loop hier al een dik jaar mee. Op en af. Dus uit zichzelf zal dit niet weggaan.

Ik lees op internet over de slijmbeurs leegzuigen, en cortisone spuiten.
En indien dit niet helpt het operatief verwijderen van de slijmbeurs (blijkbaar kan je deze prima missen :Y) ).

Zijn er mensen die dit gehad hebben? Hoe ging dat? Hoelang en hoe moest je revalideren? En de grootste vraag, hoe gaat het nu?

PaulSimonFan

Re: Chronischeslijmbeursontsteking knie. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-24 18:33

Niemand die mij meer kan vertellen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:29

Ben je hiermee al een naar de huisarts geweest?
Wat zegt deze ervan?
Ze kunnen bij een slijmbeurs ontsteking een cortisonen injectie zetten. Of dit helpt is tot persoom verschillend hoe je lijf er op reageerd.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:33

Hier een chronische schouder-slijmbeursontsteking, al meer dan 10 jaar last van, als er iemand de oplossing weet hoor ik het graag. Binnenkort weeeeer pijnbestrijding - andere zenuw proberen.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western stijgbeugels, Outdoorlaarzen

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-24 21:50

Yenni schreef:
Ben je hiermee al een naar de huisarts geweest?
Wat zegt deze ervan?
Ze kunnen bij een slijmbeurs ontsteking een cortisonen injectie zetten. Of dit helpt is tot persoom verschillend hoe je lijf er op reageerd.

Ik krijg volgende maand een mri om te bevestigen of ik dit inderdaad heb.
Sportarts uit het ziekenhuis vermoed dit.

Zodoende ben ik gaan inlezen. Ik herken mezelf helaas 100% in de klachten. En wat ik terugvind is dat de spuiten vaak niet helpend zijn wanneer de ontsteking er langer dan enkele weken zit. (Ik loop al een dik jaar). En er dan overgegaan word op het weghalen van de slijmbeurs.

Zodoende ben ik zoekende naar ervaringen hierin. Zodat ik voorbereid in gesprek kan als dit er inderdaad uitkomt.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-24 21:52

Coentjuh schreef:
Hier een chronische schouder-slijmbeursontsteking, al meer dan 10 jaar last van, als er iemand de oplossing weet hoor ik het graag. Binnenkort weeeeer pijnbestrijding - andere zenuw proberen.

Wat ik dus vond is het operatief verwijderen van de slijmbeurs. Er komt dan blijkbaar litteken weefsel wat de functie van de slijmbeurs overneemt.

Ik heb een online folder gevonden waarin ze dit alles uitleggen.

Maar ik vind nergens ervaringen :Y)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 22:37

Ik had t in m'n heup na een val van een paard met m'n heup op n boomwortel. Fysio hielp 3 weken, nog een keer fysio, toen osteopaat, toen zo'n spuit erin en uiteindelijk is m'n slijmbeurs verwijderd. Klachten voor 95% weg.

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 22:42

Ik zou eerst toch altijd voor de minder drastische optie gaan en dat is dus injecties. Je zal maar net degene zijn waarbij het helpt, waardoor je niet hoeft te verwijderen. Eenmaal weggehaald ben je hem kwijt, terwijl je wel later altijd nog kan beslissen om toch te verwijderen.
Gezegd door iemand die al de nodige onderdelen is kwijt geraakt onderweg, maar ter nauwernood de slijmbeurzen in mijn heupen wist te behouden. Toch door combi matige(n) belasting, correcte belasting (oa aanpassing bewegingspatroon), voldoende rust en meerdere injecties.

Mogelijk dat je bij verwijderen uitkomt, maar het zou nooit mijn eerste optie zijn.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:27

Misschien eerst ook achter komen waarom.

Loop op het moment zelf met 2 zere knieën, maar bij mij kom het bij de reuma vandaan. Plus ze zijn al versleten helaas nog even 3 jaar geduld voor nieuwe knieën. :+

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met ontstekingsreuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:36

Coentjuh schreef:

Mijn slijmbeurs is verwijderd na een val met paard. Pees gescheurd en slijmbeurs kapot. Ik heb na het herstel nergens meer last van, is dit voor jou geen optie?
Volgens mij heet het de neerplastiek operatie.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:40

Ik zou het eerst nog wat conservatiever zoeken: weet je waarom je deze klachten hebt? Blijkbaar is er een specifieke overbelasting, kan je dat plaatsen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 23:55

Heeeel lastig vraagstuk altijd, slijmbeursontsteking, zeker als ie op en af aanwezig is.
Ik las van de week een info folder voor de operatie voor verwijdering van de bursa trochanterica (op je heup) en las daar niks over: wat kan je daarna verwachten op lange termijn. Hij zit er niet voor niks en zorgt dat je pezen van je bovenbeen spieren goed over het oppervlak kunnen glijden. Als ie dus weg is lukt dat niet meer. Kan je dan rupturen in je pezen verwachten? Hoe gaat dat met de omliggende fascia (gaat dat bv beschadigen?), en doorbloeding?

Inderdaad zoals hierboven genoemd wordt, kun je deze overbelastingskwaal plaatsen? Doe je iets wat voor die overbelasting kan zorgen?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:16

pinto_1 schreef:
Coentjuh schreef:

Mijn slijmbeurs is verwijderd na een val met paard. Pees gescheurd en slijmbeurs kapot. Ik heb na het herstel nergens meer last van, is dit voor jou geen optie?

Allereerst: Sorry dat ik je topic vervuil TS..

Bedankt voor je reactie Pinto! Toch niet helemaal te vergelijken denk ik, maar zeker bedankt! Ik heb het ook nog nooit gehoord van de schouderorthopeed (ben er bij 2 geweest) dus denk dit niet voor mij weggelegd. Bij mij zijn 2 van de rotatorcuff pezen (chronisch) ontstoken, tendinitis noemen ze dat, de infraspinatus en de supraspinatus zijn vooral de boosdoeners, daar zit de meeste last. De pijnpoli-dokter denkt dat ik daardoor die slijmbeurs heb ontwikkeld, waar ik volgens schouderorthopeed-nr.-1 nooit meer vanaf kom. Moet ook zeggen dat ik van die 2 pezen het meeste last heb.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western stijgbeugels, Outdoorlaarzen

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-24 21:20

Coentjuh schreef:
pinto_1 schreef:

Allereerst: Sorry dat ik je topic vervuil TS..

Bedankt voor je reactie Pinto! Toch niet helemaal te vergelijken denk ik, maar zeker bedankt! Ik heb het ook nog nooit gehoord van de schouderorthopeed (ben er bij 2 geweest) dus denk dit niet voor mij weggelegd. Bij mij zijn 2 van de rotatorcuff pezen (chronisch) ontstoken, tendinitis noemen ze dat, de infraspinatus en de supraspinatus zijn vooral de boosdoeners, daar zit de meeste last. De pijnpoli-dokter denkt dat ik daardoor die slijmbeurs heb ontwikkeld, waar ik volgens schouderorthopeed-nr.-1 nooit meer vanaf kom. Moet ook zeggen dat ik van die 2 pezen het meeste last heb.

Geen enkel punt! Graag zelfs! Ik probeer zoveel mogelijk inzichten te krijgen!

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-24 21:22

Hutcherson schreef:
Heeeel lastig vraagstuk altijd, slijmbeursontsteking, zeker als ie op en af aanwezig is.
Ik las van de week een info folder voor de operatie voor verwijdering van de bursa trochanterica (op je heup) en las daar niks over: wat kan je daarna verwachten op lange termijn. Hij zit er niet voor niks en zorgt dat je pezen van je bovenbeen spieren goed over het oppervlak kunnen glijden. Als ie dus weg is lukt dat niet meer. Kan je dan rupturen in je pezen verwachten? Hoe gaat dat met de omliggende fascia (gaat dat bv beschadigen?), en doorbloeding?

Inderdaad zoals hierboven genoemd wordt, kun je deze overbelastingskwaal plaatsen? Doe je iets wat voor die overbelasting kan zorgen?

Hele fijne reactie!! Dankjewel!! Deze vragen schrijf ik op!
Dit was de reden voor mijn topic. Ervaringen en elk andere belangrijke info of vragen.

Ik weet niks van 't menselijk lichaam. Probeer me aan alle kanten in te lezen nu. Zodat ik straks voorbereid ben als dit er ook nderdaad uitkomt.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-24 21:30

TurdusMerula schreef:
Ik zou het eerst nog wat conservatiever zoeken: weet je waarom je deze klachten hebt? Blijkbaar is er een specifieke overbelasting, kan je dat plaatsen?

Nee er is geen specifieke overbelasting. Sterker nog, ik doe al een jaar minder dan ik normaal deed.

Waar ik voorheen veel meer kms liep, ging sportfietsen, en veel actiever paardreed..

Ik ben het veel rustiger aan gaan doen. Alles gaat op rustiger tempo. Ik zorg dat ik nergens door m'n knieen hoef.
Paardrijden doet mn dochter grotendeels. Ikzelf amper.
Fietsen gaat met max 20km per uur, waar mn topsnelheid op 42 lag.
Waar ik met de hond rustig 10km op 1 wandeling liep zijn dat er nu max 5 per dag.

Wat ik online teruglees is dat een slijmbeurs ook beschadigd kan raken door eerder letsel.

En ik heb dus meermaals wat met die knie meegemaakt.
2x een aanrijding waarbij die knie de klap opving.
Op m'n werk onderuit gegaan en daarbij recht op de knie geland, waarna er een zelfde zwelling zat als ik nu heb.
1 keer met de fiets onderuit gegaan en daarbij recht op de knieschijf geland. Daarbij een acute slijmbeursontsteking gehad. Deze door huisarts beoordeeld. Ook ontstekingsremmers voor gehad.

En als ik terugdenk aan die klachten. En inlees online.. Dan denk ik dat het inderdaad zoals die arts opperde een slijmbeursontsteking is.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 11:11

Nog een vreemde tip misschien. Maar er is ( soms ??) een connectie met B12 tekort. Ik heb deze tip al vaker gegeven aan mensen, en er zijn er echt diverse die er enorm bij gebaat waren. Elke dag dus B12 smelttabletje onder je tong. Vaak al binnen paar weken duidelijk verschil ( als je het voor jou werkt ).

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie