Sinds een week of wat ben ik begonnen met sporten in de sportschool, om onderandere mijn vetpercentage te verlagen. In totaal wil ik er 5KG vanaf trainen, doel is niet perse heel veel spieropbouw Welke (gratis) apps zijn fijn om voeding bij te houden? Mijn Eetmeter heb ik weleens gebruikt maar vind ik niet ideaal.
De eetmeter-app. Dan kun je ook je vitamines bekijken, zodat je niets mist. Je kunt er ook activiteiten invoeren als dat wilt, of alleen voor eten en drinken gebruiken.
Ik heb een poos de betaalde versie van Lifesum gebruikt en die was op zich prima. Je kon er ook barcodes mee scannen, erg handig en ik kon 'm makkelijk koppelen aan de Fitbit die ik toen nog gebruikte.
Inmiddels gebruik ik de app van Samsung Health (in combinatie met een Samsung horloge) en dat gaat ook wel goed eigenlijk. Staat tegenwoordig veel in, zoekt makkelijk en je kan de hoeveelheden aanpassen naar wat je daadwerkelijk hebt gegeten.
7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.
ik gebruik Yazio. ben begonnen met de gratis versie, en na ongeveer 2 weken overgestapt op betaald. (kreeg toen een aanbieding van 12 euro voor een heel jaar ) eerst wel even volhouden met andere aanbiedingen wegklikken in de app tot je deze krijgt trouwens......
voordeel vind ik dat je echt heel erg veel producten erin hebt staan en je ook makkelijk streepjescodes kunt scannen. En ik vind de recepten die er in staan ook echt leuk en lekker. (en dan is de kookmodus met stap voor stap functie echt heerlijk werken) Bijkomend voordeel vind ik dat hij ook kan koppelen met smartwatches ivm stappen/sporten en zo houdt de app ook bij wat je "extra" hebt verbruikt naast gewoon dagelijkse beweging
een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart. maar wint met zijn karakter !
Ik gebruik ook Lifesum! Met MyFitnessPal had ik niet langer de mogelijkheid om (gratis) te scannen. Lifesum bevalt prima tot dusver. Staan veel Europese artikelen in. Ik had er een paar geprobeerd voor ik bij Lifesum terechtkwam, maar die waren wat meer op de USA gericht, waardoor veel barcodes niet herkend werden. Dat is bij deze een stuk beter.
Ik ben nu al een week of wat mijn kcal aan het tellen. Gaat op zich prima! Maar wat ik lastig vindt zijn de onverwachte dingen of de uitjes. Bijvoorbeeld een werkoverleg waarbij ze eten verzorgen. Die vriendin die appt of ik mee ga lunchen. Hoe berekenen jullie dat? Ik probeer dan ook gezonde keuzes te maken, maar ik weet niet precies hoeveel ik dan binnen krijg. Hoe doen jullie dat?