Borstverkleining, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Borstverkleining, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 10:32

Al een hele tijd heb ik rug, schouder en nekklachten en van de week wees iemand mij op het feit dat dat wellicht bij mijn borsten weg komt.
Ik ben met een lengte van 1.65 en een gewicht van 65 kilo gezegend met een flinke E cup en heb het vermoeden dat ze weer groeien.
Dus ik ben wat informatie aan het opzoeken over borstverkleiningen. Ik voldoe aan alle eisen voor vergoeding, dus daar maak ik me niet zo druk om. Ik vind alleen weinig échte ervaringen met plastisch chirurgen. Op de websites van verschillende klinieken prijzen ze zich zelf natuurlijk aan, maar ja, wij van wc-eend…

Dus ik ben heel benieuwd naar ervaringen van bokkers. Waar ben je geweest, van welke cup naar welke ben je gegaan, hoe is het herstel gegaan ed

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:40

[MWS] Borstverkleining 3

Zie ook (oa) dit topic.

Hier ook verkleind van (achteraf gezien) h/i cup naar e cup.

Ik ben geopereerd via sleutelgat methode ipv de "traditionele" anker methode, waardoor ik dus geen litteken onder gehele borst door heb.
Het duurde bij mij week of 8 voordat alle wonden dicht waren, maar wondheling gaat bij mij altijd al redelijk langzaam. Geen ontstekingen oid gehad.

Ook hier flinke nek en rugklachten. Kon sochtens niet naar wc zonder te moeten ondersteunen/bh aan, anders had ik rest van de dag rugpijn. Nu kan ik ook (rustig aan) paar uur zonder bh zonder dat ik daar last van krijg.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 01-08-24 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:44

Ik heb er nog geen spijt van gehad. Ja ik heb lidtekens maar het gewicht minder is zo fijn.

Ik was destijds een schriel poppetje met een dubbel E rugomvang 70 cm. Alleen toen was er nog niet veel keuze. Priveklinieken waren er nauwelijks dus aangewezen op plastische chirurg van een ziekenhuis. Uiteindelijk is het het canisius in nijmegen geworden waar ik keuze had uit twee artsen. Ik eb toen gekozen voor die met de langste wachttijd omdat daar het gevoel beter was. En dat was maar goed ook. :oo

De dag van de operatie lag er een meisje naast me van de andere arts. Na de operatie was ik eigenlijk teleurgesteld omdat ik meer borst nog had dan afgesproken. Het meisje naast me was wel blij. Maar na een paar dagen en wat uitleg was het omgekeerd.

Het idee was ik krijg een bescheiden c cup. Alleen zat er minder vet en meer klierweefsel dan vooraf ingeschat waardoor ze minder kon weghalen voor een natuurlijke borst. Ruim 800 gram per kant weggehaald. En bleef er een ruime c krappe d over. Een snee onder mijn oksel en rond mijn tepel een rondje. Dat is het. Genezen duurde lang (voor mij normaal) en lang met extra stevige bh rondgelopen en weinig tillen maar het is natuurlijk, gelijkmatig en normaal gevoel.

Het meisje naast me met anker lidteken en een hoop deuken en scheefheid omdat er teveel was weggehaald. :(:) dat was echt een ravage geworden.

Inmiddels nu ruim 30 jaar geleden en de vorm is goed. Alleen bh kopen is lastiger. Beugels kunnen niet en omdat de basis breder is dan de borst is het goed zoeken naar de juiste pasvorm.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:54

Doen, absoluut doen :j

Ik ben 1.66,5, woog toendertijd ongeveer 64 kilo en ik had cup J. Ook rug-, nek- en schouderklachten, zo erg dat ik sommige avonden niet meer op kon staan. Ik ben gewoon naar het ziekenhuis geweest (Tiel in mijn geval) en kon daar prima geholpen worden :) Ik heb daar aangegeven dat ik zo klein mogelijk wilde en ze hebben gemikt op een kleine D. Ik had liever C gehad, maar ze hebben rekening gehouden met mijn lichaam en kleiner had er minder mooi uitgezien dan een D. Ik moest voor de ingreep wel een nacht blijven.

Herstel tsja, plezierig is anders, maar het is mij 100% meegevallen. In het ziekenhuis worden al je catheters verwijderd dus in principe ga je enkel met hechtingen, verband en een sportbeha naar huis. De eerste dagen is het enorm gezwollen en het heeft ook wel een paar dagen geduurd voordat ik zelfstandig staand kon douchen. Iedere dag moest het verband vervangen worden aangezien ik best wat wondvocht verloor. Twee weken mocht ik niet zwaar tillen, sporten of autorijden. Dat mocht pas toen de hechtingen eruit gingen na twee weken. En vervolgens geen zware inspanning tot 6-8 weken na de ingreep.

Uiteindelijk is het ietsje groter geworden. Ik zit nu tussen een grote D en een E in, afhankelijk van het merk beha. Ik grap altijd dat ik nog nooit zo snel een kilo ben afgevallen, aangezien ze er ruim een kilo af hebben gehaald :D

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:06

Hoi!

Ik heb bijna 2 jaar terug een borstverkleining ondergaan. Ik zat meestal rond de 70G, nu draag ik meestal een 70E maar volgens mij zijn ze wel wat kleiner (het pasvorm issue dat karuna aangeeft klinkt voor mij herkenbaar). Kleiner kon ook niet om het eindresultaat te kunnen waarborgen. De huid rondom mijn borsten was vrij los en daarmee ook een mooie lift gehad :D. Er is 500gr weefsel weggehaald.

Heel wat jaren daarvoor was ik in het ziekenhuis geweest om te vragen of een verkleining mogelijk was. Een volledige vergoeding was niet mogelijk. Ik heb het toen gelaten.
Later ben ik het nog eens gaan proberen bij Bergman Clinics nadat ik er nog eens op gewezen werd dat mijn klachten met mijn borsten te maken kunnen hebben, hier werd het wel goedgekeurd door de verzekering. Waarom bij de ene niet en bij de ander wel begrijp ik niet want de omstandigheden waren hetzelfde. Ik kon snel aan de beurt. Operatie en herstel zijn goed gegaan maar de 6 weken die er staan om rustig aan te doen heb ik ook echt wel nodig gehad totdat de simpele dingen als dingen tillen, stofzuigen, bed opmaken etc weer een beetje fijn gingen. Herstel moet je denk niet onderschatten.

Het heeft ook zeker nog een jaar geduurd voor dat mijn borsten echt mooi geheeld waren, dat wil zeggen, littekenweefsel rustig, geen littekenweefsel meer voelbaar in mijn borsten en daarmee ook de uiteindelijke vorm aangenomen. In het begin leken m'n tepels een beetje scheef ten opzichte van elkaar maar dit is ook goed gekomen.

Ik ben nog altijd erg blij dat ik het gedaan heb. Nek en schouderklachten zijn enorm verbetert, ik voel me zelfverzekerder en ook sporten gaat fijner (wat het eerste ook weer helpt). Heb voor 't eerst in m'n leven een triangel bikini aangehad en draag soms van die beugelloze BH topjes. Wat een leven!

Verder ook tevreden over Bergman. Operatie niks van gemerkt (zoals je mag verwachten :+) en daarna nog een dagje moeten blijven. Paar keer terug voor controle. Vrij standaard allemaal volgens mij, ook als je het elders laat doen.

Grappig detail: ik heb tepelpiercings gehad vroeger. Aan de littekens kon ik zien dat m'n tepels een kwart slag zijn gedraaid :')

Lang verhaal kort: ik zou het zeker doen :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 15:06

Rintah schreef:
[MWS] Borstverkleining 3

Zie ook (oa) dit topic.

Hier ook verkleind van (achteraf gezien) h/i cup naar e cup.

Ik ben geopereerd via sleutelgat methode ipv de "traditionele" anker methode, waardoor ik dus geen litteken onder gehele borst door heb.
Het duurde bij mij week of 8 voordat alle wonden dicht waren, maar wondheling gaat bij mij altijd al redelijk langzaam. Geen ontstekingen oid gehad.

Ook hier flinke nek en rugklachten. Kon sochtens niet naar wc zonder te moeten ondersteunen/bh aan, anders had ik rest van de dag rugpijn. Nu kan ik ook (rustig aan) paar uur zonder bh zonder dat ik daar last van krijg.

Ik had het topic gezien idd, maar omdat het al bijna 1,5 jaar stil ligt en ik ook op zoek ben naar recente ervaringen heeft die niet zoveel zin meer