In juli 2023 heb ik een ernstige val van mijn paard meegemaakt. Ik kwam platgespoten op de SEH aan en lag een paar uur later in de OK. Een extreem gecompliceerde bovenbeenbreuk. Eigenlijk meerdere. Na een 3,5u durende operatie wist de chirurg uiteindelijk genoeg bijeen te puzzelen om er een lange pin door te steken.
Een zware revalidatie volgde met 4 maanden zowat bedrust. Daarna werd ik genezen verklaard en mocht ik weer gaan opbouwen, liefst op de hometrainer om het been nog wat te sparen.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik begon met 5 minuutjes zonder weerstand (waar ik kapot van was) en bouwde op naar 30 minuten met een lichte weerstand.
En bleef daar hangen... Ondertussen al een jaar lang.
Wát ik ook doe, de conditie blijft op dit punt. Een halfuurtje rustig wandelen is echt de maximum. De dokter raadde aan om te gaan wandelen of fietsen en mijn hartslag daarbij rond de 100 te houden. Dit is compleet onmogelijk. Na 5 minuten zit ik al op 120 en na 20 minuten op 150. Na 25/30 minuten MOET ik zitten, anders val ik flauw of ga ik overgeven.
Ik vind dit echt niet normaal meer en het beperkt mijn leven behoorlijk

Vrijdag ga ik weer naar de dokter om aan te dringen op onderzoek. Hebben jullie een idee in welke richting ik zou kunnen denken?
Andere klachten zijn:
- Kouwelijkheid
- Bloedend tandvlees
- Haaruitval
- Aankomen ondanks streng dieet
- Obstipatie
Dit is reeds onderzocht:
- Ontstekingswaarden zijn altijd licht verhoogd. Witte bloedcellen ook. Maar niet alarmerend hoog
- Schildklierwaarden zijn goed, maar ik wil laten testen op antistoffen om Hashimoto uit te sluiten
- Leverwaarden zijn goed
- Nierwaarden zijn goed
- Glucose is goed
- Vit. D is altijd aan de lage kant maar binnen de marges
- Vit. B12 was altijd te laag, hier krijg ik nu injecties voor en die zit weer goed
- IJzer is ook aan de lage kant maar binnen de waardes
- Syndroom van Marfan, hierdoor aortaverwijding en 2 lekkende hartkleppen. Dit heb ik heel mijn leven al. Ik moet jaarlijks op controle, bij de laatste controle zag de cardioloog niets dat mijn klachten kan verklaren
Ik weet het echt niet meer, dit is geen leven zo