Ziek: testen jullie nog bij klachten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Ziek: testen jullie nog bij klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 22:20

Ik ben behoorlijk beroerd. Sinds gisterochtend hoesten, droge hoest.
Later de koude rillingen en bibberen, savonds 38.4 en enorme koppijn.
Sinds vanmorgen pijn in mn hele rug, denk van het hoesten.
Zodra ik uit bed ga is het klappertanden en hoesten. Als ik blijf liggen gaat het redelijk, dan weer heet, dan weer koud en de koppijn....paracetamol en ibu helpen niet echt.
Nu 39.4. Gister en vandaag nog thuisgewerkt,in de hoop dat het over gaat in het weekend.
Het is lang geleden dat ik koorts had. Voor zover ik weet nooit corona gehad.
Testen jullie nog?
Wat doen jullie verder om de symptomen te verlichten?
Zolang ik deze klachten heb blijf ik iig thuis, waarschijnlijk zwetend en bibberend in bed...
Nog meer zieken hier?

Suzanne F.

Re: Ziek: testen jullie nog bij klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:25

Er heerst een griep epidemie dus grote kans dat je die te pakken hebt. Sterkte!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:29

Idd, de griep grijpt enorm om zich heen :j
Testen op corona doe ik al een paar jaar niet meer, heeft ook weinig zin. Afstand houden, hygiene.... altijd belangrijk, of het nu wel of geen corona is.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:30

Toevallig stond ik deze week voor dezelfde keuze, omdat ik mij op dag 3 opeens benauwd voelde toch getest. Dit vooral om uit te sluiten waardoor de benauwdheid komt. Corona slaat standaard bij mij vaak op de longen, maar dat is gewoon uitzingen. Bij mij was die negatief, dus gewoon influenza. Maar nu weet ik wel dat mocht ik benauwder worden dat ik aan de bel moet trekken i.v.m. mogelijk weer bronchitis.

Symptomen klinken heel herkenbaar als influenza. Heel vervelend maar dat is toch echt uitzieken. Ik deel momenteel in iedergeval het leed met je. :o
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 24-01-25 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:31

Ik test niet meer, mede gezien ik geen testen meer in huis heb. Klinkt wel als wat ik begin van de maand had, minus de hoofdpijn en wel na enkele dagen erbij nog neusverkouden geworden. Toen bij de huisarts geweest (ook wegens diabetes laat ik checken of het geen (keel)ontsteking is). Die zei gezien de lagere CRP een virale infectie en gaf aan dat ze het al een paar weken niet op de praktijk had gezien, maar dat deze infectie nu weer een opleving lijkt te hebben.
Het hoesten heeft bij mij (zoals de huisarts ook zei) zo’n 3 weken geduurd. Het nam wel langzaam af in hoeveelheid, tot nu alleen nog soms een enkele flinke hoestbui. Ik heb wel last gehad van pijn tussen mijn borsten vanwege het loshoesten.

Ik vond deze wel fijn -> https://www.deonlinedrogist.nl/fluimuci ... UcQAvD_BwE
Huisarts adviseerde ook rhinohorn. Dat vond ik vooral heel uitdagend, dus niet zo vaak gedaan.

Verder heb ik altijd paracetamol met coffeïne in combinatie met ibuprofen, ik heb altijd het idee dat met coffeïne iets beter helpt dan zonder.
En verder veel waterijsjes eten, dat geeft wel verlichting.

Verstandig om thuis te blijven! Ik zou als je je maandag net zo slecht voelt je om heel eerlijk te zijn ziekmelden van werk. Ik ben ook 2 dagen gaan werken (met de gebroken nachten door het hoesten), maar in de avond begon het echt op te breken dus heb me toen voor 2 dagen alsnog ziekgemeld.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:33

Hier lig ik sinds begin van de middag ook ziek thuis (ondanks griep prik). Heb mij niet laten testen. Kom op plekken waar niet veel mensen zijn en ik blijf nu sowieso thuis om uit te zieken (woon alleen).
Ik leef vooral op rijstwafels vandaag ivm ik ontbijt er vanmorgen uitgegooid heb. Eet fruit en wanneer ik behoefte heb ook champignonsoep die je snel klaar maakt.
Verder veel rusten en uitzieken.
Ik begin het nu eindelijk weer wat warm te krijgen.
Ben al jaren niet ziek geweest dus dit kwam even als een verrassing :') .
Stal neemt gelukkig de zorg van mijn pony's over. Heel fijn!

Beterschap TS!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:04

Hier hetzelfde, van een buikgriep vorige week dinsdag tm zaterdag zo op afgelopen zondag overgegaan in een volgende griepvirus. Had nog geen bord warm eten weer naar binnen gekregen en was nog lekker slap. Heb precies dezelfde klachten, partner ook. Die tikte de 40,3 koorts terwijl hij ontzettend koud was aan bij de huisarts en we kregen codeïne voor het hoesten mee. Van maandag tot gisteravond heb ik koorts gehad, spierpijn en enorm veel hoesten. Middenrif is nu dan ook erg pijnlijk. Zit na 5 dagen nu eindelijk een stijgende lijn in maar God wat ben ik er zat van nu ook zeg, na 2 achter elkaar.

Test ook niet, heeft 0 nut. Werk ga ik maandag pas weer beginnen maar dan draag ik wel een mondkapje tot ik iig niet meer hoest. Werk dan ook wel in een ziekenhuis waar dit protocol is bij luchtweginfecties. Maar sowieso, anderen ermee aansteken is niet handig.
Laatst bijgewerkt door Hollyleaves op 25-01-25 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:06

Ik heb net dezelfde symptomen! En nee, ik test niet. Ik blijf braaf thuis. Nu ja, ik ben ook zo belabberd en moe dat ik ook niet verder raak.

Veel beterschap !

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 07:00

Ik ben afgelopen najaar flink ziek geweest. De laatste keer dat ik zo beroerd was met zo’n hoge koorts was inderdaad met corona.
Ik had het liefst wel getest, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben en het interessant vind om te weten. Maar ik had helaas geen testen in huis en te ziek om er een te gaan halen :+

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 08:25

Hier ook geen test in huis. En in feite maakt het denk ik niks uit welk virus het is toch. Gewoon uitzieken maar.
Stuur mijn man zo even op pad voor hoestrdank en paracetamol en ibu, dan heb ik weer voorraadje.
Helpt helaas niet tegen de koppijn,maar wel wat voor de pijn bij het hoesten tussen mn schouderbladen.
De hoest was eerst alleen een droge hoest, maar er lijkt nu wel wat los te komen als ik doorhoest (auw).
Sterkte voor alle lotgenoten hier!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:26

Ik heb van de week getest maar meer om uit te sluiten. Aangezien uit de longfoto en bloedprikken niks was uitgekomen en ik al vanaf herfst klachten heb. Was negatief.

Testen heeft eigenlijk geen zin meer. Want zoals nu staat moet je gaan behandelen als griepje. Je bent niet verplicht thuis te blijven als je goed genoeg voelt mag je werken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:42

Ik werd begin December ineens echt vies beroerd.
Het leek voor mij op corona, ik has nog eem test liggen.

En het bleek ook corona.

Is even behoorlijk lelijk geweest, paar keer overleg met huisarts.

Ik vond het wel fijn om in dat overleg meteen te kunnen zeggen dat het covid was.

Verschijnselen kunnen inmiddels behoorlijk overeen komen tussen influenza (griep) en corona, maar de oorzaak is een verschillend virus.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 10:55

In oktober waren mijn partner en ik behoorlijk ziek en toen mijn partner de huisarts belde vroeg de assistente om te testen.
Als het corona was, dan was 4 dagen hoge koorts normaal.
Als het geen corona was moest hij terug bellen voor een afspraak op het spreekuur om te achterhalen wat hij dan mankeerde.

We hebben getest en het bleek corona.

Nu er op dit moment een griepepidemie heerst, zou ik denk ik zelf niet testen, maar ervanuit gaan dat het griep is.

Ik denk dat ik uit mijzelf in oktober ook niet getest zou hebben, maar partner was zieker dan ik en met hogere koorts, vandaar dat hij de huisarts had gebeld.
Anders hadden we waarschijnlijk gewoon uitgeziekt.

Tot nog toe is corona wel het enige virus dat ons nu tot 3x toe min of meer tegelijkertijd echt goed ziek maakt.

Verkoudheidsvirussen pakt vaak maar 1 van ons tegelijkertijd, soms krijgt de ander het een week later, maar vaak zat dat er maar 1 aan het snotteren en proesten is.
Covid pakt ons altijd met max 2 dagen verschil en maakt ons dan overlappend een aantal dagen tot een week tegelijk beroerd.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:02

Hoe gaat het hier met alle zieken?

Ik heb vannacht alweer beter geslapen dan gisternacht en hoefde nu ook 's nachts geen paracetamol te nemen.
Hoesten is aan het minderen en geen loopneus meer. Nog wel wat hoofdpijn.
Blijf voor de zekerheid nog wel thuis vandaag, maar wil morgen wel weer naar stal gaan. Want nog een hele dag thuis zitten word ik ook niet vrolijk van.
Een vriendin van mij komt straks nog cola brengen. Daar heb ik heel erg behoefte aan, maar durf met de regen nu nog niet naar buiten te gaan nu ik aan de betere hand ben.
Achteraf gezien was ik al langer ziek dan gisteren. Ik had het al een paar dagen koud, maar gewoon de signalen genegeerd en door gegaan.

Hoe vermaken jullie je nu? Ik ben Flodder gaan binge watchen op Videoland, maar de hele dag tv kijkwn is ook weer zo wat.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:22

Er gaat echt een ontzettende rotgriep rond. Het begon bij mij met een droge hoest, heel veel spierpijn en flink koorts. Later kwam hier ineens snot bij en hoofdpijn en nu heb ik keelpijn. De spierpijn is misschien nog het vervelendst, kan niet op mijn benen staan.

Mijn dochtertje had ook hoge koorts maar hoest gelukkig nauwelijks.

Oh ja en zo'n vieze ijzersmaak in je mond waardoor niks smaakt.

Qua vermaak: beetje op bokt rondhangen en ik probeer winter vol liefde bij te kijken want ik loop achter. En verder veel slapen. Omdat de kleine ook ziek is staan hier verder kinderprogramma 's op die me de neus uit komen haha.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:11

Hier ook een zieke... bij mij begon het zondagavond met een beetje last van mijn buik, daarna 2 dagen buikgriep en daarachter de 'gewone' griep. Vannacht weer badend in het zweet wakker geworden en man wat voel ik me ellendig.
Daarnaast ben ik ook nog zwanger wat ervoor zorgt dat ik me toch ook wel wat zorgen maak voor het kleine mensje in mij.
Volgens de arts zit er niets anders op dan goed! uitzieken en zeker niet te snel aan het werk willen gaan.
Maar wat ben ik het beu zeg!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 13:08

hebben jullie ook dat je je sochtends (ondanks hoest, spierpijn en verhoging) iets beter voelt?
smiddsg beginnen de bibbers en het zweten weer en kan ik echt niks anders dan de rest van de dag in bed liggen.
hoofdpijn is na de paracetamol en ibu vanmorgen gelukkig weg, hopelijk blijft het zo.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:25

Het is vaak zo met ziek zijn dat het in de loop vak de dag erger wordt.

Ik zou zelf niet meer testen, zie het nut er niet van in. Het verandert niets aan wat ik eraan kan doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:33

Kimbers schreef:
Het is vaak zo met ziek zijn dat het in de loop vak de dag erger wordt.

Ik zou zelf niet meer testen, zie het nut er niet van in. Het verandert niets aan wat ik eraan kan doen.

Dit.

Zie het nut van testen ook echt niet meer.

Ik bleef met verkoudheid ook al weg bij mensen die ouder zijn.

Bij koorts blijf ik thuis.

En voor de rest vind ik het nu geen meerwaarde te hebben om te weten waardoor ik ziek ben.

Is het zo erg dat uitzieken niet kan en een arts wil het weten dan hoor ik het wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:48

Wat trouwens wel een voordeel van testen kan zijn; als je later last krijgt van vermoeidheid/conditie verlies enz dan kan het wel fijn zijn om te weten dat corona de oorzaak kan zijn. Dan weet je iets gerichter waar je moet zoeken.
Ik weet overigens niet of er door deze nieuwe variant nog steeds veel mensen post covid krijgen en zo lang ziek blijven.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:56

Ik was vorige week ziek, en als ik een test in huis had had ik nog wel getest. Een paar vrienden waren laatst ook ziek, en een van hen heeft getest en dat was positief voor corona. := Dus hij is evengoed netjes thuis gebleven. Hij was ook heel beroerd, daar niet van :P

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 14:34

Gisteren ben ik bed of bank niet afgeraakt. Vandaag voelde ik me schuldig tov mijn hond dus hoppa, mezelf bijeen geraapt. Phoe, dat viel dik tegen. Ik was doodop toen ik na een klein rondje weer thuis kwam.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:00

veneri schreef:
hebben jullie ook dat je je sochtends (ondanks hoest, spierpijn en verhoging) iets beter voelt?
smiddsg beginnen de bibbers en het zweten weer en kan ik echt niks anders dan de rest van de dag in bed liggen.
hoofdpijn is na de paracetamol en ibu vanmorgen gelukkig weg, hopelijk blijft het zo.

Heel herkenbaar! Voelde mij vanmorgen weer redelijk de oude en lig nu weer voor pampus op de bank.
Heb vanmorgen ook kunnen douchen, maar was door het douchen toch weer koud geworden. Begin nu weer op te warmen gelukkig en lig onder minder dekens inmiddels *\o/*

Hoofdpijn is hier nu ook officieel weg *\o/* .
Stal net geappt dat ik er morgenmiddag weer ben. Kan ik in de ochtend eerst nog de rust goed pakken. Heb 's middags ook les met mijn oudste pony (heb er 2) en daar kijk ik zo naar uit dat ik dat niet wil afzeggen.

Hopelijk voelt iedereen zich snel beter!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:41

Hier ook flink ziek geweest- opgelopen op een oudejaarsbijeenkomst waar hoestende en snotterende mensen kennelijk vonden dat ze ondanks ziek toch naar toe moesten! Doe dat nou niet, als je iets besmettelijks hebt blijf dan thuis uitzieken.Ik heb niet getest .ben volledig ingeent tegen corona, laatste keer nog in november.Maar niet geent tegen griep. Wat ik vroeger trouwens nooit kreeg.Ik had hele zware hoofdpijn ,duizelig, hoesten en kon niets eten. Bestreden met aspirine.Kennissenkring ook allemaal ziek.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 15:49

Ik snap het ook niet hoor.
Ik denk dat ik het in een overvolle trein heb opgelopen toen ik vorige week naar het werk ging.
Zelfs de gangpaden stonden vol met mensen. Hoop gehoest en gesnotter... blijf dan thuis!
Mensen zijn zo egoistisch daarin.
Wat mij betreft mogen daarom de coronamaatregelen in het griepseizoen wel weer worden ingevoerd, zoals afstand houden, mondkapjes op openbare plaatsen en thuisblijven bij klachten..
kennelijk hebben mensen niet het fatsoen om rekening te houden met anderen of kunnen ze daar niet over nadenken.
Er zijn zoveel kwetsbare mensen en ouderen die het daardoor keihard oplopen. Ook via via; zieke collega die zich onmisbaar voelt op het werk, steekt jou aan.
Je gaat naar je oude/kwetsbare familie toe. Dag later krijg je pas klachten. Je kwetsbare familie heeft het al van je opgepikt en beland in het ziekenhuis.
Waar is het allemaal goed voor?
Blijf gewoon thuis met klachten.
Sorry, kan mij er erg boos om maken omdat ik zelf ook een aantal kwetsbare mensen in mijn omgeving heb.
(Die ik gelukkig deze week niet gezien heb)