wake up light, wie heeft tip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lenteklokje

wake up light, wie heeft tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-24 14:14

dag mensen,
voor mijn zoon wil ik een wake up light met wekker aanschaffen. In de ochtend kan hij moeilijk wakker worden. Ik zou het apparaat graag als volgt instellen: om 06:00 uur gaat het licht aan en dat wordt dan in een half uur tijd steeds sterker. Om 06:00 uur het eerste geluid dat herhaald wordt om 06:10, 06:15, 06:20, 06:25 zodat hij uiteindelijk om 06:30 er echt uit komt. Niet dat hij zelf op snooze kan drukken of het helemaal uit kan drukken, maar echt met de intervals. Zoon slaapt heel diep en vast en heeft in zijn hoofd ook echt een half uur nodig om van nacht naar dag om te schakelen. Nu wek ik steeds op de genoemde tijden maar daar heb ik ook wel genoeg van. Zou zo blij zijn als een wake up light ons helpt, nu in de ochtend steeds een hel....Wie heeft een tip?
Super dank je wel

Ania

Re: wake up light, wie heeft tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:17

Alles wat jij omschrijft doet een wake up light al, maar misschien snap ik je vraag niet helemaal?

Ik zou wel even kijken voor de wake-up light met geluid (de iets duurdere versie) daar beginnen ook bv vogels te fluiten en niet meteen zo'n lelijk alarmgeluid. Ik ben ook geen ochtendmens en rustig wakker worden is veel beter voor mijn humeur.

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-24 14:23

Ania schreef:
Alles wat jij omschrijft doet een wake up light al, maar misschien snap ik je vraag niet helemaal?

Ik zou wel even kijken voor de wake-up light met geluid (de iets duurdere versie) daar beginnen ook bv vogels te fluiten en niet meteen zo'n lelijk alarmgeluid. Ik ben ook geen ochtendmens en rustig wakker worden is veel beter voor mijn humeur.

dag Ania, ik bedoel dat het ding geluid maakt om de 5 minuten en dat ik dat dan vantevoren voor hem in stel. Dus niet dat het geluid continu hoorbaar is, maar dat het om de 5 minuten steeds 30 seconden hoorbaar is (of zoiets)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:27

Ik volg, mocht iemand een aanrader hebben plaats dan alsjeblieft de link. Ik ben voor mezelf ook op zoek.
Geluidjes mogen wel continu afgespeeld worden; wel van zacht naar luider, niet ineens keihard zoals een normale wekker :P

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:32

Niece schreef:
Ik volg, mocht iemand een aanrader hebben plaats dan alsjeblieft de link. Ik ben voor mezelf ook op zoek.
Geluidjes mogen wel continu afgespeeld worden; wel van zacht naar luider, niet ineens keihard zoals een normale wekker :P

Die van Philips doet dit! Je kunt dan ook instellen of je vogels wil horen, of iets anders.
Deze: Philips Somneo HF3671/01 - Wake-Up Light Connected ("Met de SleepMapper-app kan je zelf eenvoudig meerdere alarmen, lichtthema's en geluiden instellen.")

Deze heeft ook een snooze functie overigens

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:33

Lenteklokje schreef:
Ania schreef:

dag Ania, ik bedoel dat het ding geluid maakt om de 5 minuten en dat ik dat dan vantevoren voor hem in stel. Dus niet dat het geluid continu hoorbaar is, maar dat het om de 5 minuten steeds 30 seconden hoorbaar is (of zoiets)

Oh ik weet niet of die dat kan, ik heb de iets goedkopere versie van Philips en die gaat indd 30 min voor de wekker alvast steeds meer licht creëren.
Je kunt het geluid ook snoozen maar die is om de 9 minuten.

De duurdere versie van Philips @Nice heeft inderdaad allemaal verschillende geluiden (vogels, lieve liedjes enz) die je dan kan kiezen en die ook van zacht naar steeds harder gaan

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:37

Lenteklokje schreef:
Ania schreef:

Ik kom wel de Kids versie tegen nu, klinkt ook heel goed:
https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-hf3 ... oductImage

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:38

Ik heb een oudere philips somneo en die kun je inderdaad snoozen en wordt binnen 30 minuten steeds feller.

De nieuwere versies kun je instellen met je mobiele telefoon.
Daar zou je je eens in kunnen verdiepen

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:46

7September schreef:
Niece schreef:

Die van Philips doet dit! Je kunt dan ook instellen of je vogels wil horen, of iets anders.
Deze: Philips Somneo HF3671/01 - Wake-Up Light Connected ("Met de SleepMapper-app kan je zelf eenvoudig meerdere alarmen, lichtthema's en geluiden instellen.")

Deze heeft ook een snooze functie overigens

Bedankt voor het meedenken!, jij ook @Ania :)
Als ik de naam die hierboven staat opzoek op Google, kom ik meerdere links tegen waar ze of in de 200 kosten of in de 100. Ik zie alleen geen direct verschil, misschien kijk ik er overheen :o is die van in de 200 daadwerkelijk anders dan die van 100? Of wordt hetzelfde apparaat in verschillende prijzen verkocht? Ik zou denken van niet omdat het een groot prijsverschil is.. help :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:03

Ania schreef:
Lenteklokje schreef:

Oh ik weet niet of die dat kan, ik heb de iets goedkopere versie van Philips en die gaat indd 30 min voor de wekker alvast steeds meer licht creëren.
Je kunt het geluid ook snoozen maar die is om de 9 minuten.

De duurdere versie van Philips @Nice heeft inderdaad allemaal verschillende geluiden (vogels, lieve liedjes enz) die je dan kan kiezen en die ook van zacht naar steeds harder gaan

De link naar jouw duurdere is de ‘goedkopere’ waar ik het in m’n vorige bericht over heb.
Ik snap weer waarom ik laatst m’n zoektocht had opgegeven :+ zonder grappen, super fijn dat jullie TS en mij zo helpen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 15:33

Je moet net weten waar je moet kijken, de prijsverschillen zijn enorm (kijk maar eens naar de prijzen van dezelfde op mediamarkt bv...)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 21:14

Als je er eentje op bol opzoekt dan zit tussen de afbeeldingen een soort schemaatje waarin wordt aangegeven wat de verschillen zijn tussen al die types.

Mijn wake-up light gaat een half uur voordat de wekker afgaat branden en zit dus al op het maximale licht zodra het wekkergeluid start. Die kan je dan vervolgens snoozen. Maar volgens mij is dit precies niet wat je wilt of wel? Mijn wake-up light is wel al een jaar of 15 oud schat ik, misschien nog wel ouder. Onverwoestbaar haha. Dus misschien is het met de huidige modellen anders.

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-24 06:41

dank je wel allemaal voor de reacties. Dat het licht dan steeds sterker wordt, en aan blijft, is de bedoeling. En ik zou willen dat er om de 5 of 6 minuten een geluid af gaat, dat na ± 30 seconden weer stopt en vervolgens na 6 minuten weer af gaat. Ik zet de wekker dan op zijn bureau zodat hij hem niet uit kan zetten want dan zou jij alsnog verder slapen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 09:42

Dat doet bij mijn weten geen enkele wake-up light, want het idee erachter is juist dat het licht je uit de diepe slaap haalt, vóórdat het geluid af gaat.

Persoonlijk zou ik dat toch eens gewoon proberen, er is genoeg bewijs dat juist zo vaak signaal krijgen dat je er (bijna) uit moet, zoals jij nu doet met zo vaak wekken, het opstaan bemoeilijkt. Je brein leert namelijk het signaal te negeren, zogezegd (er komen er immers toch nog genoeg). Met de wakeuplight heb je wel dat de overgang van slaap naar wakker alvast makkelijker gat.

En daarna gewoon met potten en pannen naar binnen, paasei maken, dekens eraf, matras ondersteboven en eruit. Nu. Iets wat hij niet kan negeren, in elk geval. Dat consequent volhouden en de wak-up light gaat vanzelf doen waarvoor hij gemaakt is.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:26

Ik denk dat het probleem alleen maar groter wordt met telkens hetzelfde geluid. Ipv te leren als ik het geluid hoor moet ik wakker worden en eruit, leert je nu ik hoor het geluid en ik hoef er niet uit. De eerste keer niet, de tweede keer niet, de derde keer niet, waarom zouden de hersenen bij de vierde keer denken heey nu moet ik wakker worden. Als het nog donker is kan het licht helpen. Helpt dat niet, dan zou ik kijken of hij niet gewoon meer slaap nodig heeft en eerder op bed moet. Het ene mens/kind heeft meer slaap nodig dan een ander.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie