Eropuit met stalen ros: welke app?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zelda_Link

Eropuit met stalen ros: welke app?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 06:47

Hoi lieve bokkers,

Ik wil graag vaker gaan fietsen, maar mijn richtingsgevoel is eh…. chronisch verdwaald, zeg maar. :+

Ik verdwaal bij wijzen van spreken nog in mijn achtertuin…. 8)7 O:)

Daarom dacht ik een fietsnavigatie aan te schaffen maar ik sloeg stijl achterover van die prijzen…

Omdat ik nog niet zeker weet of ik het maken van wat verdere fietstochten echt vol ga houden, wil ik nu liever een fiets app gebruiken. Wel de betaalde versie zodat ik meer opties heb.

Ik heb van alles gelezen op internet en nu twijfel ik enorm tussen twee apps:
- komoot
- bikemap

Hebben jullie een advies?

Misschien belangrijk om te weten:
- ik heb een elektrische fiets :Y)
- ik blijf eigenlijk altijd in Nederland, geen reden voor fietskaarten in de rest van Europa
- omdat ik dus chronische last heb van mijn richtingsgevoel…. Graag een app waarbij je ook gewoon een adres kunt invoeren en daar dan direct heen wordt gestuurd (zoals bij een TomTom) en dat je er niet enkel mooie rondjes mee kunt fietsen :=

Alvast enorm bedankt!

Deemiii

Re: Eropuit met stalen ros: welke app?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 06:58

Ik ben nu zelf op dit moment op fietsvakantie en gebruik de app fietsknoop, hier kun je d.m.v. knooppunten mooie routes mee rijden. Welke ook handig is is de anwb routeplanner, hier kan je .gpx bestanden mee maken en vervolgens importeren in de fietsknoop app.

Ik gebruik deze app i.c.m. Google Maps (om bijv. een supermarkt of restaurant op te zoeken). Mijn telefoon zit aan mijn stuur geklemd met een houder. Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 07:19

De fietsknooppunten app idd. Makkelijk plannen hoe je je rondje wilt rijden, en toch nog een beetje uitdaging; hij roept je nadert knooppunt …, ga verder naar knooppunt … dus je moet zelf op de bordjes kijken of dat dan links, rechts of rechtdoor is. Dus geen 6x ga zo rechtsaf.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 10:32

Bedankt voor jullie reacties.
Mooie foto, demi.

Maar kun je de knooppunten app ook gebruiken voor bijvoorbeeld een adres? :=

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:20

Ik gebruik ook de app Fietsknoop en verder Google Maps als ik specifiek ergens naartoe wil rijden. Adres opzoeken, even aanklikken dat je met de fiets wil en Maps loodst je braaf naar waar je wil uitkomen.

Fietsknoop stuurt je van knooppunt naar knooppunt en laat het je weten als je fout rijdt, that's it. Je krijgt er mooiere ritjes uit dan bij Google Maps vind ik persoonlijk, maar het is dus wel wat meer opletten. Ik heb geen richtingsgevoel en ik verdwaal bij wijze van spreken nog in mijn eigen wijk, maar ik kan op zich prima uit de voeten met de Fietsknoop app :)

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:24

Ik gebruik Komoot en ben daar erg tevreden mee. Je kan idd een adres intypen en dan brengt hij je erheen. Met telefoon houder op je stuur, of met stem als je oortjes in hebt. Routes maken, route suggesties, bestaande routes opslaan en fietsen, het kan allemaal en gaat heel makkelijk.
Je hoeft ook maar 1x de kaart te kopen, gaat per land/regio. Geen abonnement dus.
En als je dan de smaak te pakken hebt kan je altijd nog een gps computertje kopen.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 19:42

Ah wat fijn dat je maar één keer de kaart hoeft te kopen Thami!

Iser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:00

NodeMapp, een betaalde app met fietsknooppunten, buitenom de knooppunten navigeren, de verras me route, voorbeelden van mooie routes. Is er ook voor wandelaars. Werkt prima en kosten samen € 25 per jaar. Kan ook apart abonnement voor alleen de fietsknooppunten afgesloten worden voor € 15 voor een jaar. Voor Nederland, België en Duitsland. Je kan ook een proefperiode afsluiten om te proberen.