Hoe en op wie leren verpleegkundigen eigenlijk bloed prikken?
Ik gok dat de verpleegkundigen op elkaar oefenen, maar zijn er eigenlijk ook vrijwilligers van buitenaf nodig?Ik heb van nature diepliggende aderen, dus ik ben vrij moeilijk te prikken
. Het is altijd maar een verrassing of ik te prikken ben en zo ja, in hoeveel pogingen het lukt
. Ik vroeg me af of je op iemand met diepliggende aderen anders moet leren prikken dan op mensen met 'reguliere' aderen.
. En heel veel prikposten verdwijnen hier in de buurt, en zelfstandig een afspraak maken (zeker als er op een bepaald tijdstip moet worden geprikt i.v.m. halveringswaarde van medicatie) is tegenwoordig zowat een onbegonnen klus - AtalMedical heeft een niet te navigeren systeem.
) Als dat goed en zelfverzekerd is gegaan mogen ze onder mijn supervisie zelf patiënten prikken. Meestal zijn ze na een dag of 3 bekwaam.
Misschien zijn er hier te veel mensen die zeggen lastig te prikken te zijn die dat niet zijn, want als ik het hier aangeef dan 'zal dat wel meevallen' en vervolgens wordt er tig keer mis geprikt, ander gehaald en weer mis. Het is echt heel zeldzaam dat ze me serieus nemen en er iemand is die het ook binnen 3 keer lukt. Zelfs keer met contrastvloeistof in moeten spuiten 4 mensen aan bed gehad en beide armen geprikt voordat er iemand kwam die het wel lukte. Of met infuus vlak voordat ze het opgaven toch nog gelukt door ambulance broeder.