Steken linkerborst/ribben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Steken linkerborst/ribben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 11:35

Hoi!

Ik werd vanmorgen rond 05.00 wakker door steken in mijn linkerborst/ribben. Nu heb ik dat wel vaker, dan duurt het meestal een minuut of 10 en is het weer over. Nu blijft het aanhouden. Liggen op mijn linkerzij is pijnlijk, terwijl rechts prima gaat.
Diep inademen of gapen geeft ook steken.

Is er iemand die weet of dit gewoon stress kan zijn? Heb anderhalf uur geleden paracetamol gehad, maar dat helpt helaas niet. Zit wel in een stressvolle periode overigens!

Ben benieuwd :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:42

Je kunt altijd het beste even de huisartsenpost bellen voor dit soort vragen (in het weekend)
Laatst bijgewerkt door Sintara op 28-07-24 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:42

Hoi,zit de pijn op de hoogte van het borstbeen.?ik kreeg die pijnaanvallen ook vooral snachts, bij mij bleken het galstenen te zijn,de kleintjes gingen aan de wandel,de galblaas is verwijderd want er zat ook een grote in,eerst dachten ze dat het mijn hart was.even langs de huisarts gaan en je buik laten bedoelen.

Memuska

Re: Steken linkerborst/ribben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:47

Ik zou sowieso even opbellen, al is het maar om even gerustgesteld te worden!

Ik heb het ook een tijd gehad, bij mij was het een afgescheurde spier ter hoogte van m'n ribben... maar elke situatie is anders natuurlijk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:52

Ik heb hier inderdaad wel eens last van in heel stressvolle periodes. Dan helpt het bij mij ook echt om rust te nemen, bewust rustig in en uit te ademen en mijn hoofd leeg te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:59

Het kan echt heel veel zijn, de enige die hier eigenlijk uitspraak kan doen is een arts. Je kan inderdaad de huisartsenpost bellen of morgen de huisarts.

Ikzelf heb zulke steken gehad verschillend van een onopgemerkte blauwe plek tot wat vervelenders. Het is echt niet te zeggen zo en niet Googlen hè, dan krijg je spontaan de naarste diagnoses te zien :))

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 12:06

Bij zorgen, altijd bellen naar de huisarts.

Helpt het als je de spieren van je rug masseert? Er loopt daar een spier geloof ik van achter naar voor en die kan inderdaad dan ook zeer doen met ademen. Bij mij helpt het dan om op dezelfde hoogte die spier op mijn rug en zij wat te masseren en rustig te blijven ademen of mijn vriend te vragen dat stuk even te masseren.

Maar het kunnen nog veel andere dingen zijn ook.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-24 21:54

Vanavond toch nog even contact gehad met de HAP omdat het erger werd en liggen op mijn linkerzij echt niet meer ging. Ze hebben alles gecheckt, gelukkig niets ernstigs. Wss de tussenribspier, dus nu pijnstillers! Dankjewel voor de reacties :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 22:00

Fijn dat het niks ergers is, sterkte met de ribben :D !

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 22:39

Dniekje schreef:
Ik werd vanmorgen rond 05.00 wakker door steken in mijn linkerborst/ribben. Nu heb ik dat wel vaker, dan duurt het meestal een minuut of 10 en is het weer over.
Dniekje schreef:
Vanavond toch nog even contact gehad met de HAP omdat het erger werd en liggen op mijn linkerzij echt niet meer ging. Ze hebben alles gecheckt, gelukkig niets ernstigs. Wss de tussenribspier, dus nu pijnstillers! Dankjewel voor de reacties :)
Ik herken hier veel in dus ik wil toch ff reageren. Eerst waren het bij mij ook gewoon spieren bij de rib volgens de huisarts.

Een paar jaar terug werd het erger en kwamen er kloppingen bij en werd het steeds erger. Ik heb meerdere huisartsen en ziekenhuisen gehad op verschillende plekken in het land, werd continue na een bloeddrukmeting en soms een holter afgewimpelt dat ze niks zagen. Ik was jong dus zou mijn hart niet zijn. Er werd zelfs beweerd dat ik het vast met gewone hardkloppingen van sporten verwarde. Let wel, op dat punt moest ik echt ff plat gaan liggen als het op kwam. Ik heb uiteindelijk de laatste cardioloog met tranen in mijn ogen gesmeekt om toch verder te zoeken. Daarop heeft die er mee in gestemd om 1 keer alle testen die hij had er tegen aan te gooien. Uiteindelijk zagen ze toch vaag iets op de ego en mocht ik door voor een MRI. Daaruit bleek ik een aangeboren hartafwijking te hebben. Was ik toch niet gek...

Nadat ik gedurende dit hele traject gewicht had verloren en fitter was geworden (dat ik dat deed stond los van de problemen), had ik er al vrijwel geen last meer van. Heel soms nog random en na het eten van bepaalde producten (en dan specifiek "die ene versie van dat merk" dus daar is makkelijk omheen te leven). Er is op dit moment medisch ook niks tegen te doen maar er is hoop dat dat zo blijft en ik de rest van mijn leven geen serieuze problemen krijg. Maar het kán ook opeens erger worden en wel problematisch. Ik sta daarom nu onder jaarlijkse controle (nieuwe ego) zodat we het hopenlijk kunnen opvangen en behandelen voor het te erg wordt. Ik vind het toch wel fijn dit te weten en dat het gecontroleert wordt.

Niet om te zeggen dat dit bij jou speelt. Het kan zo veel zijn, ook iets onschuldigs zoals idd die spier. Wel om te zeggen "hou het in de gaten" en als je het niet vertrouwd, laat je niet afwimpelen maar push tot je echt antwoorden hebt. Want mijn ervaring is helaas dat als je jong bent, ze je niet snel serieus nemen.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 28-07-24 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 22:40

Ken het. Kan je je borstbeen kraken met uitrekken? Even erdoorheen bewegen? Meestal helpt dat.