Dniekje schreef:Ik werd vanmorgen rond 05.00 wakker door steken in mijn linkerborst/ribben. Nu heb ik dat wel vaker, dan duurt het meestal een minuut of 10 en is het weer over.
Dniekje schreef:Vanavond toch nog even contact gehad met de HAP omdat het erger werd en liggen op mijn linkerzij echt niet meer ging. Ze hebben alles gecheckt, gelukkig niets ernstigs. Wss de tussenribspier, dus nu pijnstillers! Dankjewel voor de reacties

Ik herken hier veel in dus ik wil toch ff reageren. Eerst waren het bij mij ook gewoon spieren bij de rib volgens de huisarts.
Een paar jaar terug werd het erger en kwamen er kloppingen bij en werd het steeds erger. Ik heb meerdere huisartsen en ziekenhuisen gehad op verschillende plekken in het land, werd continue na een bloeddrukmeting en soms een holter afgewimpelt dat ze niks zagen. Ik was jong dus zou mijn hart niet zijn. Er werd zelfs beweerd dat ik het vast met gewone hardkloppingen van sporten verwarde. Let wel, op dat punt moest ik echt ff plat gaan liggen als het op kwam. Ik heb uiteindelijk de laatste cardioloog met tranen in mijn ogen gesmeekt om toch verder te zoeken. Daarop heeft die er mee in gestemd om 1 keer alle testen die hij had er tegen aan te gooien. Uiteindelijk zagen ze toch vaag iets op de ego en mocht ik door voor een MRI. Daaruit bleek ik een aangeboren hartafwijking te hebben. Was ik toch niet gek...
Nadat ik gedurende dit hele traject gewicht had verloren en fitter was geworden (dat ik dat deed stond los van de problemen), had ik er al vrijwel geen last meer van. Heel soms nog random en na het eten van bepaalde producten (en dan specifiek "die ene versie van dat merk" dus daar is makkelijk omheen te leven). Er is op dit moment medisch ook niks tegen te doen maar er is hoop dat dat zo blijft en ik de rest van mijn leven geen serieuze problemen krijg. Maar het kán ook opeens erger worden en wel problematisch. Ik sta daarom nu onder jaarlijkse controle (nieuwe ego) zodat we het hopenlijk kunnen opvangen en behandelen voor het te erg wordt. Ik vind het toch wel fijn dit te weten en dat het gecontroleert wordt.
Niet om te zeggen dat dit bij jou speelt. Het kan zo veel zijn, ook iets onschuldigs zoals idd die spier. Wel om te zeggen "hou het in de gaten" en als je het niet vertrouwd, laat je niet afwimpelen maar push tot je echt antwoorden hebt. Want mijn ervaring is helaas dat als je jong bent, ze je niet snel serieus nemen.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 28-07-24 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt