Is er een dokter in de zaal discus bulging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jesito

Is er een dokter in de zaal discus bulging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 18:49

Er is weer eens een mri gemaakt aangezien ik de afgelopen tijd weer veel last had van pijn. Al jaren veel last van de rug en heupen. Maar met uitstraling door hele linkerbeen en achterkant ribben. Voet slaapt nog steeds geregeld.
Huisarts riep meteen een hernia en een scan was niet nodig. Ik wilde dit wel en het was nu toch geen hernia. In het raport van de mri staat vanalles in moeilijke taal. Waaronder aan drie tussenwervelschijven discusbulging, 2 licht.
Met compressie tegen de durazak.
Dat blijkt het omhulsel te zijn rondom je zenuwen naar de hersenen. Discusbulging uitpuilende tussenwervelschijven. Er staan nog wat dingen in en de ha meent dat daar mijn klachten niet vandaan kunnen komen.
Hij gooit het onder pseudo radiculiar syndroom of zoiets, iets als tussen de oren.
Wie kan me meer vertellen?? Ik ben ook bang dat dit weer zo heftig terug komt. Iemand ervaring.

Mariett
Blogger

Re: Is er een dokter in de zaal discus bulging

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:51

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar las laatst op bokt dat je zoiets heel goed door ChatGTP uit kan laten leggen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:13

Ik ben geen dokter maar hier ook 2 discusbulgingen volgens laatste mri een aantal jaar geleden. Ook 2 hernia's, maar dat was je vraag niet.

Een bulging is een uitpuiling van de tussenwervelschijf, maar niet zoals bij een hernia waar het bindweefsel doorgescheurd is.
Komt bijna altijd door verkeerde belasting van de rug. Kinesitherapie en core stability oefeningen zijn een must. Eventueel in combinatie met nsaid's gedurende een beperkte tijd.

Vooral die core stabiltity oefeningen elke dag, jaar in jaar uit zijn goud waard. Rugspieren trainen dus, zodat het geheel weer strak komt te zitten.
Veel zitten en overgewicht vermijden is ook belangrijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 20:35

Dank je voor de tips ik ga me dar eens in verdiepen

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:43

Onderstaand plaatje geeft het verschil tussen bulging en hernia goed weer. Bulging kan jouw klachten verklaren.
Afbeelding
Behandeling start eigenlijk altijd met fysio en zo nodig pijnstilling.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:46

Mariett schreef:
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar las laatst op bokt dat je zoiets heel goed door ChatGTP uit kan laten leggen!

TS ga aub niet zelf lopen 'dokteren' en googlen, als je ontevreden bent over je eigen huisarts kun je een consult aanvragen bij een andere of evt een doorverwijzing. Fysio kan ook vaak meedenken.
Beterschap!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 21:02

Afspraak bij fysio en manueel therapeut staan al. Maar de ene zegt dit en de andere dat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-24 21:02

Discusgeneratie staat trouwens ook ertussen bij de uitslag

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie