Wat neem ik mee als lunch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Wat neem ik mee als lunch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 19:08

Met dat ik in September weer met een opleiding begint komt ook de vraag: wat neem ik mee voor r??
Ik ben gewoon niet zo van het brood, en ik wil wel lekker kunnen genieten van mijn eten wat ik mee neem.
Daarnaast ben ik autistisch en zijn veel dingen die vaak in "makkelijke lunch om mee te nemen!" recepten zitten voor mij echt niet te doen. Waarom moet overal nu weer tomaat op :+

Ik heb nu thuis vaak een soort poké bowl maar dan met vlees wat we over hebben en wat groentes, maar ik heb geen idee hoe makkelijk zoiets zou vertalen naar een lunch om mee te nemen? Het liefste heb ik iets wat niet opgewarmd hoeft te worden

Dingen zoals paprika, avocado, komkommer, wortels eet ik vrij standaard. Ik knap snel af op textuur, maar als iets knapperig is zit het meestal wel vrij goed.

De dingen die ik niet eet zijn toch wel zo'n enorme lijst :+ het grootste is toch wel tomaat en bonen (alles behalve edamame, die eet ik dan weer wel)

Ik heb ook graag wraps, dus ik moet daar alleen iets meer variatie in krijgen zodat ik op een gegeven moment niet helemaal klaar ben met wat ik eet

Dusja, hebben jullie ideeën voor wat ik kan meenemen als lunch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:17

Pokebowl kun je toch prima meenemen evenals eventueel andere restjes, pasta is bijvoorbeeld ook goed koud te eten vind ik. Pannenkoeken en wat je zelf lekker vindt op een wrap.

Of salade, wortel en komkommer lust je misschien een gekookt ei erbij

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 19:55

Pasta is dan weer zo'n soms wel/soms niet ding bij mij, dus dat durf ik eigenlijk niet aan om mee te nemen.
poké bowl kan best koud ja, misschien dat ik eerst eens kijk hoe het blijft en wat wel of niet werkt voor mij daarmee.

Wraps heb ik wel vaker meegehad naar werk, dus ik weet dat die goed blijven, ik moet alleen even wat meer variatie vinden. Ik heb nu vaak een soort vlees, altijd mayo/sriracha saus, sla, paprika en avocado erop.

Ik ben echt enorm specifiek met hoe en wat ik eet, wat het dus ook lastig maakt. Mijn autisme wil elke dag hetzelfde tot ik er echt gek van word, dus als ik iets van 3-5 opties heb kan ik mooi elke dag rouleren :')

ievie

Re: Wat neem ik mee als lunch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:58

Vind je iets van couscous lekker?

Of een maaltijdsoep? Je hebt van die thermosbekers, speciaal bedoeld om je warme lunch mee te nemen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:59

Pasta is het soms niet, maar hoe zit het met rijst? Is een rijstsalade een optie?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 20:01

Couscous wel ja! Quinoa ook, nu ik er aan denk.

Rijstsalade moet ik eens naar kijken, denk dat ik dan uitkom op een variatie van wat ik nu doe met mijn poké bowls? Dat zijn ook meer rijst bowls dan poké, ik gebruik vlees en 3-4 groentes en meng dat door elkaar met een lading saus :')

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:02

En het kliekje van de avond daarvoor? Dat is mijn lunch, altijd een restje van de avond eerder.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:02

Maar dat is toch hartstikke lekker? Ik kan dat iedere dag eten :9

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:05

Ik weet niet wat je wel of niet lekker vindt, maar als rijstsalade komt dit als eerste in me op;

Rijst, blikje tonijn, sjalotje, mais, paprika, Mayo (evt in combinatie met yoghurt) en wat je verder nog lekker vindt.

Couscous met gerookte of gegrilde kip, avocado, gegrilde groente (zoals courgette, paprika), olijven, feta.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 20:07

Kliekjes hangt er vanaf wat we hebben gegeten, en of mijn moeder het niet heeft geclaimd :')

@Petpa, ik heb het nu al 3 dagen op rij gehad, zegt genoeg :9
Denk dat de recepten voor rijstsalade mij wel wat meer variatie geven! Nu is het eigenlijk standaard iets van vlees, paprika, avocado en edamame boontjes. En de sriracha, mayo en chili olie saus kunnen we natuurlijk niet vergeten

Met deze opties kan ik wat, thanks guys! *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:08

Springrolls :9
Daar kun je al je pokepowl groenten in duwen. Lekker, makkelijk en gezond!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:15

Met rijstsalade kan je het zo doen dat je een pan vol maakt en dat dan in porties invriest.

Dan hoef je 's ochtens alleen een bakje uit de vriezer te pakken en je hebt je lunch mee.

Met wraps kan dit ook.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:19

Leuk, ik volg ook even!

Ik vind het "grappig" dat je jezelf een moeilijke eter noemt, want veel dingen die je opnoemt lust echt niet iedereen (waaronder ik en ik vind mezelf eigenlijk geen moeilijke eter.. Misschien dus tijd om die mening over mezelf te herzien :') )

Wat ik graag op m'n wrap doe is kruidenroomkaas, gerookte zalm en ijsbergsla :9

Verder neem ik graag sla mee naar m'n werk. Bijvoorbeeld: gemengde ijsbergsla, komkommer, gekookt ei, tonijn (uit blik) en een beetje mayo+ketchup, eventueel met koude pasta.
Of sla, paprika, komkommer, sladressing (honingmosterd of pesto) en parano kaassnippers.
Sla, komkommer, gerookte zalm en knoflooksaus.
Of sla, mozzarella, tomaatjes en pesto.

Misschien heb je hier iets aan.. :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 20:27

Ik ben vooral van moeilijke eter naar hele specifieke eter gegaan :') Ik lus inderdaad best wel veel, maar veel dingen, zoals paprika is alleen de zoete puntpaprika en alleen rauw, gekookt komt het er bij absoluut niet in. Helemaal geen boontjes *maar* edamame boontjes dan weer wel, alleen de verse. Absoluut niet uit blik. Diepvries kan net wel.
En dan heb je ook nog het geval van dat ik brood gewoon niet lekker vind. Op dit moment helemaal niet, maar ik heb ook heel lang alleen maar wit brood gegeten.

Ik was altijd bang voor tonijn uit blik, maar misschien moet ik het toch eens gewoon proberen. Mijn moeder is er gek op, dus als het niks is kan zij de rest opeten

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:45

Ik vind brood ook niet altijd lekker.

Tonijn uit blik vind ik alleen lekker als het tonijn in water is, niet met zonnebloemolie.

Lust je wel crackers?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:46

Een stuk hartige taart zou je ook koud mee kunnen nemen. Lust je dat?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 20:51

Crackers lust ik ook!

Hartige taart zou ik eens moeten proberen,,we eten het vaak thuis dus ik kan best eens kijken of dat wat is.

Ik bedenk me ook dat ik geen lunchtrommel heb, dus dat wordt ook nog even kijken, want we hadden thuis net alles wat we niet meer gebruikten weggegeven :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:18

En een heerlijke omelet maken van twee tot vier eieren ? :D Die kan je ook koud eten. En eventueel een groentevariant er van maken. Of met gesmolten kaas. <3

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 21:57

Parelcouscoussalade met pesto!

Wraps met kip/sla/pesto of zalm/sla/roomkaas(ofhoningmosterdsaus). Daarin zijn eeuwig variaties mogelijk natuurlijk. Vooraf gemaakte poke bowls kan je natuurlijk sowieso al meenemen en varieren in groente en andere toppings zodat het niet saai wordt.

Ik zelf neem vaak ook restjes van het avondeten van de dag ervoor mee; maar dan moet er natuurlijk een magnetron aanwezig zijn.

Edit: crackers met hummus en avocado zijn ook heeeerlijk.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:09

Misschien moet ik ook eens een topic openen, ik ben denk ik een moeilijkere eter en heb daarnaast ook nog dat ik geen gluten mag en liever geen lactose, dus wraps en brood valt sowieso af.

Misschien voor jou: wraps met zuivelspread, plakjes kipfilet en rucola? Vond ik altijd heel lekker en bleef ook goed eetbaar vond ik als je het in je tas mee moest nemen. Wel inpakken in aluminiumfolie, dan bleven ze lekker zacht.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 22:18

Er zijn wel glutenvrije wraps, maar die bijna 4 euro voor 2 wraps tikt al snel aan :') misschien heb je wel iets aan die spring rolls? Dat is met rijstvellen, dus als het goed is glutenvrij

Ik klink nu ook helemaal niet moeilijk, maar dat is denk ik ook omdat ik ondertussen precies weet wat ik wel en niet lust, en daardoor ook meer durf qua eten? Ik heb echt wel jaren gehad dat het elke dag wit brood, kipnuggets, aardappelpuree en instant noodles was.
Op het moment is mijn vaste ontbijt droge toastjes. Tja. Mijn lunch is dan wel weer goed denk ik maar :')

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:44

kwark met granola of fruit. of beide!
gekookt ei vult ook erg goed
crackers, beschuit, maiswafels, rijstwafels

wrap ideeen:

kruidenkaas, chilisaus, kipfilet/ham komkommer en sla

pesto, kipfilet en tomaat

carpaccio/runderrookvlees, pijnboompitten, truffelmayonaise

kruidenkaas, zalm, sla

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 23:43

Polarize schreef:
Crackers lust ik ook!

Hartige taart zou ik eens moeten proberen,,we eten het vaak thuis dus ik kan best eens kijken of dat wat is.

Ik bedenk me ook dat ik geen lunchtrommel heb, dus dat wordt ook nog even kijken, want we hadden thuis net alles wat we niet meer gebruikten weggegeven :')

Lunchbox tip: https://www.mepal.com/nl/onderweg/lunchboxen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 00:04

Parel couscous salade is inderdaad erg lekker.

Heb je wel kokend water? Ik maak ook wel eens een noodle jar waar alleen kokend water op hoeft en dan heb je noedels met verse groente e.d.

Wraps kunnen veel variatie bieden, net als rijst. Ik neem regelmatig pokebowls mee naar het werk. Ik hou dan wel de rijst en de rest apart zodat het niet sompig word :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:06

Wrap: kiemgroenten zoals alfa alfa, roomkaas, honing, ijsbergsla en pijnboompitten.

Zalm, roomkaas en sla

Carpaccio, sla en dressing met pijnboompitten